-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
GrattisLeende skrev 2011-07-03 15:51:32 följande:Hej kära FL vänner!
Skriver en snabbis nu för i famnen har jag en liten hungrig älskling
Tack så mycket för alla grattis
Förlossningen gick ju som sagt jättefort (skriver mer om den senare) men den var en dröm om man jämför med förra...
Han kom med raket fart 2 veckor innan BF och vägde 3320 g och 50 cm lång..
Hörs senare!
vad skönt att det gick bra!
-
bohusbebis skrev 2011-07-03 15:54:01 följande:
www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_cameleon_347...
VILL HAAAAAAAAAAAAAAA!!! nävisstja, barnen är ju för stora ja.... men jag får göra en Cirkus, köpa vagn till mig själv
jag har oxå spanat på den
men just nu har jag inget överskott att handla för och inget jag är beredd att sälja av heller
-
Cirkus - sälj pt till mig !! Har det blå kommit nu
-
Har du fått sålt din scooter?cirkuspuman skrev 2011-07-04 00:22:07 följande:
jag har oxå spanat på den
men just nu har jag inget överskott att handla för och inget jag är beredd att sälja av heller
-
Äntligen lite tid över..
Skall berätta lite om förlossningen..
I fredags vid 15.30 gick vattnet.. Hade inga värkar, men åkte in till östra vid 20-tiden och kollade ctg.
Sen vid 22 tiden så gjorde dom gyn undersökning och kollade så att det verkligen var vattnet som gått
och då var jag inget öppet alls... Men barnets hjärtljud var lite stressat, så dom tyckte jag skulle ligga kvar en timma till till kl 23.. Då kom Bm in och frågade om jag ville stanna kvar och bli igångsatt dagen efter.. Vi sa att vi får fundera lite till och sen vid ca 23.10 kom första värken... Efter det gick det fort och värkarna kom tätt tätt... Så vid 23.45 ringde min man på Bm och då fick vi komma till förlossningsrummet..
där undersöktes jag och var öppen 10 cm och ville krysta.. Så hon hann knappt kalla in en till, utan min man fick hjälpa till lite.. (ni kan tro han var stolt)Den andra sköterskan kom precis när huvet var ute..
Så på tre krystvärkar föddes han 2 juli kl 00.24, kärlek vid första ögonkastet
Alltså ca 1 tim och 10 min från första värken....
Har för första gången varit ute och gått med buggan idag *kär*
Han skall heta OlleTant Pruselius skrev 2011-07-03 17:28:21 följande:o va kul!Grattis !!!
Nått namn?
-
Åh, leende. Blir alldeles stolt och rörd jag åxå när jag läser... FINT NAMN!!!
-
Tack söta dubohusbebis skrev 2011-07-04 20:38:37 följande:Åh, leende. Blir alldeles stolt och rörd jag åxå när jag läser... FINT NAMN!!!
-
Grattis igen Leende! Jättefint namn, vad heter syskonet?
-
åååååå va fint! Och vilken härlig förlossning!!!Leende skrev 2011-07-04 20:25:20 följande:Äntligen lite tid över..
I fredags vid 15.30 gick vattnet.. Hade inga värkar, men åkte in till östra vid 20-tiden och kollade ctg.
Sen vid 22 tiden så gjorde dom gyn undersökning och kollade så att det verkligen var vattnet som gått
och då var jag inget öppet alls... Men barnets hjärtljud var lite stressat, så dom tyckte jag skulle ligga kvar en timma till till kl 23.. Då kom Bm in och frågade om jag ville stanna kvar och bli igångsatt dagen efter.. Vi sa att vi får fundera lite till och sen vid ca 23.10 kom första värken... Efter det gick det fort och värkarna kom tätt tätt... Så vid 23.45 ringde min man på Bm och då fick vi komma till förlossningsrummet..
där undersöktes jag och var öppen 10 cm och ville krysta.. Så hon hann knappt kalla in en till, utan min man fick hjälpa till lite.. (ni kan tro han var stolt)Den andra sköterskan kom precis när huvet var ute..
Har för första gången varit ute och gått med buggan idag *kär*Han skall heta Olle -
Leende skrev 2011-07-04 20:25:20 följande:Äntligen lite tid över..
Har för första gången varit ute och gått med buggan idag *kär*Han skall heta OlleHärlig förlossning låter det som!
Fint namn! Grattis igen