• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Ekorrfamiljen

*buhuu* Jag ska ta blodprover imorgon och några av dem var fastevärden, så jag kunde inte ta dem vid läkarbesöket idag. Det innebär att jag fastat sedan kl. 20 nu och jag är redan hungrig och törstig. Vågar inte tänka på hur det ska kännas imorgon bitti. Nu är det bäst att jag lägger mig så jag glömmer hur hungrig jag är. Natti natti!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Tant Pruselius

tror att jag just gjort en RB-säljare riktigt förnärmad när jag svarade på hennes att hon ville ha 3500 för en vagn som är 5år gammal med att det ungefär var 2000mer än vad jag är villig att ge.... hehe....
    Tror att hon hellre ger bort den till någon annan än låter mig köpa den nu...
    Men seriöst, jag skiter i att den är i bra skick betalar inte så mycket för något som är 5år+ betalade ju 500mindre för min nya bee med extra suffla. så det så.

• fabi

När jag köpte city jetten fick jag med en skip¤hop,,har inte använd den efter den är rosa och den passade inte med min röda vagn,,,men nu när jag kör med scooten som inte har varukorg så började jag använda den..och jag älskar den...{#lang_emotions_heart}

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 09:14:09 följande:
    tror att jag just gjort en RB-säljare riktigt förnärmad när jag svarade på hennes att hon ville ha 3500 för en vagn som är 5år gammal med att det ungefär var 2000mer än vad jag är villig att ge.... hehe....Tror att hon hellre ger bort den till någon annan än låter mig köpa den nu...Men seriöst, jag skiter i att den är i bra skick betalar inte så mycket för något som är 5år+ betalade ju 500mindre för min nya bee med extra suffla. så det så.
    Jag tror den såldes ny för 4.000 så det kan hon nog glömma {#lang_emotions_djavulsk} Jag förstår fortfarande inte varför du behöver en ny vagn (fast jag förstår att du vill ha en ny vagn för det vill man väl alltid {#lang_emotions_dreamer}) Bee är ju den perfekta sommar/semestervagnen.
    fabi skrev 2010-05-12 09:17:05 följande:
    När jag köpte city jetten fick jag med en skip¤hop,,har inte använd den efter den är rosa och den passade inte med min röda vagn,,,men nu när jag kör med scooten som inte har varukorg så började jag använda den..och jag älskar den...
    Fabi; kul att du är tillbaka Kul också att du fick användning för din väska då du faktiskt blev lite lurad av City Jet-säljaren

Hur går det med lillemans mage?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 09:24:55 följande:
    Jag tror den såldes ny för 4.000 så det kan hon nog glömma  Jag förstår fortfarande inte varför du behöver en ny vagn (fast jag förstår att du vill ha en ny vagn för det vill man väl alltid ) Bee är ju den perfekta sommar/semestervagnen. Fabi; kul att du är tillbaka Kul också att du fick användning för din väska då du faktiskt blev lite lurad av City Jet-säljaren Hur går det med lillemans mage?
    fast jag tycker att hennes ben blir så hängande när hon ska sova i den på tex stranden, fast nu kanske det inte blir så mkt sova om dagarna
    Och sedan vill jag inte sabba den med ladgårdsbesök (dagligen, vi hyr stuga av bonden) och på sandstränder.... jag får ofta höra att jag är mer rädd om vagnen än om ungen
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 09:14:09 följande:
    tror att jag just gjort en RB-säljare riktigt förnärmad när jag svarade på hennes att hon ville ha 3500 för en vagn som är 5år gammal med att det ungefär var 2000mer än vad jag är villig att ge.... hehe.... Tror att hon hellre ger bort den till någon annan än låter mig köpa den nu... Men seriöst, jag skiter i att den är i bra skick betalar inte så mycket för något som är 5år+ betalade ju 500mindre för min nya bee med extra suffla. så det så.
    De såldes ut i början av -05 för 3595:- I know eftersom jag köpte en av dem.

De slutade produceras 2004. Ett fåtal ex kan vara köpta senare då jag vet att Bonti i Malmö (?) öppnade i samma veva och de hade ex kvar längre än Bonti i sthlm tex och det var i princip bara hos dem man fick tag på dem.

Den sista jag köpte gav jag runt 1500 för inkl frakt med bussgods har jag för mig. De har ju några år på nacken numer och de flesta av dem är inte i nyskick utan ahr varit ute ett par vändor. Det är nog ytterst få som säljs av originalköparen i dagsläget.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 09:37:23 följande:
    fast jag tycker att hennes ben blir så hängande när hon ska sova i den på tex stranden, fast nu kanske det inte blir så mkt sova om dagarna Och sedan vill jag inte sabba den med ladgårdsbesök (dagligen, vi hyr stuga av bonden) och på sandstränder.... jag får ofta höra att jag är mer rädd om vagnen än om ungen
    *ha ha* Det brukar min man säga till mig när jag skäller på honom för att han är oförsiktig om vagnen vid i och urlastning i bilen osv. {#lang_emotions_dreamer}  Det är BARA en vagn säger han! {#lang_emotions_surprised} {#lang_emotions_kiss}
  • Asereht
    Pruss! I buggatråden ligger det just nu bilder på stora barn i bugga.

Det ser inte allt för illa ut, har sett värre. Min fyraårige minibuse satt bra i froggen förresten när jag fick hem den. Då var han runt 96-98 cm lång. Men jag har liggdel på nu så jag orkar inte svira om och kolla hur han sitter nu när han är 1 m. Annars är ju camen lite längre i själva ramen men jag vet inte om det innebär att det finns bättre med plats under suffletten.
  • Asereht

Jag vill också ha fina överdrag, men då måste jag ju skaffa en bee och det är inte akutellt för vår del.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11