• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • zasata

Nää nu skall vi krypa i kojs..
    Ge leo välling bara och hoppas på sömn...
    Natten till idag satte vi in nappen typ 1000ggr, sen åt han vid 04 tutte, och gick upp 06:15 alltså en gång vilket aldrig hänt innan. hur tror ni denna natten blir? skrik och kallabalik, eller sömn?

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 22:19:54 följande:
    Sitter ni därhemma och småfnissar allihopa nu eller åt neurotiska Fröken Småland? Jo, jag vet det där med valpar men han är sju månader så det borde inte ha hänt. Men den lille stackaren var nervös för barnen var lite vilda så det var inte så konstigt att det gick som det gick. Fast han gjorde om det nästa gång han kom också men då var ju mattan redan kasserad och golvet kan jag tvätta
    7mån och gjorde så?! vad är det för ras? din mamma kanske inte är en hundmänniska igentligen?
  • Fröken Småland

Jag minns inte rasen nu men det är en liten golvmopp. Nej, hon är sannerligen ingen hundmänniska men han hade bara varit hos henne några dagar när det hände så han var nog stressad över att ha bytt hem den lille kraken.

• Asereht

Testar om det funkar att göra inlägg också när jag till slut lyckades logga in. Surfar iPhone ifrån sängen. Trådlöst är bra! Nu har nöffeliten ätit klart och somnat. Dags att sova själv då. See ya tomollow

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-29 22:33:26 följande:
    Okej, de tre skummaste grejerna jag hittat idag: Tandpetare med baconsmak www.bluebox.se/bilder/varor/a06456_3.jpg Pastiller med vitlökssmak (bra skydd  mot vampyrer!) www.bluebox.se/bilder/varor/a06451_3.jpg Tuggummi med baconsmak www.bluebox.se/bilder/varor/a06448_3.jpg
    Måste beställa pastiller med vitlökssmak för att skrämma iväg hemska släktingar som hatar vitlök och lök. Sa jag att jag funderade på att laga löksoppa på sonens kalas? {#lang_emotions_dreamer}
  • Kavat

Fröken Småland, hum. Inga planer på Mölndal, kan ju knappt röra mig så gör så lite som möjligt. {#lang_emotions_undecided} Fogarna är verkligen katastrof. Hum, ser att det står en massa i almanackan, men orkar inte gå och titta just nu (av ovanstående anledning)
    Men du, en snabbfika kan måste du väl ta någonstans på vägen? {#lang_emotions_sunny}

• Kavat

Ni har ju skrivit så man inte hänger med..

Fröken Småland, du ser förskräcklig ut! Usch, trist med ögoninflammation.

Är man känslig så ska man inte läsa nedanstående:

Här hade vi också ett missöde igår natt. Vi har ju numera två katter, den ena är mer än välgödd och han är ju under året, men nu börjar det ordna till sig när han är ute och springer på dagarna istället för att kura här inne för det är kallt. Vägde honom hos vetrinären häromveckan när vi kastrerade och öronmärkte och vaccinerade honom. Då diskuterade vi om avmaskning på katter eller inte om man inte sett någon mask. Den andra katten är nämnligen rätt smal, har dock alltid varit smal, är en Birma och de brukar ju heller inte bli så stora, men de är inte avmaskad sedan i höstas. Vetrinären tyckte att det var onödigt att avmaska i onödan, så vi la det på is. Men i går natt så spydde Birman nog upp en liter i makens fotända, sen ner på golvet och in under sängen och fortsatte längst in... Där hittade maken en mask som var smal som spagetti men den var 10 cm!!! {#lang_emotions_throwup}

Behöver jag skriva att båda katterna är avmaskade nu?
    Och maken som skulle varit på konferans med jobbet. Jag hade ju inte ens kommit under sängen. Han fick ställa in konferansen för jag tar mig som sagt inte runt med barnen själv numera och tur var väl det...

• zasata
    Kavat skrev 2010-05-30 10:00:19 följande:
    Ni har ju skrivit så man inte hänger med.. Fröken Småland, du ser förskräcklig ut! Usch, trist med ögoninflammation. Är man känslig så ska man inte läsa nedanstående: Här hade vi också ett missöde igår natt. Vi har ju numera två katter, den ena är mer än välgödd och han är ju under året, men nu börjar det ordna till sig när han är ute och springer på dagarna istället för att kura här inne för det är kallt. Vägde honom hos vetrinären häromveckan när vi kastrerade och öronmärkte och vaccinerade honom. Då diskuterade vi om avmaskning på katter eller inte om man inte sett någon mask. Den andra katten är nämnligen rätt smal, har dock alltid varit smal, är en Birma och de brukar ju heller inte bli så stora, men de är inte avmaskad sedan i höstas. Vetrinären tyckte att det var onödigt att avmaska i onödan, så vi la det på is. Men i går natt så spydde Birman nog upp en liter i makens fotända, sen ner på golvet och in under sängen och fortsatte längst in... Där hittade maken en mask som var smal som spagetti men den var 10 cm!!! Behöver jag skriva att båda katterna är avmaskade nu? Och maken som skulle varit på konferans med jobbet. Jag hade ju inte ens kommit under sängen. Han fick ställa in konferansen för jag tar mig som sagt inte runt med barnen själv numera och tur var väl det...
    usch fy vad äckligt!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11