mithrandil skrev 2011-03-17 20:07:01 följande:
Tack för din "historia"! Känns skönt att höra hur andra har haft och hur andra har gjort.
Läkaren vi träffade trodde som sagt Amanda enbart har komjölksallergi och att alla symtom som hon fått tillbaka beror på att hon ätit penicillin och att det kan vara så att hon fortfarande har kvar lite mjölkprotein i kroppen efter att vi försökt ge henne nutramigen och althera. Kanske stämmer, men jag tycker det är så märkligt att hon får så ont i magen efter enago. Vi har iaf slutat ge det idag.
Amanda är ju helt klart bättre nu, glad om dagarna men kvällarna är inte bra alls. Hon kallsvettas, gråter och vrider sig när hon äter och efter det verkar hon ha ont i magen. Idag gav jag enbart neocate som kvällsmål och då var det lite bättre. hörde inte att det körde runt i magen på henne och hon somnade lättare än förut.
Kavat: Jag har glömt ringa apoteket och beställa neocate.. hur lång tid skulle det ta ungefär innan de fick in det man beställt?
Förstår inte riktigt hur jag ska göra för att ta bort alla sädeslag, hon har knappt några burkar alls som hon kan äta som det är och hon totalt vägrar äta min hemmalagade mat. Men på något vis får vi göra.
Tror jag börjar ge neocate och risvälling och blir hon inte helt bra får jag testa ta bort nästa grej.
vad tror du om det? går det göra så istället?
de sädesslags-, mjölk-, majs- & baljväxtfria barnmatsburkar vi ger är:
* Semper 6-månaders med kalv & potatis
* Semper 6-månaders ekologiska kyckling & ris
* Semper 8-månaders Grönsaks- & kycklinggryta
* Semper 8-månaders Farmargryta
* Hipp 8-månaders Pyttipanna
* Hipp 8-månaders Grönsaks- & kycklingrisotto
Dock innehåller de flesta tomat, & det verkar vår dotter reagera på med utslag på benen. men hon är 1 år nu & har börjat äta vår mat så smått så vi behöver förhoppningsvis inte ge burkar så länge till (hemgjorda puréer totalratas).
jag har inte hittat några 1-årsburkar utan mjölk eller sädesslag.