• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • diggiloo

Men ååååå va roligt Kotten . Grattis!!!
    Satt just och funderade på vad jag skulle skriva för att stötta och muntra upp dig och så läser jag att du spontanplussat! Lycka till med fortsättningen!

Ja, visst blev julen roligare i år med en liten nästan tvååring . Hon var livrädd för tomten med uppskattade alla julklapparna iaf . Och imorgon blir det till att öppna fler presenter då släkten kommer hit för att fira hennes tvåårsdag och på fredag på hennes födelsedag blir det ytterligare några paket till. Får väl passa oss så att hon inte börjar förvänta sig paket varje dag .

• lyckospeja

Men åh vad kul Kotten, GRATTIS!!!

Det var riktigt kul att se hur glad Elvira blev för alla julklappar, och för alla presenter hon fick på tvåårsdagen på annandag jul. Bara hon inte väntar sig paket sådär ofta hela året nu, haha. Känner att vi får rensa lite gamla leksaker på hennes rum igen nu efter allt hon fått! Måste ju finnas lite plats kvar att leka på, rummet är inte så värst stort. Tungan ute 

Nu mår jag inte lika illa längre, tjoho! Slemmig i halsen fortfarande, men det får jag stå ut med. Det sitter väl "bara" i tills nästa barn är 1½ år som sist... Känner att jag fått tillbaka aningen mer energi nu med, skönt. Man känner sig så värdelös när man inte orkar hjälpa till med saker i vardagen!

Sitter och längtar efter RUL nu, 10:e januari...! Glad 

• Kotten7381

William blev inte alls rädd för tomten, kanske för att en av mina systrar bara tog på sig en röd jacka, tomteluva o lite bomull till skägg! =P Däremot ville han inte öppna paketen. Jag tror det blev lite FÖR mycket intryck, paket o uppståndelse. Men visst märkte man att han gillade vissa paket mer än andra, exempelvis var en liten radiostyrd bil väldigt populär!! =)

• Bel

Stort grattis Kotten! Så härligt!

Själv går jag verkligen i väntans tider. Har precis gått in i v 36 och känner mig helt sprickfärdig!
    Har haft en lugn och skön jul och har redan gått hem ifrån jobbet, så nu ska jag bara njuta av min lediga (nåja, jag har ju en två-åring också) tid innan bebisen kommer

• vi och lilla hjärtat

Wow grattis Kotten! Håller tummar o tår för att det fortsätter gå bra! 

Bel: Skönt att du gått hem från jobbet! Försök vila dig i form till förlossningen som många säger, trots att du har en två-åring. Är han på förskolan nåt?
    Jag är ju arbetslös och fick en anmodan från arbetsförmedlingen idag om att söka ett jobb som börjar i mars... Hello!? Då är jag hemma o ammar ju ;) Men byråkratin är ju sån att jag måste ansöka ändå. Känns som slöseri med tid. men men...

Här har det varit paket nästan hela december. Slog in brio järnvägsdelar som Matteo fick öppna som julklappskalender. Ångrade mig nästan när alla know it all mammor runt omkring mig tyckte att jag börjat för tidigt, eller börjat med nåt som jag aldrig får sluta med... Men man behöver ju inte köpa dyre grejer x24. Detta järnvägsset hittade vi på blocket i somras och har sparat att ge tills nu. Matteo älskade att få öppna ett paket varje dag o få fler bitar att bygga järnväg av. Han lärde sig att öppna paket inför sin 2-års dag kan man säga ;) 2-års dagen var ju 15:e och lite kalas kring det datumet, sen kom jul och som många firar vi lite här o där med våra familjer, så jag undrar också hur det ska bli när det nu är slut på paket-tiden. Kommer han bli ledsen om vi är på nåt kalas o paketen inte är till honom? Eller när bebisen kommer ut o får paket och inte han? Ja, ja. Det hör till livet att lära sig antar jag :) Fast jag tänker köpa nåt litet till honom o ge från oss när bebisen kommit ut iaf. 

Matteo gillade tomten. Han avslöjade honom direkt i dörren. "PAPPA, OJ!" Och så upprepade han det flera gånger. Haha, jättesött o vi fick det på video. Han fick bl.a. en cykel (en sån där balanscykel med 2 hjul fast inga trampor, de verkar jättebra, så vi skippar nog trehjuling helt o hållet) och en snowracer. Synd att det inte finns nån snö ute bara... O cykeln växer han nog i lagom till våren, men vädret talar ju för cykeln och inte snowracern... Jaja. Jag är lite ledsen på riktigt faktiskt att det inte blev en vit jul. 

Gott nytt år alla!

• Sessan4

Hej alla! hoppas ni haft en mysig december med barnens födelsedagar, jul och nyår!

Grattis Kotten och ni andra som väntar smått!!

Här står det stilla, vi är inte riktigt överens om hur vi skall göra, jag vill satsa på syskonförsök och maken vill att vi fixar vår oinredda övervåning först.. tråkigt att allt skall kosta så mycket. Vi har 3 rok nu i bottenplan men kan få 5-6 rum om vi gör klart övervåningen.. fast då har vi inte råd med IVF.. En lottovinst skulle sitta fint just nu!

God fortsättning på er Hjärta

• vi och lilla hjärtat

Puh! Nu har jag 9 dagar kvar tills beräknad förlossning. Är segt kan man lugnt uttrycka sig. Jag vill se bebis nu!!! Tänkte ev. skriva på min facebook o be vänner tipsa om sätt att få igång förlossning, men jag vet inte om jag tror på sånt egentligen. Bebisen kommer väl ut när den är redo. Typiskt bara att jag som mamma varit redo ganska länge nu... Ser faktiskt fram emot denna förlossning. Var livrädd inför förra. Får se hur det blir helt enkelt. 
    Hur mår ni andra som väntar smått?

Wish me luck :)

• lyckospeja

Vad skönt att ha så kort tid kvar! Här är det lite drygt 4 månader kvar... Fått datumet 8:e juni.
    Själv är mer jag mer nervös inför denna förlossning än första. Ja, inför första var jag inte nervös alls nästan. Men nu vet jag hur ont det gör... Men men, går det lika fort som sist är det ok. Då ska jag inte klaga nåt värst! Flört 

• Kotten7381

Vi o lilla hjärtat: Hur har det gått, har det kommit ut nån liten knodd??!!! =) Här är jag nu inne i v.12!! Har varit fruktansvärt trött o är det fortfarande... det är helt annat att vara gravid när man redan har en liten plutt att hålla reda på!! =) W har varit ganska mycket sjuk nu några veckor, det började med magsjuka o nu är vi inne i febersvängen för andra gången. Magsjukan ledde även till matvägran då han trodde han skulle kräkas varje gång han åt, det var lite jobbigt. Hoppas ni alla mår fint!!!!!! KRAM

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.