Allergitråden
Hur gammal är hon?
De är inte fullvaccinerade förrän de är 1 år då de får sista sprutan
Fy fan vad jag har ont i min mage!!! Jag KAN inte sitta stilla mer än typ 1 timme på en dag sen sväller magen upp o jag får grymt ont!! Varit på utbildning hela dagen idag o det GÅR inte. Vad fasen kan det vara???
Helt klart glukossirap E reagerar på med kinderna men inte NÅT symtom på vete i övrigt. Äter normalkost nu och sover 11 timmar per natt, bra i magen, inte uppblåst, bra humör... Men kinderna blir illröda så fort han äter t ex godis eller sylt med glukossirap i. Märkligt! Eller?? Vad är det mer i glukossirap? Bara vete??
Alrro: jo det kan det nog vara också, vet inte säkert men nåt som är i tex ketchup, sylt och godis reagerar han på iaf. Blir illröd inom någon minut.
Kavat: nä precis därför verkar ju glukossirap det enda jag kan komma på...
Älsklingen: nä men då blir han inte alltid röd så jag tror det har att göra med att det är starkt
Min son är 4,5 år och väger 17 kg...
Lilla sonen har aldrig förut reagerat på nån frukt som vi vet (ev då citrus med röda kinder men inte annars) men i morse när han hade ätit en bit äpple (1/4 av ett litet äpple) så började han skrika och säga aj och räckte ut tungan och ville att jag typ skulle klia där...
så jag tolkade det som det kliade av äpplet...men nu säger han inget. Kan det vara olika på olika sorters äpple?? För denna sort har han inte ätit förut tror jag.