Allergitråden
För jag har börjat byta ut mjölet av ovanstående till flingor. Brödet blir bra mycket luftigare och fibrexen funkar ju på samma sätt. Men vet inte hur mycket man vågar ta dock. Jag har bara haft en dl på två limpor..
hur viktigt skulle ni säga det är att berika hemgjord rismjölks- & rismjölsbaserad välling och gröt med ersättning till barn över 1 år som ligger över normalkurvor på vikt & har god aptit på det (lilla) de kan äta? våra barns dietist tycker vi bör berika, men efter att ha testat Neocate LCP nu i helgen, med nässelutslag på den ena & slemmig avföring på den andra som resultat, så känns det som vi vill strunta i det helt. Althera funkar inte heller. Sempers mjölkfria och Enagos grötar & vällingar går inte då båda är allergiska mot sädesslag + majs. vi bör förstås prova neocate igen för att se om det kanske var tillfälligheter att båda blev dåliga, men särskilt hoppfull är jag inte.
Någon som bor i Sthlm eller Uppsala och lyckats hitta tapiokamjöl/-stärkelse i butik? Jag tycker allergimat.com har lite höga fraktpriser.
Bokhylla:
Oh ja, det är snarare en regel att allergibarns magar krånglar. Och allergiska vuxnas.