-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
*pust* Kalaset avklarat! Nu är det ett halvår till nästa party.. (Vemunds 1-årskalas.) Jo, nästa helg ska vi till ungarnas kusiner på 4-årskalas men det slipper ju jag fixa med.
Vilka fynd Pruseluskan! Vi tog en runda på alla loppisar som var i kvarteret idag men det enda jag hittade var en sån där rullspegel till Vemund för 2:- så den köpte jag. Vemund somnade i vagnen på hemvägen och sov sedan ute i vagnen i över 1,5 timme!Har väl hänt en eller ett par gånger sen han föddes..
Nu ska jag lägga mig på sängen, mata Vemund och försöka vila själv en stund. Ha en fortsatt härlig lördag!
-
Haha, ja det skulle ju vara det dåPruseluskan skrev 2010-05-29 17:13:43 följande:barnkläder
-
hallåhallåhallåååå!? Vad för vagn, vad har jag missat?Fröken Småland skrev 2010-05-29 17:16:16 följande:Kavat: På tisdag skall jag (förmodligen) hämta vagn i Mölndal eller Lerum. Du har inte vägarna förbi där innan dess så att jag kan hämta vagnen hos dig istället? Alltså bara om du har vägarna förbi, bara om du känner att du orkar och framför allt bara för att jag hellre hälsar på dig vilket jag inte hinner annars då jag måste hem till dagis och skolbussen.
-
ja jag är super nöjdEkorrfamiljen skrev 2010-05-29 17:17:00 följande:*pust* Kalaset avklarat! Nu är det ett halvår till nästa party.. (Vemunds 1-årskalas.) Jo, nästa helg ska vi till ungarnas kusiner på 4-årskalas men det slipper ju jag fixa med. Vilka fynd Pruseluskan! Vi tog en runda på alla loppisar som var i kvarteret idag men det enda jag hittade var en sån där rullspegel till Vemund för 2:- så den köpte jag. Vemund somnade i vagnen på hemvägen och sov sedan ute i vagnen i över 1,5 timme! Har väl hänt en eller ett par gånger sen han föddes.. Nu ska jag lägga mig på sängen, mata Vemund och försöka vila själv en stund. Ha en fortsatt härlig lördag!
Köpte en me and I svettisjacka i stlk 146/152 så den kan väll tuva ha om sådär 10år. Men kan man låta bli när den är i toppskick (ser ut som ny) och kostar 30kr? Att den va i finaste röd med turkosa revärer på gör nästan så att jag själv vill trycka på mig den. Fast jag kan väll också ha den om sisådär 10år om jag ska banta ner mig i den....
Jag funderar helt seriöst på en bantningsmetod som jag tror jag sett på Tv någon gång för 100år sedan. Där ma knyter ett stumt rep runt magen och sedan äter och motionerar på och så känner man när det börjar gå bra och tillslut kanske man tillochmed kan tappa snöret... för nu är det riktigt illa. Har upplevt att jag sedan ma gått upp än mer i vikt, tror jag tröstäter socker för att få lyckokikar....... -
Alltid skönt att vara på "rätt" sida om kalas.Ekorrfamiljen skrev 2010-05-29 17:17:00 följande:*pust* Kalaset avklarat! Nu är det ett halvår till nästa party.. (Vemunds 1-årskalas.) Jo, nästa helg ska vi till ungarnas kusiner på 4-årskalas men det slipper ju jag fixa med. Vilka fynd Pruseluskan! Vi tog en runda på alla loppisar som var i kvarteret idag men det enda jag hittade var en sån där rullspegel till Vemund för 2:- så den köpte jag. Vemund somnade i vagnen på hemvägen och sov sedan ute i vagnen i över 1,5 timme! Har väl hänt en eller ett par gånger sen han föddes.. Nu ska jag lägga mig på sängen, mata Vemund och försöka vila själv en stund. Ha en fortsatt härlig lördag!
*morrar över att det inte finns några loppisar häromkring* -
Här har vikten också smugit uppåt. Skyller på att jag tröstäter lite på dagarna och så orkar jag inte ut och gå för värken.. Ska invänta provsvaren och sedan ska jag ta tag i kosten ordentligt och om värken försvinner när jag börjar med vitaminer så kommer jag orka gå också. *försöker frammana en positiv bild och spiral*
Annars var repidén rätt kul, men maken skulle nog undra om han hittar det när han kramar om mig..
-
Pruseluskan skrev 2010-05-29 17:17:30 följande:Det är den där Mountain Terrainen utan sittdel som jag länkat till tidigare. Har inte fått klartecken från säljaren ännu om det passar på tisdag, det är nämligen en av de få dagar som det passar mig så det hänger bara på det. Tänker att det blir ett roligt projekt att bita i för egentligen behöver jag ju ingen vagn även om det vore gott och kul att ha en här hemma
-
*ignorerar vikten*
-
Ekorrfamiljen skrev 2010-05-29 17:28:31 följande:Här har vikten också smugit uppåt. Skyller på att jag tröstäter lite på dagarna och så orkar jag inte ut och gå för värken.. Ska invänta provsvaren och sedan ska jag ta tag i kosten ordentligt och om värken försvinner när jag börjar med vitaminer så kommer jag orka gå också. *försöker frammana en positiv bild och spiral* Annars var repidén rätt kul, men maken skulle nog undra om han hittar det när han kramar om mig..
Ja och tänk innan det börjar gå neråt när det ska sitta åt lite, tänk om man går uppåt istället då ser man ut som en muffin
Ja ja... vi får peppa varandra...
Jag går ju mest omkring och hoppas på att få bli "tjock"(are) ändå så jag vill liksom inte ge mig i kast med det. Och jag vet att man ska äta bra mat när man är/vill bli gravid också.... -
fröken S: nää kom inte hit och säg hej...
vad är det för vagn?
oj 2 krvad billigt sådan har jag velat ha till bägge min barn men tycker dom är så dyra.
Skönt att kalasen är avklarade och det gick bra.
Själv funderar jag på vad jag skall hitta på när jag fyller år.
jag var under 60kg, på 59.9 så nu är vikten OK men helst 5 kg till.. men magen har inte blivit faste ett dugg! och ser gravid ut i v 20 ungefär fast med häng pattar.