• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland

I eftermiddag skall jag till revisorn och deklarera. Kan ni vara snälla och hålla tummarna för att jag inte missat någon inkomst och får femtio tusen i restskatt eller nåt

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-19 09:06:33 följande:
    I eftermiddag skall jag till revisorn och deklarera. Kan ni vara snälla och hålla tummarna för att jag inte missat någon inkomst och får femtio tusen i restskatt eller nåt
    Kan du inte smyga in ett avdrag för barnvagnar etc... som för arbetskläder, typ...
    håller alla tummar
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-05-19 09:36:31 följande:
    Kan du inte smyga in ett avdrag för barnvagnar etc... som för arbetskläder, typ...
    håller alla tummar
    Självklart! Jag ber alltid webshoparna skriva "arbetsfordon" på kvittona Drömmer
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-05-19 10:12:32 följande:
    Självklart! Jag ber alltid webshoparna skriva "arbetsfordon" på kvittona Drömmer
    Asereht skrev 2011-05-18 21:30:00 följande:
    Jag har inga önskevagnar kvar! :-O

Det känns skumt!

Jag koncentrerar mig på färger och tillbehör istället.
    Jag har bara City Selecten kvar nu och den hoppas jag på att få köra i sommar/till hösten. Kanske, kanske, kanske att jag vågar mig på en bugga nångång också, men det får vi se.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Asereht

Jag tycker Brio Go ser lite coola ut men jag vill nog inte ha en. Skulle kunna tänka mig att låna en över en dag bara för att göra mig en uppfattning.

• bohusbebis

Började med en dyna till den säsongs-bubbelgumsrosa bee-suffletten (innan ordern annulerades för den tog sån tid - och jag bestämde mig för att avveckla bee:et). Men när jag igår visade den för vår prinsessa så sa hon. NÄ! Vaddå NÄ?? Hon älskar ju rosa. Ibland. Och hon ÄLSKAR "sina blommor". Men nähä, här satt jag uppe halva natten å sydde klart helt i onödan. Fin blev den, med ljusrosa kantband och rosa fleece på baksidan. Men jag tror den blir fin i Lime-Swiften åxå. Och då kanske prinsessan gillar den bättre. Hon har nämligen "ärvt sin mors passion" för barnvagnar och ÄLSKAR sina vagnar. Allihop!

• bohusbebis
    Asereht skrev 2011-05-19 12:56:11 följande:
    Jag tycker Brio Go ser lite coola ut men jag vill nog inte ha en. Skulle kunna tänka mig att låna en över en dag bara för att göra mig en uppfattning.
    Ooo va dyr den var?? Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker... snyggast som sittvagn tror jag...
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-19 13:13:57 följande:
    Började med en dyna till den säsongs-bubbelgumsrosa bee-suffletten (innan ordern annulerades för den tog sån tid - och jag bestämde mig för att avveckla bee:et). Men när jag igår visade den för vår prinsessa så sa hon. NÄ! Vaddå NÄ?? Hon älskar ju rosa. Ibland. Och hon ÄLSKAR "sina blommor". Men nähä, här satt jag uppe halva natten å sydde klart helt i onödan. Fin blev den, med ljusrosa kantband och rosa fleece på baksidan. Men jag tror den blir fin i Lime-Swiften åxå. Och då kanske prinsessan gillar den bättre. Hon har nämligen "ärvt sin mors passion" för barnvagnar och ÄLSKAR sina vagnar. Allihop!

Fin! Du jag tänkte på en grej, jag har tyg liggandes här hemma som ska bli en dyna. Om jag skickar med det med swiften, har du lust att sy en då? Det är verkligen ingen panik att få den färdig, mer att jag inser hur snygga dina blir är! Det är det här tyget:

Och det här har jag tänkt på baksidan:

Och jag har inte glömt att svara på ditt mail, har bara varit lite busy idag. Ska göra det nu (det du skrev går alldeles utmärkt för min del btw).
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-19 13:14:41 följande:
    Ooo va dyr den var?? Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker... snyggast som sittvagn tror jag...
    Håller med! Den är snyggast som sittvagn, liggdelen ser lite för smal ut tycker jag. Det är värsta glappet mellan chassi och liggdelen, de borde gjort den bredare. Min syster har beställt en (helsvart) till sin bebbe som kommer i okt, så ska jag bannemig provköra och se om den är något att ha :-P

Har hört att det inte går att få sittdelen helt upprätt, lite tråkigt om man har ett barn som gärna ser sig omkring.
  • bohusbebis

AnPa, det går bra. Släng med det bara. Kanske blir nån mer regnig dag framöver... Har ju liksom kört in mig på Bee-dynan (funkar tydligen fint även i Swiften säger Sjukhusmamman). Annars har jag nåt UJ-mönster åxå... Har du nåt snyggt kantband? Har bara svart kvar nu... Skulle vara läckert att plocka upp nån av färgerna i tyget....

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11