-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
kavat: Vad tråkigt att det blev så
skönt med kryckor!
-
Är ute i stugan och har inte fått datorn att funka... (glömt återställningsskivorna när jag trodde jag skulle ha tid)
annars är det super att bara vara! och röja å fixa...har itne läst ngt, men önskar alla en mysig kväll!Liten M är 1 år idag hur gick det till?åter på måndag! CU -
Ja det har gått så snabbt..passau skrev 2010-05-14 20:43:36 följande:Är ute i stugan och har inte fått datorn att funka... (glömt återställningsskivorna när jag trodde jag skulle ha tid) annars är det super att bara vara! och röja å fixa... har itne läst ngt, men önskar alla en mysig kväll! Liten M är 1 år idag hur gick det till? åter på måndag! CU
-
Är helt slut,,, varit på AL och tagit prover på min 4 åring inför läkarbesöken på gastro om några veckor,,men redan idag fick jag svar på blodprovet från vår vårdcentralen ,, vi fick en brev där det stog att han har låga vårde på vittablodkroppar och plattablodkroppar...att vi ska boka en ny tid inom 2 till 3 månader...
Japp,,så nu sittar jag här och är lite nojig som vanligt och goglad lite och det var någ inte så bra för det var inga bra svar jag fick,,, -
min kompis son var helt utan vitablodproppar det man får göra är att få en spruta varje dag rästen av livet. dom klarar 4a dygn i kylskop dom sprutorna.fabi skrev 2010-05-14 22:01:42 följande:Är helt slut,,, varit på AL och tagit prover på min 4 åring inför läkarbesöken på gastro om några veckor,,men redan idag fick jag svar på blodprovet från vår vårdcentralen ,, vi fick en brev där det stog att han har låga vårde på vittablodkroppar och plattablodkroppar...att vi ska boka en ny tid inom 2 till 3 månader... Japp,,så nu sittar jag här och är lite nojig som vanligt och goglad lite och det var någ inte så bra för det var inga bra svar jag fick,,,
-
alltså..
tror ni jag kommer blir så här smal igen?
tp://kidzmode.blogg.se
-
om du vill det så kommer det att gå!!!zasata skrev 2010-05-14 22:07:00 följande:alltså..tror ni jag kommer blir så här smal igen?tp://kidzmode.blogg.se
förresten, hur gick det med bee-reklamationen? -
Skall få nya hjul nu i veckan.Riskiflickan skrev 2010-05-15 00:09:54 följande:om du vill det så kommer det att gå!!! förresten, hur gick det med bee-reklamationen?
-
God morgon, typ!
Har sovit i lägenheten inättras. Mina grannar är ju helt insane!! Klockan 23 drog någon igång stereon på hög volym, men sänkte efter en kvart. 2.35 vaknar jag av klonkanden och steg fram och tillbaka, hit och dit. Tonårsfnitter och sedan sprang de runt så det lät som en elefanthjord och sedan mer klonkanden och steg. Vad TUSAN gör de där uppe!? och mitt i natten dessutom..Jag hämnades genom att inte hysscha på mina barn när de vaknade tidigt..
Jag tog ju prover i onsdags och för de som läst min blogg vet ni att jag fått några svar.. Jag har b-vitaminbrist och det kan till viss del förklara min problematik. (Frågan är bara varför det inte upptäckts tidigare!) Nu är det tusen frågor som surrar men jag ska ta några fler prover på måndag och sedan ska läkaren kontakta mig igen. Skönt att det rör lite på sig iaf.
Fabi: Vad jobbigt med lillsorken. Känner med dig och familjen.
Kavat: Åååh, jag vet precis hur du har det!! Skönt med kryckor nu, men har du testat TENS? Det var GULD!! Och så säger jag som ovanstående; prata inte med personalen utan gå högre upp, till chefen på en gång angående tider. Det var ju så vi gjorde nu, annars hade vi aldrig fått mer tid. Du är INGEN IDIOT och låt ingen trycka ner dig. Din man är väl vuxen och kan bestämma själv vem han ska vara med, eller?
