• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • Kavat

Jag har anmält inlägg igen. Man undrar om hon är sjuksköterska och amningsexpert. Att inte tar hänsyn till forskning och beprövade erfarenheter.. Vara ödmjuk och hitta på egna teorier?!?!? Hjälp!!! Vill ni hjälpa till så anmäl inte bobbos mammas inlägg, utan amninsrådgivaren www.familjeliv.se/Forum-15-432/m61498665.html

• t0va
    Kavat skrev 2011-10-22 10:21:36 följande:
    Jag har anmält inlägg igen. Man undrar om hon är sjuksköterska och amningsexpert. Att inte tar hänsyn till forskning och beprövade erfarenheter.. Vara ödmjuk och hitta på egna teorier?!?!? Hjälp!!! Vill ni hjälpa till så anmäl inte bobbos mammas inlägg, utan amninsrådgivaren www.familjeliv.se/Forum-15-432/m61498665.html
    Jag har anmält, nu får det vara ett slut om de ska ha experter så måste de ju veta vad de svarar på, vet man inte så får man lämna över till någon annan. 
  • Bobbosmamma
    Blå Flygare skrev 2011-10-21 23:40:54 följande:
    5 år För ett år sen tålde hon inte mjölk, ägg, sädesslag och vi misstänkte nötallergi. För säkerhets skull uteslöt vi även soja och mandlar. Nu äter hon allt, helt otroligt. 
    Oj oj va roligt! Det måste kännas helt underbartGlad 
  • Bobbosmamma
    Oh my. Hon verkar ju helt konstig? Hon lyssnar ju inte på vanlig logik. Skitmärklig människa. Varför tror hon dom plockade bort hennes inlägg liksom??? Hon verkar inte ha alla hästar hemma måste jag säga. Läskigt.
  • Plutteli
    Härligt! Jag har också anmält, inte ok att hon får ge sånna svar!
  • Plutteli

Säger hej!
    Min 3 åring är allergisk mot ägg och mjölkprotein, vi misstänker ev. nått mer men just nu är det stopp för vidare koll i sjukvården eftersom blodproverna inte visat på annat. Hon har problem med eksem och magen pga allergierna. (Förskolan har inte skött sig vad gäller kosten)

Jag är själv multiallergisk bla mot:
    Nickel
    Fleece
    Krom
    Ananas
    methylisothiazolinone och andra metylparabener (konserveringsmedel)
    Pollen, främst gräs och björk
    samt lite mer saker men det ger en himla lång lista ;)

• Allrona

Plutteli - välkommen hit! Har ni testat ta bort soja och sojasläktingar? Det är den vanligaste allergin efter mjölk och ägg.

• Bobbosmamma

OJ såna bra inlägg ni skrivit till amningsexperten, K Kavat och Plutteli!! Verkligen svar på tal :) Lärde mig nya grejor :)