• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-05-31 07:58:22 följande:
    Skojjar du???!?!?!? Åbäke??? Jag fullkomligt ääääälskar min Techno XT! Den har varit mig trogen i 5 år. Och fortfarande ryms min 7-åring i den. Inte för att han får åka, men han ryms. Till och med min större 5-åring får plats Tycker den är en av de bästa och rymligaste paraplyvagnar som finns!!!
    är nog så att jag har en synnerligen kluven inställning till just paraplyvagnar... Tycker i så fall mycket bättre om Questen som är lätt och smidig, liksom de egenskaper jag tycker en paraplysulky ska ha. 6-åringen kan faktiskt sitta okej i den (även om den sviktar lite). Gillar tanken på paraplyvagnar, att de ska vara små och smidiga att ha med sig. Men när den blir tyngre och otympligare än vår Breeze (även hopfälld) så går den liksom bort... Till och med Phil&Ted:en tar mindre plats i bilen (visserligen som en fyrkant då) än Technon. Och där sitter båda barnen BRA!
  • bohusbebis

Förresten, var det nån som ville ha ett Swift-chassi (det som kallas pre-2010). Finns ett för avhämtning i Ulricehamn. (detta är ingen annons). Annars låter jag säljaren behålla det (jag har betalat det)... Orkar inte jaga delar som kanske finns i nåt gammalt lager nånstans... Ska man köpa delar till det så kommer slutsumman att landa på ca 3.500... Men det kanske finns nån "entusiast" som redan har nån del (jag har två Breeze--hjul m nav men vet inte om de går att använda) och därmed kan få ihop en vagn billigare....

Observera att om jag förstått det hela rätt så kommer det bli svårare och svårare att få tag på delar till såväl "gamla" swift som till "gamla" UJ framöver. Ingen nytillverkning av delar sker och mkt har förändrats sedan Phil&Teds tog över 2010....

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-05-31 09:24:16 följande:

Förresten, var det nån som ville ha ett Swift-chassi (det som kallas pre-2010). Finns ett för avhämtning i Ulricehamn. (detta är ingen annons). Annars låter jag säljaren behålla det (jag har betalat det)... Orkar inte jaga delar som kanske finns i nåt gammalt lager nånstans... Ska man köpa delar till det så kommer slutsumman att landa på ca 3.500... Men det kanske finns nån "entusiast" som redan har nån del (jag har två Breeze--hjul m nav men vet inte om de går att använda) och därmed kan få ihop en vagn billigare....

Observera att om jag förstått det hela rätt så kommer det bli svårare och svårare att få tag på delar till såväl "gamla" swift som till "gamla" UJ framöver. Ingen nytillverkning av delar sker och mkt har förändrats sedan Phil&Teds tog över 2010....

Ja, det var ju jag som eventuellt var sugen men jag inser att jag bara är sugen för att det var ett fynd Blir nog inget fynd i sista änden så jag står över. Synd att jag inte bodde närmare, då hade jag hämtat det åt dig och förvarat det tills vi ses nån gång
  • Jessika82

Hej äntligen har jag hittat er igen.....
    Jag har pysslat lite med min brio sing...

här kommer lite bilder

Liggdel  (den röda är orginal..)

sen sydde jag även en extra suflett till sittdelen då jag tycker att den var för kort..

har även knopat ihop en hård/mjuk lift...

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-31 09:40:16 följande:
    Ja, det var ju jag som eventuellt var sugen men jag inser att jag bara är sugen för att det var ett fynd Blir nog inget fynd i sista änden så jag står över. Synd att jag inte bodde närmare, då hade jag hämtat det åt dig och förvarat det tills vi ses nån gång
    samma här liksom... men det blev för krångligt... och så inser jag dessutom att den nya swift är såååå mycket bättre... (fast min ung-rackare är nästan för stor redan... hon kan nog åka den i sommar men sen...)
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-05-31 09:24:16 följande:

om jag inte hör nåt från nån här inne under dagen så mailar jag säljaren imorrn! så skynda fynda
  • Jessika82

Har köpt ytterligare en symaskin en overlock och då hittade jag detta tyget och sydde en dregglis

• Jessika82

Tack. snart ska jag ge mig på min "nya" vagn en phil & ted..... det är solblekt tyg så kanske blir att sy en ny..

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11