• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-05-18 14:06:57 följande:
    Lägg upp en bild så att vi får ett hum om hur stort det är och något att spåna på!
    ÖSREGNAR, en annan dag... Det är två smala rum ca 1,5 meter breda kanske...
    Såg en så snygg blogg en gång när jag letade efter virkade bakverk, men tappade naturligtvis bort den... Det var lite shabby chic, vet inte riktigt vad vi ska ha för "stil"...
  • Nifelheim

Min vagnslista hittills till 1 (ETT) barn (förutom city korgen då, som är till nästa):

Brio sittvagn -90tal. Omklädd -06 Röd manchester

Emmaljunga City Cross Sittdel Cobalt Blue, City korg Black -07

Emmaljunga Classic -03 Färg: ”rutig lila”, omklädd -07 Färg: Camo

Brio Nova Färg: Rutig -02

Shoppingvagn Jysk -08

Emmaljunga retro duovagn. Sittdel och liggdel i brun manchester -75/-77

Gesslein Panorama -70nånting Färg: Brun

Emmaljunga Scooter Färg: Black -07

Brio Race Färg: Black -06

Rock Star Baby Infinity Färg: Light Grey -07

Teutonia Spirit S3 Färg: Black -09 (importerad från Tyskland)

Quinny Zapp Färg: Röd -08

Phil & Ted Sport Färg svart/grafit -09

Emmaljunga Dennis -90tal

Emmaljunga sulky -70tal

Emmaljunga Rio -90tal Omklädd -09

Bugaboo Frog Färg: röd

Emmaljunga Scooter Färg: Grey -05

Emmaljunga classic Färg: Black -05

Bugaboo Cameleon -07

Carena Easy Färg: blue&grey -08

Emmaljunga Nitro City färg: Royal Blue -10

Emmaljunga Scooter Färg: Röd -09

Emmaljunga Softy Färg: Marinblå -05

Emmaljunga Twin Softy Färg: Marinblå -04

Brio Duett Färg: rutig -02

Phil & Ted Vibe färg Black -09

Brio Sitty Färg: Black -08

Brio Race Färg: Beige/svart -07

Emmaljunga City Cross Färg beige. Mjuklift Svart -06

Emmaljunga City korg Färg: Royal Blue -10

Emmaljunga Scooter Färg: Cobalt Blue -07

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Riskiflickan skrev 2011-05-18 14:38:34 följande:
    Nif: wow vilken imponerande samling vagnar :)
    Ja, jag har ju givetvis inte alla kvar. Då skulle vi inte få plats. Jag tror att jag har 5 eller 6 vagnar nu.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Tant Pruselius

Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal

• AnPa
    Tant Pruselius skrev 2011-05-18 15:26:03 följande:
    Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal Nif är normal

Hehehe
  • Kavat

Ja, jag ligger i lä.
    Jag har bara en Cam, en Gecko, en retro Emmaljunga, en dubbel MT och en splirrans ny Breeze (ouppackad!!!) som används för tillfället. 3 barn, men endast 9 månaders egentligen som åker även om snart 4-åringen kan sätta sig vid långpromenader om vagnen är med.
    Har en till retro Emmaljunga på vinden.. Men den är typ bortglömd (köpte för 25 och kommer inte användas...

Nif är verkligen jätte normal! även om några andra inte ligger så långt efter...

Köpte en Britax Kid Plus (?) grööööööööön idag! Lilleman kommer att få åka bakåtvänd ett tag till (så länge han får plats), så oroa dig inte Nif. Men i reservfall så kan han vändas om vi måste i den andra bilen..

Dock fel lime, den var snyggare i verkligheten.
    http://www.teenytots.co.uk/media/catalog/product/cache/1/small_image/180x200/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/r/britax_kid_plus_car_seat_david.jpg

• Riskiflickan

Klart att Nif är normal :) jag blev dock mäkta imponerad av samlingen :)

Jag har en emmaljunga, en BOZZ, en zapp å en frog :) å vill ha en bee+

• AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-18 13:42:21 följande:
    Har verkligen forskat i detta, blev inte klok på Postens info på hemsidan. Men ringde lokala ombudet och luskade. Gods upp till 1,20 m långt och vikt upp till 15 kg går som PostPaket. (på hemsidan står det nåt kryptiskt om att det räknas som skrymmande - och mkt dyrare - om längden + omkretsen är mer än 2 meter, på ett annat ställe står det att det räknas som skrymmande om det är över 1,2 m långt). Men på lokala posten sa de att de bara kunde fylla i längden med resultat att de inte kan klassa det som annat än icke skrymmande. Mitt packade Bee m tillbehör vägde ca 11 kg enl badrumsvågen - men det vet ju alla att det är ett känt faktum att badrumsvågen alltid visar minst några kilo för mycket   Kommer man under 10 kg så  kostar det bara 230 kr.
    Så nu har jag mätt swirren:

Längd: 100 cm med bakhjulen (går ju att plocka av och lägga i inpackningen, då är den 90 cm).
    Bredd: 59 cm med hjulen (tar man av dem blir den
    Höjd: 40 cm med hjul, 30 cm utan
    Vikt: 9,5 kilo
    Omkrets: 128 cm drygt
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11