• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Cs mamma
    zasata skrev 2010-04-14 21:29:45 följande:
    sådan softshell?
    nej det är annat
  • Asereht

Vi har mössbrist!

Vi har säkert 100 mössor här hemma och inget passar. Lillgrisen kommer att få väääldigt mycket mössor. *s*

Bara att börja surfa runt och hitta något lämpligt i mössväg som inte blir för varmt då det är fint väder. Synd bara att vi inte shoppat vårjacka till storbus än, svårt att köpa mössa när man inte vet vad för färger man ska inrikta sig på.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-14 21:35:34 följande:
    Verkar Ge-Kås skaloveraller bra tycker ni? Kostar?
    dem är rätt så små i storlekarna tycker jag...
    Men klart prisvärda, tror dem ligger på 179kr eller liknande
    passau skrev 2010-04-14 21:33:05 följande:
    HAR EN ROSA I SLT 98 OANVÄND MED LAPPAR OM D E INTRESANT...
    Behöver nog en 104, för visst är dem rätt så små i stlk?
  • Asereht

Tipsa mig gärna om vart jag kan hitta färgglada trikåmössor till alla pojkarna. Märken och webshoppar som bör kollas in. Min fantasi är inte på topp.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-15 09:47:00 följande:
    Tipsa mig gärna om vart jag kan hitta färgglada trikåmössor till alla pojkarna. Märken och webshoppar som bör kollas in. Min fantasi är inte på topp.
    köpte fina på KappAhl, fast förra våren en röd/vitrandig och en med landskap i klarafärger.
  • Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-04-14 21:38:03 följande:
    JAG TYCKER DOM E HELT OK!159, för stl 98 och 179 för stl 74...
    Det fanns inga skaloveraller när jag var på Ge-Kås senast. Om någon ska dit någon gång och det finns overaller inne vill jag väldigt gärna ha en i 80 och en i 86 till Vemund! Helst i aqua eller rooosa!!
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2010-04-14 07:32:34 följande:
    Grattis till lillkorven Sarahl..Läste också om 15-månadersbarnet. Tydligen klarade han sig inte Usch så hemskt. Ekorren: Så gör Elric jämt Man kan inte lita på honom ALLS bland bilar eller annat. Han har ingen som helst impulskontroll. Skitjobbigt, men jag hoppas ju fortfarande att han någon gång växer ifrån det. (tills dess håller jag ett krampaktigt tag i en gallskrikande unge så fort vi närmar oss bilar etc)
    Nej, det där med bristande impulskontroll stämmer ju verkligen på Vendel. Han saknar det totalt just nu. Det har bara inte funnits tillfälle för honom att göra så här förut så vi var totalt oförberedda. Nu vet jag vad som gäller iaf.

Fy så hemskt med 15-månaders också. Orkar inte ens tänka hur det skulle vara..
  • Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-04-14 15:36:06 följande:
    någon som har tips vid amningsproblem? har inte tillräckligt med mjölk!
    VET du att du inte har mjölk eller är det bara som det känns? Mina tips är: Ät ordentligt med mat (märker direkt här om jag slarvat) drick mycket vatten, mjölk och om du vill lite lättöl. Vila, ta det så lugnt du kan, ha en "mysig" stund vid amningen helt enkelt. Be maken/stora sonen göra så mycket runt om som han kan. Låt bebisen äta så ofta han vill och pumpa lite mellan amningarna också. Lycka till!
  • passau
    Pruseluskan skrev 2010-04-15 09:13:11 följande:
    dem är rätt så små i storlekarna tycker jag...Men klart prisvärda, tror dem ligger på 179kr eller liknande Behöver nog en 104, för visst är dem rätt så små i stlk?
    min dam har 98/104 i vanliga fall men d e rätt mkt häng i grenen så d funkar*L* dom är ju heöt sluitsålda så jag resonerade hellre en med lite häng än ingen alls
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11