• ELI 79

Allergitråden

ELI 79 skrev 2011-02-07 21:12:39 följande:
    Ikväll har jag sanerat hela köket! Städat jättenoga, slängt ut Alpro soja yoghurtarna och köpt carlshamns utan glukossirap i stället.
    Ska prata med mannen och se till att vi är på samma linje nu så han inte ger sonen något galet.
    När jag tittar tillbaka på de 5 veckor som varit så verkar han ju faktiskt bara sovit de gånger han fått i sig nåt han inte ska; lera, kaka, risifrutti, godis, havreflingor...så det kanske stämmer trots allt...
    sovit dåligt ska det ju vara förstås!
  • ELI 79

Ursäkta att jag skriver 1000 ggr per dag men jag vet att ni här har varit med om liknande saker och förstår!

Jag är så förbannat less på att aldrig få sova! Han är 2 år och 2 månader och sover aldrig mer än 2 v hela nätter och varje gång hoppas man att man löst problemet, men icke då! Så kommer månader av dålig sömn ist. Så less!! Jobbigt att ha 12-13 timmars dagar och endast sovit 3-4 timmar!! Blä!!

• ELI 79

Älsklingen: han vaknade halv ett i natt och var HELT hysterisk, men det var nog ett av hans nattskräck "anfall" - var vaken en timme, vaknade vid 05 igen. Hade ju jättesvårt att somna i går.

Han fick ju alpro soja yoghurten i går morse eftersom jag köpte ny i går kväll..så det är väl det iaf.

• ELI 79

Undrar föresten om nattskräcken kan ha samband med att han haft dåliga nätter så länge och eg är utpumpad??

• ELI 79

Kavat: han fick inte äta upp yoghurten, jag slängde 3 hela 500 g alpro soya.

Mamsie: han gör inte saker bakom min rygg men han tänker sig inte för men vi har sagt att vi ska ge det 3 v nu med strikt och ser vi ingen förbättring då så tänker vi kontakta läkaren igen enl överenskommelse. Förstår att det inte kommer vara helt bra efter 3 v men vi vill se en positiv tendens.

E sover ju ofta bra i 2 v när vi tagit bort något o sen kommer det tillbaka igen.

• ELI 79

Nu känner vi oss ganska säkra på att sömnen inte har något med allergi att göra. Han är nog bara sån. Han påminner väldigt mycket om mig; duracellkanin och behöver inte så mycket sömn

Mage, eksem och humör = veteallergi (och känslig är han helt klart!)

Ikväll fick jag ett bevis på att OM han hade haft ont i magen på natten så hade han helt klart kunna uttrycka det för oss. Han pratar ju väldigt bra för att vara 2 år men man vet ju ändå inte om de kan uttrycka vissa saker.
    I kväll har han varit grinig och han har flera gånger sagt "aj mamma, ont vass tand" och jag har undrat lite, men till slut när han upprepade dessa massor av gånger så kände jag i munnen och nog sjutton är det en kindtand på g.

Känns ändå som om vi börjar reda i allt detta.
    han mår bra nu och verkar inte alls må dåligt på något vis och det känns bra!! trots att han inte sover så mkt så blir han inte grinig eller stökigare än vanligt osv. han verkar inte trött, han somnar inte när vi åker bil osv så han behöver nog helt enkelt inte mer sömn än så

• ELI 79
    Kavat skrev 2011-02-10 20:13:22 följande:
    Skönt om ni vet vad som är vad.

(Men min son som nu är 3,5 år har pratat tydligt många år har som sagt aldrig klagat på magont när han fått i sig vete även om han är vaken på natten och inte kan sova och får diarrëer och därefter eksem... Så jag är inte helt säker på att han verkligen har ont i magen och att det är det som gör att han inte sover. Utan attt det är "allergi" i kroppen som gör att han inte kan sova av någon anledning. Så nu fick ni mer att fundera på. )
    haha ja det kanske är så men han verkar i alla fall inte må dåligt av det, vad vi kan se, så just nu så får det vara så. han sover oftare och oftare hela nätter och han har lättare och lättare att somna om igen så det är säkert nåt som kommer ändras så småiningom. vi tar en dag i taget
  • ELI 79
    tes 75 skrev 2011-02-10 20:46:45 följande:
    men hur var det med ägg? hos oss tog nattvandrandet & nattgråten i princip slut när vi tog bort ägg. dessförinnan var de oroliga nätterna väldigt oregelbundna & utan mönster, tyckte vi.
    vi ha testat några veckor utan ägg utan någon skillnad
  • ELI 79

Det känns ju som om sonen reagerar på vete i ganska små mängder men att han behöver ha bort mjölken för att bli bra? Han verkar ju inte reagera på mjölk i sig men om han fått i sig vete så sover han ju sämre om han då också får i sig mjölk men reagerar ju inte ensamt med mjölk om ni förstår vad jag menar...

Svar på tråden Allergitråden