• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland

Löksoppa är jättegott! {#lang_emotions_djavulsk}

Måste bara fråga; fick maken ställa in konferensen pga en kattspya eller var det mest i största allmänhet du behövde hjälp?

• zasata

ååå jag blir tokig.. Köpte ett bord till bumbon.. så jag använt två ggr, sen la jag det på något bra ställe. Men VAR? Tänkte sälja den nu då vi inte använder den och källaren är full. Men vart är den. Tips?

• Asereht
    Kavat skrev 2010-05-30 09:46:12 följande:
    Måste beställa pastiller med vitlökssmak för att skrämma iväg hemska släktingar som hatar vitlök och lök. Sa jag att jag funderade på att laga löksoppa på sonens kalas?
    *ha ha* Go girl! http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phptrbrym.png
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-05-30 11:30:36 följande:
    ååå jag blir tokig.. Köpte ett bord till bumbon.. så jag använt två ggr, sen la jag det på något bra ställe. Men VAR? Tänkte sälja den nu då vi inte använder den och källaren är full. Men vart är den. Tips?
    Vad är det för något?
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-05-30 11:49:51 följande:
    sådan där "potta" stol till bebisar. men nu har jag hittat det. Skall bara få tid ikväll att lägga ut på T..
    Aha, jag trodde nog att Bumbo var en sån stol men jag hade ingen aning om att det fanns bord till dem.

Jag har också massor som jag skall lägga ut på Tradera men det var svårt att få tummen ur den här gången. Har lagt ut en sak på Blocket idag i alla fall och hoppas hitta bilder på två andra saker så ryker de också ut. Inget intressant för någon av er dock
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-05-30 11:52:38 följande:
    Aha, jag trodde nog att Bumbo var en sån stol men jag hade ingen aning om att det fanns bord till dem. Jag har också massor som jag skall lägga ut på Tradera men det var svårt att få tummen ur den här gången. Har lagt ut en sak på Blocket idag i alla fall och hoppas hitta bilder på två andra saker så ryker de också ut. Inget intressant för någon av er dock
    jag har lagt ut en del på T, men lite fel "tid" på dagen. det är då jag har tid.. för ebba är på dagis ;) men får väl försöka ikväll när hon sover.
    usch borde fortsätta städa..
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-30 11:12:59 följande:
    Löksoppa är jättegott! Måste bara fråga; fick maken ställa in konferensen pga en kattspya eller var det mest i största allmänhet du behövde hjälp?
    *skratt* Nä, det visste jag ju inte om då. Men jag klarar knappt att gå på eftermiddagarna, beroende på vad jag gjort under dagen, så insåg att jag inte pallar helgen utan hjälp. Mamma erbjöd sig ett tag, men hon gör ju bara till den gräns hon orkar och sen säger hon att nu får du ta resten. Och just nu orkade jag inte ta "resten" heller. Och jag vill inte tvinga mamma till något heller i och med att hon "fick hjärtinfarkten" för att hon inte sa ifrån.. Så maken fick snällt vara hemma! {#lang_emotions_heart}
  • Fröken Småland

Fast jag har helt slutat bry mig när jag lägger ut saker utan lägger ut när jag hinner och orkar, oftast på förmiddagen. Jag tycker inte att det verkar göra någon större skillnad utan tänker att det blir lite inflation på kvällarna och då blir buden lägre pga det stora utbudet. Äsch, jag vet inte men jag tror det spelar mindre roll. Däremot lägger jag hellre dyrare saker under de dagar i månaden som folk har mest pngar 20-30 ungefär medan riktigt billiga saker lägger jag strax före barnbidrag då folk har lite pengar men gärna vill handla något ändå. Jag märkte i Traderatråden att folk sitter och ropar in saker nästan tvångsmässigt och strax före barnbidrag så har folk alltså bara råd med billiga saker som man ändå då får relativt bra betalt för

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-05-30 12:04:19 följande:
    *skratt* Nä, det visste jag ju inte om då. Men jag klarar knappt att gå på eftermiddagarna, beroende på vad jag gjort under dagen, så insåg att jag inte pallar helgen utan hjälp. Mamma erbjöd sig ett tag, men hon gör ju bara till den gräns hon orkar och sen säger hon att nu får du ta resten. Och just nu orkade jag inte ta "resten" heller. Och jag vill inte tvinga mamma till något heller i och med att hon "fick hjärtinfarkten" för att hon inte sa ifrån.. Så maken fick snällt vara hemma!
    Skönt att det snart är över {#lang_emotions_nalle}
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11