Hmm, funderar på om jag är allergisk mot katten.Visserligen är jag förkyld nu, men efter ett par timmar här igår märkte jag att det var mycket tyngre att andas..
Hehe, har matat Vemund med gröt nu. Han har kommit på att man kan prutta med munnen samtidigt som mamma håller in skeden i munnen. Han fick inte mer gröt sen..
Nu ska jag kolla om maken vaknat och sen ska vi iväg och kolla hus, bara för skojs skull.Trevlig helg!
-
Oj! Men vad skönt att de hittat något. Frågar igen, har de kollat glutenintolerans nyligen? Man får ofta B-vitaminbrist av glutenintolerans, men det kan ju givetvis bero på annat också.Ekorrfamiljen skrev 2010-05-15 10:29:48 följande:God morgon, typ! Har sovit i lägenheten inättras. Mina grannar är ju helt insane!! Klockan 23 drog någon igång stereon på hög volym, men sänkte efter en kvart. 2.35 vaknar jag av klonkanden och steg fram och tillbaka, hit och dit. Tonårsfnitter och sedan sprang de runt så det lät som en elefanthjord och sedan mer klonkanden och steg. Vad TUSAN gör de där uppe!? och mitt i natten dessutom.. Jag hämnades genom att inte hysscha på mina barn när de vaknade tidigt.. Jag tog ju prover i onsdags och för de som läst min blogg vet ni att jag fått några svar.. Jag har b-vitaminbrist och det kan till viss del förklara min problematik. (Frågan är bara varför det inte upptäckts tidigare!) Nu är det tusen frågor som surrar men jag ska ta några fler prover på måndag och sedan ska läkaren kontakta mig igen. Skönt att det rör lite på sig iaf. Fabi: Vad jobbigt med lillsorken. Känner med dig och familjen. Kavat: Åååh, jag vet precis hur du har det!! Skönt med kryckor nu, men har du testat TENS? Det var GULD!! Och så säger jag som ovanstående; prata inte med personalen utan gå högre upp, till chefen på en gång angående tider. Det var ju så vi gjorde nu, annars hade vi aldrig fått mer tid. Du är INGEN IDIOT och låt ingen trycka ner dig. Din man är väl vuxen och kan bestämma själv vem han ska vara med, eller? Hmm, funderar på om jag är allergisk mot katten. Visserligen är jag förkyld nu, men efter ett par timmar här igår märkte jag att det var mycket tyngre att andas.. Hehe, har matat Vemund med gröt nu. Han har kommit på att man kan prutta med munnen samtidigt som mamma håller in skeden i munnen. Han fick inte mer gröt sen.. Nu ska jag kolla om maken vaknat och sen ska vi iväg och kolla hus, bara för skojs skull. Trevlig helg!
Jag äter ju B-vitaminer sedan jag fick min glutendiagnos och vi har ju haft ungefär samma "problem". Jag äter även zinktillskott, för jag testade att dricka zinklösning och det smakade inte något, Henke höll på att spy. I mitt fall tror jag det var det som gjorde att jag tappade håret. Men köper från hälsokosten, läkaren ville ju ge mig antidepressiva istället.
Sen har min kompis börjat äta magnesium för sin värk (gammal foglossning) och magnesium hänger ju också ihop med ovanstående. Så surfa runt lite och kolla vad brister kan ge osv. Har du en brist så är väl risken stor att du har fler. Sen är det lurigt så inte ena saken tar ut den andra, som att järnupptagning hämmas av mjölk men främjas av c-vitamin osv.
Jobbigt att ställas inför att du har folat-brist med tanke på vad som varit..Och nej, det är inte helt omöjligt att läkaren missat kolla B-vitaminbrist. Vid 2 tillfällen har läkarna missat ta glutenprover på mig trots alla symptom... Kram!
Har inte testat TENS än, men lät som jag skulle få både det och akupunktur. Nästa måndag vet jag mer. Nu måste jag gå och göra lite lunch!