-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Det låter ju som en riktig solskenshistoria, vad härligt att höra!Liten familj skrev 2011-07-02 12:42:39 följande:Hon och Charlie är faktiskt i Thailand med hennes familj (ink bror) sen ca 1månad tillbaks och dem kommer inte hem fören i september, så dem har det bra!
Vi bor inte i en storstad utan i en liten by, mycket skogspromenader, gamla vägar o sånt. Så en vagn med svänghjul passar inte här, har redan testat Alexis här uppe och ja, det gick inte.
Han får åka mest framåt eftersom det är då han sitter still, när vi har han bakåtvänd så vrider han sig ur selen för att titta framåt? Men det är som du säger, känns liiiite tidigt.
En Bugaboo kan man sätta terränghjul/vinterhjul på så passar det även på grusvägar. Men det blir lite meckande med att byta hjul förstås. Jag (och många med mig, bl a här i tråden) har haft en grusvägsvagn här hemma, finns att köpa beg Happy eller Emmaljunga City Cross eller Teutonia Mistral för en femhundring eller lite till på Blocket. Och sen en renodlad cityvagn till alla andra tillfällen.
Men vänta nu; Alexis har väl ingen vagn med swivelhjul? Hon hade väl först en Happy och sen en Emmaljunga? Eller har hon hunnit med fler som hon har mörkat här? -
Jo det känns lite väl krångligt att hålla på och byta hjul.Fröken Småland skrev 2011-07-02 12:48:34 följande:Det låter ju som en riktig solskenshistoria, vad härligt att höra!
En Bugaboo kan man sätta terränghjul/vinterhjul på så passar det även på grusvägar. Men det blir lite meckande med att byta hjul förstås. Jag (och många med mig, bl a här i tråden) har haft en grusvägsvagn här hemma, finns att köpa beg Happy eller Emmaljunga City Cross eller Teutonia Mistral för en femhundring eller lite till på Blocket. Och sen en renodlad cityvagn till alla andra tillfällen.
Men vänta nu; Alexis har väl ingen vagn med swivelhjul? Hon hade väl först en Happy och sen en Emmaljunga? Eller har hon hunnit med fler som hon har mörkat här?
Happy har vi redan, vi båda är missnöjda med den. Stor, klumpig, väger så pass mycket att jag inte orkar dra den i trappor, vår har ful färg osv. Så nej vi byter vagn för att bli av med happyn haha! Men jag ska kolla dem andra vagnarna du tipsa om.
Hon har fick en vagn av sin pappa efter att han var i tyskland, en beige beebop(?) alltså en vagn som ser ut som en bugaboo fast den har tre knappar på vardera sida. -
Alexis vagn och mys Charl i den!
-
Nu var jag tvungen att googla Beebop och hittade några snygga färger på suffletten som jag tror kan passa även Bugaboo *tipsar tråden*
-
Åååååh, gullungeLiten familj skrev 2011-07-02 13:00:48 följande:
Alexis vagn och mys Charl i den!
-
Hehe ja, Charl vart 6mån nu den 22a, min son är 9mån och mindre än Charl. Ser så kul ut när Carl inte är riktigt stabil än att sitta och är större än min grabb som nästan går, dem lurar ögat ganska ordentligt haha!Fröken Småland skrev 2011-07-02 13:06:55 följande:Åååååh, gullunge
Beebop är i vilket fall superskön att köra, svänghjulen är inlineshjul (tror jag, ser ut som de iaf) och jag älskar hela designen på vagnen. Synd att den inte passar här bara!
Kan tillägga att det kostar ink frakt 3000:- att importera från tyskland. -
Vad roligt att höra att hon har det braLiten familj skrev 2011-07-02 12:42:39 följande:Hon och Charlie är faktiskt i Thailand med hennes familj (ink bror) sen ca 1månad tillbaks och dem kommer inte hem fören i september, så dem har det bra!
Vi bor inte i en storstad utan i en liten by, mycket skogspromenader, gamla vägar o sånt. Så en vagn med svänghjul passar inte här, har redan testat Alexis här uppe och ja, det gick inte.
Han får åka mest framåt eftersom det är då han sitter still, när vi har han bakåtvänd så vrider han sig ur selen för att titta framåt? Men det är som du säger, känns liiiite tidigt.Och charlie med så klart!
-
Dem lever loppan dem där två, inte avis... Nejnej inte alls!Lindadjo skrev 2011-07-02 13:12:59 följande:Vad roligt att höra att hon har det bra
Och charlie med så klart!
-
Jag hade en Emmaljunga scooter till mitt första barn. Jag tycker att det var liiite jobbigt att inte ha valmöjligheten att ha honom emot mig, men det var en bra vagn, som jag gillade. Speciellt om man jämnför med den jag hade innan. *ryyyyyyys*
Jag har testat 22 vagnar nu, och scootern var nummer två. Vet inte om jag skulle varit lika nöjd med den nu som jag var då? Man blir ju lätt lite bortskämd, och får högre och högre krav. Och man vet mer vad man vill ha ju fler vagnar man betar sig igenom
-
Jo just de att man inte kan välja är jobbigt. Men det känns som rätt vagn just nu med tanke på hur vi bor.Lindadjo skrev 2011-07-02 13:25:33 följande:
Jag hade en Emmaljunga scooter till mitt första barn. Jag tycker att det var liiite jobbigt att inte ha valmöjligheten att ha honom emot mig, men det var en bra vagn, som jag gillade. Speciellt om man jämnför med den jag hade innan. *ryyyyyyys*
Jag har testat 22 vagnar nu, och scootern var nummer två. Vet inte om jag skulle varit lika nöjd med den nu som jag var då? Man blir ju lätt lite bortskämd, och får högre och högre krav. Och man vet mer vad man vill ha ju fler vagnar man betar sig igenom
22st!?!?! Det var inte dåligt hehe! Har haft min brio och det är min första, men inte min sista.
Jag vet inte vad man ska ha för vagn till en snart 1åring, ska det vara en vanlig scooter eller kan man ha en liksom kombivagn? Jag såg en teutonia (junior eller nått sånt hette den) som är en sittvagn med fullt liggläge och allt. Kan det vara något?