• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-05-12 10:15:34 följande:
    Vad har du för vagnar nu förresten FrkS?
    Jag har Bee och en MacLaren Triumph i lilla bilen. Helt naken med andra ord

Men tittar gör jag alltid så klart! En gång missbrukare....
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-05-12 10:16:23 följande:
    Jag önskar att E fick plats bättre i buggan. Det var skönt att ha den och bara kunna byta detaljer när jag blev less.
    Ja, det är det som är riktigt bra med Buggan. Som min soffa ungefär, hur kan ha bara en färg på soffan???
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-05-12 09:56:32 följande:
    Varför finns ALLT jag hittar på blocket i sthlm? jag VÅGAR inte köra bil där ju. Skulle slarva bort mig på nolltid
    jag kan vara din gps jag får inte men skulle kunna :-P
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-12 09:40:46 följande:
    De såldes ut i början av -05 för 3595:- I know eftersom jag köpte en av dem. De slutade produceras 2004. Ett fåtal ex kan vara köpta senare då jag vet att Bonti i Malmö (?) öppnade i samma veva och de hade ex kvar längre än Bonti i sthlm tex och det var i princip bara hos dem man fick tag på dem.Den sista jag köpte gav jag runt 1500 för inkl frakt med bussgods har jag för mig. De har ju några år på nacken numer och de flesta av dem är inte i nyskick utan ahr varit ute ett par vändor. Det är nog ytterst få som säljs av originalköparen i dagsläget.
    jag menar ju det, toksäljare! *fnyser* Hon kan ju sitta där med sin RB i ett halvår till då...
    Asereht skrev 2010-05-12 09:48:56 följande:
    Jag vill också ha fina överdrag, men då måste jag ju skaffa en bee och det är inte akutellt för vår del.
    I {#lang_emotions_heart}my Bee! Verkligen en tippelitoppkärra. Och så röd och fiiin.

Asereht skrev 2010-05-12 09:48:21 följande:
    Pruss! I buggatråden ligger det just nu bilder på stora barn i bugga. Det ser inte allt för illa ut, har sett värre. Min fyraårige minibuse satt bra i froggen förresten när jag fick hem den. Då var han runt 96-98 cm lång. Men jag har liggdel på nu så jag orkar inte svira om och kolla hur han sitter nu när han är 1 m. Annars är ju camen lite längre i själva ramen men jag vet inte om det innebär att det finns bättre med plats under suffletten.
    ååååå ge mig länk, spank you! :-P
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-05-12 10:02:20 följande:
    Extra bilbarnstol (till mormorns bil, den MÅSTE bytas) och vagn såklart Alltid vagn... Får väl passa på att prova så många som möjligt nu på en gång, för nu närmar det sig verkligen slutet av vagnstiden Använder nästan BARA softyn nu.
    hur gamal är E nu igen, 3 va? *biter på naglarna* vill inte att sluta med vagnstiden ska vara såååå nära...
  • Fröken Småland

Igår var det familjefest på Majas skola och picknick med knytkalas. Jag gjorde några goda kycklingwraps istället för den obligatoriska varmkorven. Tortillawraps, stekta kycklingbitar, isbergsallad, majs, purjolök och tzatziki med riktigt mycket vitlök. Wow, det var gott!

• Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 10:39:00 följande:
    hur gamal är E nu igen, 3 va? *biter på naglarna* vill inte att sluta med vagnstiden ska vara såååå nära...
    Ja drygt 3, han blev 3 i januari... Visst på hundpromenader kommer det behövas vagn lääänge till (inte för att han inte orkar, utan för att det går för långsamt när han går själv). I övrigt använder vi nästan aldrig vagn längre. Någon gång ibland när vi går på stan typ när jag känner att tålamodet inte räcker och jag har något jag MÅSTE uträtta. Det GÅR att ha med honom gående på stan nu, men jag undviker det helst eftersom han är så pass rymningsbenägen att jag inte kan koppla av och göra det jag ska riktigt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 10:30:52 följande:
    jag kan vara din gps jag får inte men skulle kunna :-P
    Hittar du bra alltså?
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 11:05:06 följande:
    Igår var det familjefest på Majas skola och picknick med knytkalas. Jag gjorde några goda kycklingwraps istället för den obligatoriska varmkorven. Tortillawraps, stekta kycklingbitar, isbergsallad, majs, purjolök och tzatziki med riktigt mycket vitlök. Wow, det var gott!
    det kan jag tänka mig! Gott med kalla såsen Mango Raja (Rydberg) oxå, den passar till ALLT!!!! perfa!
    Nifelheim skrev 2010-05-12 11:07:38 följande:
    Hittar du bra alltså?
    Jo rättså.... try me :- P, annars snor vi min pappas GPS
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11