• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Ekorrfamiljen

Jag är här! Kul att någon saknar en, jag saknar er iaf!  Just nu är det fullt upp med ungarna här hemma. Den lilla tid som finns för datorn blir det bloggen och mailen för tillfället. Ska bli bättre på att effella, jag lovar.

Har fått läkartid för mig till imorgon och så ska vi träffa bvc-psykologen den 18:e. Vemund var hos sjukgymnasten och bolstrade om skenan idag och sedan var det halvårskoll inkl. läkarbesök på bvc. Allt gick smidigt och han fick en ny OK-stämpel i rumpan. 9750 g tung och 70 cm lång.

Kavat: Har Vipera konfirmerat ditt mail på FB? Du kan väl prata ihop dig med Frk S om planer med tider och så kanske?

Nif: Läste vad du tror om din E och Ge-Kås.. Vendel är ju världens (sötaste) vandal på ICA Maxi ibland, men Ge-Kås har *peppar peppar* funkat riktigt smidigt hittills, men jag ska nog inte säga för mycket.

*läser ikapp*

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-10 21:29:19 följande:
    Jag är här! Kul att någon saknar en, jag saknar er iaf!  Just nu är det fullt upp med ungarna här hemma. Den lilla tid som finns för datorn blir det bloggen och mailen för tillfället. Ska bli bättre på att effella, jag lovar. Har fått läkartid för mig till imorgon och så ska vi träffa bvc-psykologen den 18:e. Vemund var hos sjukgymnasten och bolstrade om skenan idag och sedan var det halvårskoll inkl. läkarbesök på bvc. Allt gick smidigt och han fick en ny OK-stämpel i rumpan. 9750 g tung och 70 cm lång. Kavat: Har Vipera konfirmerat ditt mail på FB? Du kan väl prata ihop dig med Frk S om planer med tider och så kanske? Nif: Läste vad du tror om din E och Ge-Kås.. Vendel är ju världens (sötaste) vandal på ICA Maxi ibland, men Ge-Kås har *peppar peppar* funkat riktigt smidigt hittills, men jag ska nog inte säga för mycket. *läser ikapp*
    Nix, det har han inte. Håller tummarna att han vill och kan.
    Men jag har delgett fröken småland planerna.
  • Ekorrfamiljen
    fabi: Kul att du hittat tillbaka hit igen!

passau: Vad gulligt att M härmar djuren! Vemund har också fått en tand, men här blir det ingen glass än på ett tag. Han blir ju ett halvår imorgon, men det får han fira med gröt och ev. några majskrokar med fruktsmak. (Fyyy vad de luktar illa men Vemund - och hunden - älskar dem!!)

Kavat: Usch vad jag lider med dig. Vet precis hur du känner med fogarna! Har du vågat testa silver mot illamående och förkylningar? Jag har inte blivit förkyld alls *peppar peppar igen* den här vintern.
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-05-10 21:39:22 följande:
    *nyfiken på planerna som kavat, korren, vipera och fröken smider*
    Vi ska åka till Gotland och hälsa på våldgästa Ekorrens lägenhet och sen ska vi hyra en stuga med ett kompispar på Gotland en vecka. Vipera är ju grym på Gotlands historia så jag/vi hade hoppats att han hade kunnat guida lite vid något tillfälle!
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-05-10 21:43:23 följande:
    Vi ska åka till Gotland och hälsa på våldgästa Ekorrens lägenhet och sen ska vi hyra en stuga med ett kompispar på Gotland en vecka. Vipera är ju grym på Gotlands historia så jag/vi hade hoppats att han hade kunnat guida lite vid något tillfälle!
    härligt! Låter som fin fina planer.
    Nu duscha, sedan sova! G'natt !
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-05-10 21:31:26 följande:
    Nix, det har han inte. Håller tummarna att han vill och kan. Men jag har delgett fröken småland planerna.
    Klart han vill! Hoppas att han är ledig just då så han kan också. OM inget jobb dyker upp i sista sekund nu så ska han plugga i sommar. Ancient DNA bla bla bla.. De ska säkert titta på gamla ben igen. {#lang_emotions_sealed} *kräks*

Åh, på tal om det, vet ni vad Vemunds sjukgymnast gjorde idag!? Hon tog fram en bok med bilder på skelett i för att visa hur Vemunds arm ser ut!! Iuuuuhhh! {#lang_emotions_throwup} (Vemund är världens sötaste men jag vill inte tänka på att det finns beeen i hans arm..{#lang_emotions_dreamer})
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-05-10 21:20:59 följande:
    har den??? trodde den va som uj ju.... hmmm...tänka om. Va ska jag ha då? för pippi är lite kort den med....också vill jag inte riskera att den blir solblekt och så är det ju en anledning att skaffa one more..
    Det är mycket möjligt att den är som UJ (jag har aldrig haft ngn sån), men jag tyckte att den var kort i ryggen. Jag hade RB förra sommaren/hösten, då var E alltså 2,5 år och han satt jättebra så länge han satt upp, men när man fällde den vart det trångt för huvudet.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Tant Pruselius

Go morgon!

Här är det fullrulle tisdag med jobb fram till 12 sedan kurs inne i "byn" 5km här ifrån. Sedan cykla och hämta Tuvalinen. Har en fråga - Hur länge sover era kottar på dagen? T fyllde ju 2 nu i början av april, hon har från start vart av det slaget att hon inte behöver så himlans mycket sömn. Hela förr förra veckan och förra hade hon jätte svårt att somna, frågade då hur länge hon sov om dagarna och tydligen tillhör hon dem som somnar bland dem sista men då är lite mer svår väkt. Vi enades om att hon max får sova 1 timme. Igår var hon supertrött vid sju tiden, då satte vi på pyamas och gjorde kväll. Kikade lite på Tjorven och Mysak som är nya favvo filmen (okej, jag slumrade). Sedan läste K en saga och hon fick välling. Helt mosig bars hon in i sitt rum då var klockan runt 20-tiden. Sedan stöka och bökade hon runt i sin säng och höll på tills klockan var starx över 21, DÅ somna hon. Inte så att hon var ledsen eller höll på utan mer att hon stod upp, kröp in under rullgardinen, hennes huvudenda står mot fönstret, hon sjöng. Men samtidigt så hördes den har "gnolsången" som hon haft sedan hon var pytte som hon använder för att söva sig själv. Kan det vara vällingen som gör henne lite pigg? ska hon få den tidigare redan mer vid sju? Men känns redan nu som om kvällarna är lite stressiga att hinna med allt, vi äter ju inte middag förrän vid sex (som hon inte äter nått av nästan, vid undantag korv, pannkaka, tomat, paprika, fetaost eller halumi)...
    Hur gör Ni?
    Är hon inte lite liten för att klara att inte sova alls, är ju inte alltid hon sover på helgerna och gör hon det så sker ju det oftast lite för sent och hon blir uppe lite längre men på helgerna är ju inte det hela världen då eftersom vi är lediga. Nu är det ju oftast så att K får lov att väcka henne vid sju/kvart över........

• Nifelheim

När hon ska sova på dagis, somnar hon sist för att hon helt enkelt har svårt att komma till ro, eller för att hon inte är så trött?
    Elric sov max 30-40 minuter från att han började på dagis (2 år) tills han slutade sova middag. För honom räckte den lilla luren, men det är ju superolika från barn till barn. Är hon trött på morgonen?

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11