• ELI 79

Allergitråden

Sonen sov i natt också! Somnade vid 20 tiden och vaknade i och för sig vid 2-tiden på natten men fick komma ner till oss och somnade om på en gång! Det har ju typ hänt 5 ggr förut kanske. Sedan sov han till 07:30!!

Så mjölk och sädesslagsfritt ett tag till och så ser vi vart vi står. Magen är otroligt mycket mindre i alla fall...

Kanske trots allt var de där missarna och att (som ni säger!!!) det tar så pass lång tid för magen att läka trots att det "bara" var småmissar några ggr för 2 veckor sedan.

Hoppas hoppas hoppas!

• ELI 79
    Tibell skrev 2011-02-12 08:22:27 följande:
    Eli : härligt :) håller tummarna!

Här hemma var det nog bara en envis förkylning och ingen allergi för stora dottern Hon har nog dessutom åkt på en ögoninflamation i ena ögat. Alldeles rött och svullet :( plus att hennes astma är dum. 2-3 veckor har hon varit förkyld nu :(
    usch att de (och ni) aldrig slipper ha symtom/vara sjuka superjobbigt ju! säg till dem som sagt att ta de där proverna på stora tjejen! det skadar ju inte!
    kram
  • ELI 79

Måste säga att det är få läkemedel man måste/bör ge på viss tid för effektens skull. Ang biverkningar så kan ju också biverkningarna isf gör att man sover SÄMRE på natten om de tas precis innan sovdags.
    Om man tar tabletter en gång per dag så ta det den tiden som passar er bäst och om ni märker t ex att barnet får någon slags biverkning och det funkar bättre om ni tar den på kvällen så gör det, funkar det bättre på morgonen så ta den då.

Sonen  har varit på ett kasst humör i dag men jag antar att det är kindtanden som spökar.

• ELI 79

kavat: det är inte cavilon du menar med "klubba"?

• ELI 79

agnes: jag hade också testat att utesluta soja och vete för det är väl det mest troliga med tanke på hans andra allergier.

Ni andra, kan man vara OLIKA känslig olika dagar??

• ELI 79
    mithrandil skrev 2011-02-13 20:53:59 följande:
    Tack!
    Jag får ta och göra det.
    Blir lite irriterad på mig själv att jag inte redan gjorde det för flera månader sen när jag sist var in här i tråden.
    Kanske hade besparat henne en massa om jag bara tagit itu med det istället för att låta det bero pga att hon inte var gnällig och skrikig hela tiden. Men hellre sent än aldrig eller vad säger man.
    Får ta att läsa på nu.

Hur gör ni med andra med välling?
    Gör ni egen eller köper ni enago eller liknande? Minns att sonen tyckte den var så äcklig att han spydde, likadant med mjölkfri gröt och så. brukade tidigare ge ersättning som mellanmål, vad kan man ge henne som mellanmål nu? Hon är snart 8mån men började med maten sent eftersom hon hela tiden blev förstoppad av allt hon åt så vi var tvugna att avbryta gång på gång.
    min son har aldrig druckit välling...vi hade lite ersättning ett tag som välling men det var väldigt sällan
  • ELI 79
    mithrandil skrev 2011-02-13 21:07:56 följande:
    Vet i tusan hur vi skulle kunna sluta med välling. vår dotter har alltid ätit ersättning och fått välling morgon och kväll sen 6mån. Tror hon har sin flaska välling likamycket för trygghet som för mättnad.
    Vad äter er kille istället för välling?
    ingenting
    han äter middag kanske vid 18 och sedan lägger han sig vid 19:30 tiden, på morgonen så får han frukost när vi andra äter.
    han är rätt rund så han behöver det inte för mättnadens skull. han äter bra under dagen.
    han äter frukost, lunch middag och sedan är det mellis 1-2 ggr/dag
  • ELI 79
    FrökenLindström skrev 2011-02-14 19:23:32 följande:
    Älsklingen: Jo det går bra faktiskt, vi har tagit tusen prover men allt är bra, det är ingen sjukdom på tarmen iaf! Antagligen har hon haft någon väldigt envis bakterie bara... kinderna är fortfarande röda men eftersom hon även är väldigt torr i hyn och har massa eksem tror vi att hon helt enkelt har känslig hy. Konstigt nog har hennes astma (som varit väldigt "dålig" under perioder) helt försvunnit.
    Håller med kavat. Både hennes och min son får röda kinder av vete. kolla in mitt bildgalleri...
    Sonen har jättefina kinder när han inte äter vete. Visst har han känsliga kinder PGA veten även i andra tillfällen som kyla, värme etc men de röda kinderna kommer helt klart av vete.
    Testa att ta bort.
    Sonen blir på gräsligt humör när han får vete och blir sådär röd om kinderna.
  • ELI 79
    Jelenas skrev 2011-02-14 20:39:43 följande:
    Vi fick provsvaren idag och det visar inte på allergi så jag lämnar denna tråd.
    :)
    vår son verkar väldigt känslig mot vete men han visar inget på varken prick eller RAST så lita inte på testerna!
  • ELI 79

I morgon bär det av till dietisten. Förra veckan blev det ju inställt pga vädret. Ska bli intressant att se vad hon säger.
    De vi trots allt känner oss relativt säkra på (trots att jag ibland får för mig motsatsen ) är ju veteallergin och att han är relativt känslig så vi utesluter ju alla sädesslag för att minska risken för veteintag.
    Mjölk däremot är vi otroligt skeptiska till...men det återstår att se.

Kinderna är inte röda när han inte får i sig nån vete, humöret är ju väldigt bra, magen blir mindre och mindre och han är inte förstoppad. Så det är ju ganska tydligt.
    Mjölken har vi dock inte lyckats se någon skillnad med än...

Svar på tråden Allergitråden