• ELI 79

Allergitråden

Fasen jäkla mobil ;)

Han är isf tröttare när han faktiskt sovit en bra natt jämförelsevis när han sovit dåliga nätter, precis som om han då faktiskt har möjlighet att ta igen sig för att han mår bra.

Hon kanske bara var trött?
    Sonen sov ju 20-07 i natt men somnade framför film redan kl 11 igen idag.

• ELI 79

Ja och man kan ju inte förvänta sig att allt blir guld och gröna skogar direkt. Vår son har perioder på 1-3 då han sover bra och sen dålig period igen beroende på vad han får i sig.

• ELI 79
    Kavat skrev 2011-02-18 18:12:07 följande:
    ?
    Vad menade hon med godkänt? Visade det något eller inte?

Skalan när mina barn tagit RAST har varit från 0-6 eller 7.
    Över 0,10 går att mäta och över 0,12 så är det en "reaktion" men över 1 är det allergi.. OM jag minns rätt...? Men sen ska man ju alltid gå på reaktion och det är inte alltid testet motsvarar verkligheten.

Dottern som inte tål det minsta soja och blev dålig på många sätt hade 0,12 på soja, men hon har ju enbart sena reaktioner på soja (vad vi märkt) så hennes reaktioner syns ju inte på RAST. Men hon hade ändå reaktion, fast ingen egentlig allergi enligt RAST. Är du med?
    Hmm när jag läser det där så hade i alla fall sonen en "reaktion" på RAST som vi tog  för han hade 0.18 eller nåt sånt. Fick inte papperna hem men jag tjuvkikade när jag var där senast. De sa att det inte visade nåt på nåt...

Har ni bett att få era barns journaler utskrivna? Jag funderar på att jag vill ha det, men fast jag själv är ssk så känns det typ som om man inte "litar" på dem eller att man ska "kolla" dem men det handlar ju inte om det, jag är bara nyfiken...
  • ELI 79

Ni som har lite äldre barn som varit förstoppade, vad har det visat sig att de varit allergiska mot?

• ELI 79
    Tibell skrev 2011-02-18 19:35:01 följande:
    K kavat: jag fattar :)

Annars är det mesta skit här hemma just nu. Barnen är sjuka heeela tiden och jag ser ingen som helst ljusning på det hela. Stora tösen medicineras för öroninflammation och urinvägsinfektion. Lilla har haft vattkoppor och ögoninflamation samtidigt. Dessutom har bägges astma varit helt kass. Stora är bättre nu men lilla hönan fick vi åka in med idag. Men som vanligt får man en läkare som inte förstår en och vi fick åka hem igen trots överjävlig hosta , syresättning på 92-94% och ansträngd andning. Och då har vi redan använt upp maxdosen av hennes medicin.
    Dessutom har hon "veteprickar" runt munnen så nu undrar vi såklart vad hon lyckats hitta att peta i sig :(
    Förlåt för all orelevant fakta men var tvungen att spy ut allt någonstans. Suck
    men jösses! om hon fortfarande inte är bra så hade jag åkt in igen med henne och sagt att ni inte går därifrån förrän ni får hjälp. När hon är så allergisk som hon är så måste man ta det på allvar. Att hon dessutom har andra sjukdomar samtidigt och inte syrestätter sig bättre än sådär så kan hon faktiskt ha lunginflammation eller i alla fall början till det. Tycker det är väldigt nonchalant att skicka hem ett barn så snabbt som dessutom har massa "grundsjukdomar".
  • ELI 79
    mithrandil skrev 2011-02-18 19:49:13 följande:
    älsklingen87: var och kikade i ditt galleri, såg att du hade endel bilder på tjejens mage, är den ett symtom på allergi eller har hon bara sån mage? Min sons mage ser precis likadan ut och är jättespänd till och från.
    har du inte sett bilderna i mitt galleri? Det är också symtom på allergi...och både i min sons fall och i älsklingens dotters fall pga vete...
    min sons mage ser ut som den ska sprängas!
  • ELI 79
    mithrandil skrev 2011-02-18 20:38:50 följande:
    Hade bara tittat på första sidan, hade missat att du hade fler sidor än 1.
    Precis så ser min sons mage ut, nästan varje dag. men vi har bara trott han är lite tjock om magen.
    Ja så tänkte vi också först eftersom han alltid varit rund. Denna  mage är ju dock väldigt uppblåst och jag som jobbar på en kirurgisk magtarmavdelning ser såna där magar varje dag och det kändes INTE bra att sonen hade sån mage. Så när vi tog bort vete så försvann den magen och den ÄR nu bara "rund".
  • ELI 79

Tog bara kranvatten. Står ju även på "vanlig" ersättning att det är viktigt ;)

Här sover sonen ok. Sov 20-04:30, somnade om efter typ 2 timmar och sov 2 timmar till, han sover ju ändå hela nätter nu. Så stort sömnbehov har han ju aldrig haft.

Stora killen vaknade också vid 04:30 och hade jätteont i magen :( så less på detta. Ser inget mönster i hans problem med magen alls :)

• ELI 79

Någon som vet om Ikea slutat med sin allergimat? Fanns inget info och när mannen frågade om de hade något alternativ till vanliga köttbullar så sa de att de bara hade en sort???

Svar på tråden Allergitråden