• ELI 79

Allergitråden

Mithrandil: nä men jag tror det har något med utvecklandet av immunförsvaret men jag är inte säker.

Min storebror hade alltid så när han var liten och jag har kompisar vars barn också är sådana. Det är ofta hög feber på 40-41 grader och inte några fesiga 38 ;)

• ELI 79

Mithrandil: nä det är just därför jag inte tror han är sjuk...

• ELI 79

vi ger pulmicort var sjätte timme och airomir var tredje timme. Vi har ordination på att ge 3-4 dagar större dos alltså gånger fyra och sedan 1 vecka med gånger 2 och sedan gånger 1 i en vecka till

• ELI 79

Vi ger ju efter hans symtom. Som nu är det sämre än annars så då kommer vi nog ge detta mer än 3-4 dagar medan vi ibland slutar efter 2 dagar för det blir inget mer

• ELI 79
    Tibell skrev 2011-03-21 20:24:43 följande:
    Märkligt att indragningarna inte släppte trots en monsterdos airomir men av att sova ?? Skönt i allafall att det lättade..
    Sen undrar jag ens om så mycket airomir på så kort tid ens hjälper bättre än mindre ? alltså de ska ju vidga luftvägarna men de går ju bara vidga till en viss gräns ? Fråga inne i förkylningsastma tråden istället..de är toppen där inne. Fråga hur de har gjort och hur det funkar.. Tycker det låter knas
    Hoppas ni kan få något bättre i morgon..
    jag fick ju rådet i helgen att mer än maxdosen sällan hjälper mer...
  • ELI 79
    Tibell skrev 2011-03-21 20:29:55 följande:
    var precis så jag tänkte. Men fick du med ge 8 puffar så tätt ??
    nä var tredje timme...hon tyckte inte det var nån ide att göra nåt annat
  • ELI 79
    mithrandil skrev 2011-03-21 20:02:59 följande:
    tack.. då får vi göra det i 2-3dagar beroende på hur hon mår.
    Vi ska in till halmstad om hon inte är bättre imorn för de säger att hon kanske behöver annan medicin än airomir för den verkar inte göra någon speciell nytta.
    Hon hade kraftiga indragningar även efter akutdos (4 puffar + 4puffar efter 15min) Indragningarna försvann av sig självt när hon hade sovit en stund. men nu är hon jättehostig och låter superkonstigt. typ som om hon drar efter andan flera gånger i följd, ungefär som om hon ska nysa fast hon nyser aldrig och när hon gör så blir magen som en boll som höjer och sänker sig jättesnabbt. Imellan de gångerna ser man knappt på magen alls att hon andas men man känner lite svag luft om man sätter fingret under näsan. Hon får sova på mig i soffan inatt så hoppas jag hon kanske kommer sova litegrann.

ELI 79: tack! Ja, vi ska också ge 1 puff airomir var tredje timme, vid behov och pulmicort morgon och kväll.
    låter märkligt att hon blir bättre av att sova men inte av inhalationerna. generellt sätt så blir man ju sämre när man ligger ner om man har astma.
    Tycker inte du ska ge så stora doser airomor. Hjälper det inte med så mkt ni ger så hjälper det ju inte! Det är mitt råd!

Hur sover hon på nätterna. hur är hon oi humöret? har du känt på hennes puls?
  • ELI 79

Pratade med stora sonens läkare idag. Först och främst fick vi tillägg av singulair för hans astma för att se om vi slipper åka in nästa gång.
    Sedan diskuterade vi hans mage och funderar på att ev ta bort vete men det känns lite osannolikt att det skulle vara det. Ev i sommar när han är hemma från dagis.

• ELI 79
    mithrandil skrev 2011-03-22 20:46:02 följande:
    Men oj.
    Så det kan vara så att de blir dåliga även om de medicineras?
    hade W förkylningsastma eller vanlig astma nu igen?
    det blev ju eli också. han stod ju på både pulmicort och airomir fredag och lördag men blev ju så dålig på lördag kväll att vi fick åka in. Han hade inte haft NÅT symtom innan fredag em...
  • ELI 79
    mithrandil skrev 2011-03-22 20:55:47 följande:
    Usch!
    Jag som hade hoppats på att man skulle slippa fler "anfall" nu bara man gjorde som läkaren sa. medicinerade minsta förkylningssymtom med pulmicort. Är han bättre nu?
    ja nu är han bättre. han fick ju en kortisonkur på akuten o inhalera.
Svar på tråden Allergitråden