-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
fast då kanske det blir för mycket och jag blir gul igen?Fröken Småland skrev 2010-05-10 20:40:34 följande:Lokatt: shit också . Grönt neutraliseras med rött och blått med gult. Min frisör rekommenderade faktiskt ketchup en gång när mitt hår råkat bli lite grönt och det to den värsta tonen av det gröna. Vad har vi för något som går åt det gula/orange/beige hållet? *klurar*
Smart med ketchupen, jag kanske får ta senap då!
haha, men allvarligt så har jag tårar, ska upp och lämmna på dagis imorgon, sen skola hela förmiddagen, sen ledig nån timme innan jag ska jobba. aldrig att jag hinner handla och färga då, dessutom ska jag göra klart smycke då.
Så jag ska alltså gå ut med grått hår imorgon HELA dagen !Som om det inte räckte med att jag hade gult hår på kvartsamtalet förrut. Keps på blir det. *gråta*
-
Usch, sånt är inte kul! Jag försökte bli blondin en gång vilket resulterade i brandgult, det såg fruktansvärt ut verkligen. *ryser vid minnet* Den dagen skolkade jag och dagen efter var det inte blont längre kan jag säga. Sedan dess har jag aldrig vågat bleka mitt hår igen.Lokatt skrev 2010-05-10 20:46:21 följande:fast då kanske det blir för mycket och jag blir gul igen? Smart med ketchupen, jag kanske får ta senap då! haha, men allvarligt så har jag tårar, ska upp och lämmna på dagis imorgon, sen skola hela förmiddagen, sen ledig nån timme innan jag ska jobba. aldrig att jag hinner handla och färga då, dessutom ska jag göra klart smycke då. Så jag ska alltså gå ut med grått hår imorgon HELA dagen ! Som om det inte räckte med att jag hade gult hår på kvartsamtalet förrut. Keps på blir det. *gråta*
Hoppas du får ordning på det hela och att det går att dölja, -
Katten, ta det lugan...... syster är lika mycket 18år om några dagar...inte stressa, det är aldrig bra.
Vad har vi gjort av Ekorren nu då????*leta* -
Pruss: Men om lilltjejen är lång, hur ska du då få ner henne i en Rollerbug? den har ju jättekort rygg
-
Nu har jag avreagerat mig lite.
Fick en förfrågan från SIF angående löneanspråk... Haha, och denna gång kollade jag mailen i tid!Berättade jag att jag sedan jag började för hm, är det 7 år sedan blivit lovad högre lön för att komma ikapp, men att det aldrig hänt. Istället så ger de mig ingen löneförhöjning alls för att jag är föräldrarledig med löftet om att det blir mer när jag kommer tillbaks. Yeah, right, det har jag hört sedan jag började.. Nästa år.. Nästa år. Men nästa år finns det inte pengar tydligen, utan nästa år... Bläh!!!
Lokatt, hoppas du kan dölja det och att det återfår "normal" färg snarast!
Kan man hälla ättika i hår? En fråga bara, gör det inte Lokatt, men tänkte bara att det kanske återställer? -
stärk med mellanlägg på elastiska tyget. tvätta tygerna först så de inte krymper sen om det ska tvättas.....Asereht skrev 2010-05-10 14:07:37 följande:Ni som syr mycket, har ni något bra tips på hur man ska tänka när man ska sy ihop ett elastiskt tyg och ett ickeelastiskt? Det blir ju liksom inte så snyggt om det elastiska drar sig.
-
har den??? trodde den va som uj ju.... hmmm...tänka om. Va ska jag ha då? för pippi är lite kort den med....också vill jag inte riskera att den blir solblekt och så är det ju en anledning att skaffa one more..Nifelheim skrev 2010-05-10 21:12:56 följande:Pruss: Men om lilltjejen är lång, hur ska du då få ner henne i en Rollerbug? den har ju jättekort rygg
-
och Nif, kom med ett förslag!
-
hmmm... såg att det redan var löstRiskiflickan skrev 2010-05-10 21:18:33 följande:stärk med mellanlägg på elastiska tyget. tvätta tygerna först så de inte krymper sen om det ska tvättas.....
-
Asereht, filten blev jätte fin!