• ELI 79

Allergitråden

mithrandil skrev 2011-03-30 22:10:13 följande:
    ja jag läste det där om vaccinering. men hur kommer det sig att hon kan ha fått en bakterie hon ska vara vaccinerad emot? Förstår inte.
    fast inga vaccinationer är ju 100%iga.
    Hur gammal är hon?
    De är inte fullvaccinerade förrän de är 1 år då de får sista sprutan
  • ELI 79

Fy fan vad jag har ont i min mage!!! Jag KAN inte sitta stilla mer än typ 1 timme på en dag sen sväller magen upp o jag får grymt ont!! Varit på utbildning hela dagen idag o det GÅR inte. Vad fasen kan det vara???

• ELI 79

Helt klart glukossirap E reagerar på med kinderna men inte NÅT symtom på vete i övrigt. Äter normalkost nu och sover 11 timmar per natt, bra i magen, inte uppblåst, bra humör... Men kinderna blir illröda så fort han äter t ex godis eller sylt med glukossirap i. Märkligt! Eller?? Vad är det mer i glukossirap? Bara vete??

• ELI 79

Alrro: jo det kan det nog vara också, vet inte säkert men nåt som är i tex ketchup, sylt och godis reagerar han på iaf. Blir illröd inom någon minut.

• ELI 79

Kavat: nä precis därför verkar ju glukossirap det enda jag kan komma på...

• ELI 79

Älsklingen: nä men då blir han inte alltid röd så jag tror det har att göra med att det är starkt

• ELI 79
    mithrandil skrev 2011-04-04 12:27:38 följande:
    Ringde till 1177 och där sa de att bakterien eller att hon varit sjuk inte kan spela så stor roll att hon sjunker så drastigt. Väntar på att barnmott ska ringa men dom ringer inte förrens 16 så det kommer bli en lång väntan.
    Vet inte vad det kan bero på men man blir orolig som tusan.

Kavat: Har börjat laga all hennes mat själv, blev lite för krånglgt att läsa på alla burkar. hon får oftast potatis, palsternacka, nötfärs och en massa broccoli. men nån gång har det varit kyckling och ris. ger även leverpastej som hon älskar sen äter hon 5 mål neocate om dagen. tycker hon borde få i sig tillräckligt.
    hur mkt dricker hon?
  • ELI 79
    mithrandil skrev 2011-04-04 13:02:27 följande:
    ELI: Hon dricker ju 230ml ersättning 5 gånger om dagen sen kanske 30ml vatten till varje mål mat. nån enstaka gång därimellan dricker hon några klunkar med om hon ser alexander dricka.
    ok funderade på om hon hade börjat dricka mycket mer än hon brukar för då kan blodvärdet falskt sjunka...men då borde det inte vara så för det är ju inte så mkt...
  • ELI 79

Lilla sonen har aldrig förut reagerat på nån frukt som vi vet (ev då citrus med röda kinder men inte annars) men i morse när han hade ätit en bit äpple (1/4 av ett litet äpple) så började han skrika och säga aj och räckte ut tungan och ville att jag typ skulle klia där...
    så jag tolkade det som det kliade av äpplet...men nu säger han inget. Kan det vara olika på olika sorters äpple?? För denna sort har han inte ätit förut tror jag.

Svar på tråden Allergitråden