Allergitråden
Jag måste bara fråga, hur kände alla ni andra precis i början med misstanke om allergi?
Hur blev ni bemötta av era nära?
K Kavat: Ja, jag har nog bestämt mig för att jag absolut måste ha ersättning. Hon äter ju på natten fortfarande och så mellanmålen tycks inte mätta med bara lite smörgås och fruktpure. Om det nu är det som gör det men dagen har varit hemsk. Hon har varit klängig och skrikig hela dagen, om man bortser från när vi var på sjukhuset. då var hon överförtjust i allt hon såg.
Vet bara inte vilken man ska välja. Nutramigen hade vi till sonen och för honom var det inga problem. Måste till apoteket imorn och köpa något för hon ska ha sitt första ersättningsmål redan vid 10. Vilken rekomenderar ni?
vet inte om det kan ge resultat direkt, men jag kan ju meddela att hon slukade sin Enago välling ikväll och inte en enda gång sparkade hon eller vred sig. Hon började lite direkt när jag gav henne flaskan men efter bara några sekunder slappnade hon av och åt resten lugnt. Kan ju vara ren tillfällighet men jag ser det som ett gott tecken.
från och med imorgon börjar vår första helt mjölkfria dag.
tack för all hjälp och svar på alla hopplösa frågor. ![]()
Min sambos mamma däremot tror inte riktigt på detta: tror han är lite känslig bara och bryr sig inte alls om att engagera sig i allergin å andra sidan träffar vi henne MAX 1 gång/år så det gör inte så mycket.
De flesta nära oss har märkt att det är något "fel" på E så jag tror inte de är så förvånade. Han har alltid varit väldigt "speciell"...
Vänner och så tycker mest synd om honom och oss, men vi får alltid ta med oss fika och mat om vi äter borta då hans allergi är relativt avancerad när man ska laga mat. Inte så många som har naturligt glutenfria OCH mjölkfria alternativ hemma direkt