Allergitråden
Rent teoretiskt, vad borde det finnas mest vete. T ex kornmalt eller glukossirap? Ska inte ge honom nåt sånt men undrar bara av intresse.
Sen är ju frågan var flingorna är gjorda. Är det i en fabrik där de har övriga sädesslag som yr i luften också? Gissar att de inte är särnärmärkta?
Ärligt talat så vet jag inte. Om man får gå på de i tråden så länge den har funnits som gett Ricedream så är det väl ingen av de barnen som klarar glukossirap. Eller?
Men kornmalten innehåller inte vete. Antingen är han även allergisk mot korn eller så är det väl kontamination...?
Nä de var inte SÄRNÄR märkta det var kellogs...
EL I : Fy så trist =( Han har inte fått något annat nytt i kosten ? Tänder ? Har han ätit dessa flingor hela veckan eller bara i måndags och igår?
Man tycker ju att han borde reagerat på chokladbollen med havre han åt för ett tag sedan om han reagerat på flingorna ? Fast det kan ju vara så att han inte tål korn men tål havre ?
Hoppas ni kan komma underfund med vad som är galet..
Nä havre tror jag han tål däremot tror jag han kan reagera på kontamination av vete i havret och det kan ju vara olika från olika gång ju. Ena gången kanske det inte är nåt vete i havren och andra gångern kanske det är "massor" (om det inte är sempers naturligt glutenfria), visst kan det vara så?
För det var ju så han reagerade på alpro sojas yoghurt, ibland och ibland inte och när jag väl frågade dem så var det ju sockerbetor ibland och vete ibland...
Så det lutar väl antingen åt att det är kontamination eller att han inte tål korn heller. vi har ju sädesslagsfritt än så länge så vi har inte provoverat med nåt innan. i våras fick vi ju provocera och då reagerade han på råg och havre var lite osäkert...men råg var tydligt.
Hmm