-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Väger den faktiskt det, eller är det produktuppgift.AnPa skrev 2011-05-18 16:19:21 följande:Så nu har jag mätt swirren:
Längd: 100 cm med bakhjulen (går ju att plocka av och lägga i inpackningen, då är den 90 cm).
Bredd: 59 cm med hjulen (tar man av dem blir den
Höjd: 40 cm med hjul, 30 cm utan
Vikt: 9,5 kilo
Omkrets: 128 cm drygt
Enl alla uppgifter jag hittar om Bee:et så ska den väga 7,5 kg. Såååå mycket har jag inte slagit in den som drygt 3 kg extra... Tror det är glädjesiffror från leverantör jag... Frågan är väl vad man ska lita på, Bugaboo eller min gamla badrumsvåg.. får väga hos posten...
Har inte lyckats hitta nåt om ersättning vid ev skada /fförsäkring men som jag fattar det så ska posten ersätta om nåt går sönder... men antar att de kommer vara kritiska till hur man packar för att komma undan...
Förresten, på nåt annat ställe tyckte jag mig läsa att omkrets+längd fick vara max 3 meter (eller om det nu var för skrymmande....) Det blir bara snurrigare ju mer man försöker läsa på...
nu ska jag ta ut barnens hittepåkakor ur ugnen, doftar ljuvligt. Det är en sån dag idag. baka kaka å mysa inomhus -
Antar det också, min kompis vägde sig nyss, 66,8 med swiften i famnen vägde hon 77,2. lite över tio kilo alltså, men det går ju inte heller att lita på då man håller den framför sig liksom.bohusbebis skrev 2011-05-18 16:27:50 följande:Väger den faktiskt det, eller är det produktuppgift.
Enl alla uppgifter jag hittar om Bee:et så ska den väga 7,5 kg. Såååå mycket har jag inte slagit in den som drygt 3 kg extra... Tror det är glädjesiffror från leverantör jag... Frågan är väl vad man ska lita på, Bugaboo eller min gamla badrumsvåg.. får väga hos posten...
Har inte lyckats hitta nåt om ersättning vid ev skada /fförsäkring men som jag fattar det så ska posten ersätta om nåt går sönder... men antar att de kommer vara kritiska till hur man packar för att komma undan...
Förresten, på nåt annat ställe tyckte jag mig läsa att omkrets+längd fick vara max 3 meter (eller om det nu var för skrymmande....) Det blir bara snurrigare ju mer man försöker läsa på...
nu ska jag ta ut barnens hittepåkakor ur ugnen, doftar ljuvligt. Det är en sån dag idag. baka kaka å mysa inomhus
Antar att postens våg är mer pålitlig.
Funderar lite på hur jag ska packa den bara. Bubbelplast kan jag köpa och vira några varv samt extra runt chassi och handtag. Tror du att det räcker?
Låter riktigt mys med innedag! Här skiner solen nu och jag önskar att vi hade köpt vår grill igår typ. -
Tror på bubbelplast, ska se om jag inte kan få tag på lite till! vi kan ju mailasAnPa skrev 2011-05-18 16:37:29 följande:Antar det också, min kompis vägde sig nyss, 66,8 med swiften i famnen vägde hon 77,2. lite över tio kilo alltså, men det går ju inte heller att lita på då man håller den framför sig liksom.
Antar att postens våg är mer pålitlig.
Funderar lite på hur jag ska packa den bara. Bubbelplast kan jag köpa och vira några varv samt extra runt chassi och handtag. Tror du att det räcker?
Låter riktigt mys med innedag! Här skiner solen nu och jag önskar att vi hade köpt vår grill igår typ. -
Bra att han ska sitta bakåt ett tag tillKavat skrev 2011-05-18 16:03:40 följande:Köpte en Britax Kid Plus (?) grööööööööön idag!
Lilleman kommer att få åka bakåtvänd ett tag till (så länge han får plats), så oroa dig inte Nif. Men i reservfall så kan han vändas om vi måste i den andra bilen..
Dock fel lime, den var snyggare i verkligheten.
*viskar* Elric åker faktiskt framåtvänt i både morfars och mormors bil nu när han har växt ur Hi-way. Mormor VÄGRADE en till bakåtvändTur att han åker med mormor max en gång var tredje månad och med morfar en gång i halvåret typ
En Kid Plus ska vi också ha sen när det blir dags. Jättebra stol
I MIN bil får han minsann åka bakåt så länge det går, eller tills han börjar 6-års. Sen tänker jag inte trycka in honom bakåt längre oavsett om han får plats eller inte.Någon måtta får det vara.
-
Förskoleklass såklart. Något annat heter det ju inte (och jag ska bli lärare?).Nifelheim skrev 2011-05-18 17:44:11 följande:I MIN bil får han minsann åka bakåt så länge det går, eller tills han börjar 6-års. Sen tänker jag inte trycka in honom bakåt längre oavsett om han får plats eller inte.
Någon måtta får det vara.
Att det ska vara så jäkla svårt även för mig att släppa de "gamla" orden. Jag vill minsann säga dagis, lekis och ibland 6-års -
Var det nån som "behövde" en slit å släng paraply-resevagn. Här ett fynd (kostar 230 att skicka):
http://www.blocket.se/stockholm/MacLaren_Quest_sulky_barnvagn_33933307.htm?ca=15&w=3
(inte min annons) -
Har glömt allt jag skulle kommentera, sitter och samlar kraft inför läggningsrejset efter en lång dag med dubbla seminarier, utvecklingssamtal och simhall. Men i Bugaboos bildtråd möter jag denna skönhet och fnissar lite för mig själv när jag inser att:
Asereht har virkat bygelskyddet
Kavat har skickat basdelar
Sarahl har sytt filten
Lindadjo har sytt suffletten
Är inte det K*B*N i ett nötskal?
-
Fresta oss inte!
-
Fröken Småland skrev 2011-05-18 18:33:01 följande:Har glömt allt jag skulle kommentera, sitter och samlar kraft inför läggningsrejset efter en lång dag med dubbla seminarier, utvecklingssamtal och simhall. Men i Bugaboos bildtråd möter jag denna skönhet och fnissar lite för mig själv när jag inser att:
Asereht har virkat bygelskyddet
Kavat har skickat basdelar
Sarahl har sytt filten
Lindadjo har sytt suffletten
Är inte det K*B*N i ett nötskal?
-
Är det förresten Nifs (fd) liggdelslock också?