• ELI 79

Allergitråden

Tibell skrev 2011-03-14 20:35:11 följande:
    Idag hade dagis lekt lite dektektiver och kommit fram till att Bellas dåliga mage ( och kanske till och med böjveckseksemen ) antagligen kommer från tomat. För idag hade hon varit urkass i magen igen och hon fick tomat till frukosten. Och vi ger ju aldrig färsk tomat här hemma och dagis började med det för bara någon vecka sedan.
    Får se om allt vänder när de slutar med tomaten. Men ska vi fortsätta ge ketshup? Hon har aldrig reagerat vad vi tänkt på men åh andra sidan får hon knappt i sig något och det sker kanske bara 1 ggn i veckan.

ELI : Ja jag måste nog erkänna att det är heltmärkligt att han inte reagerat. 1 hel pannkaka är ju super stor mängd vete! Och med tanke på att han varit utan ett bra tag med är det ännu konstigare ?
    Kan ju hända i ofs att han får en super sen reaktion? Men då borde han ju inte vara så super känslig som ni oroat er för innan ?
    Håller i allafall tummarna att reaktionen håller sig borta =)
    ja det är supermärkligt. Som sagt, lite sämre humör i dag och ätit lite sämre men inga klara symtom och han är jättefin om sina kinder

Märkligt märkligt...men vi får avvakta och se vad som händer.
  • ELI 79
    Kavat skrev 2011-03-14 20:51:28 följande:
    Det var inte pannkaka på dinkel eller något annat än just vanligt vetemjöl?
    Känns mycket märkligt.
    vet inte. de var ute och åt på ett köpcenter så jag vet faktiskt inte vad de nvar gjord av, tog bara förgivet att den var gjord av vetemjöl.
    hur brukar det vara? någon som vet?

Ja visst är det märkligt. visst känner jag igen humöret på honom som är värre än vanligt men INGET annat symtom
  • ELI 79

Han är väldigt svårsövd ikväll. Dock förkyld också. Han får som kväljningar, precis som om han ska kräkas och ska bara vara med mig :( ligger i soffan med honom nu...

• ELI 79

Lillasysteryster: sömnen vet jag dock inte då han sovit dåligt även de perioder vi haft strikt vetefritt, men det bidrar ju säkert.

Nä men min man tvekar naturligtvis ;)

• ELI 79

Jo då det har gått ok. Vaken i natt igen Ken inte så länge. Jag är mest intresserad av hans humör då det varit det mest tydliga tecknet innan. Kinderna visar sig nog mest när det är kallt ute och då blir det värre. Han har ju röda kinder till o från ändå.

Ska ringa restaurangen och höra vad de gör pannkakorna av.

• ELI 79

Väntar med "spänning" på att hämta E från dagis. Har ju inte träffat honom idag. Undrar hur hans humör är!

• ELI 79
    Kavat skrev 2011-03-14 21:09:12 följande:
    Min tanke är att nu är/var hans mage läkt och då funkar det bättre för då blir den inte påverkad direkt. Men om du skulle ge yttepyttelite imorgon kanske magen hunnit bli kassare igen och då får han en jätte reaktion på minsta lilla!? (testa inte... )

Vet inte, men en teori i alla fall...
    Tyvärr gjorde vi det * skäms * vi tänkte att när det ändå var "förstört" och vi känt oss lite osäkra så testade vi. Han fick några makaroner i måndags ...OH MY GOD!!!
    Shit nu är han som tidigare, skrikig som fan, mammig som fan och bara en allmän pain in the ass! Han vaknar VARJE natt nu vilket han inte gjorde förut, även om han inte alltid är vaken i timmar men typ 30-60 minuter eller mer varje natt.
    Får utbrott för ingenting och är galet arg!!!

Kinderna är dock ett mysterium...det MÅSTE vara så att det har med vädret att göra trots allt och att vetet gör det VÄRRE. Han är inte röd om kinderna nu men han har typ som "läderhud" där vilket han inte brukar ha när han är "fin" annars...
    Suck och stön! My bad...men nu vet vi ju i alla fall
  • ELI 79

Kavat: jo jag får skriva det stort någonstans ;)

Jag upplever att han blir rödare av t ex glukossirap än ren vete... Frågan om det även är nåt färgämne han inte tål!?

• ELI 79

Tar ni bort allt för "minsta" symtom eller hur mkt symtom tillåter ni dem ha och isf vad för symtom?

• ELI 79

Det där med väldigt hög feber nattetid är tydligen ganska vanligt har jag hört. Inte sagt att det inte kan vara en reaktion men feber nattetid kan även vara "normalt"

Svar på tråden Allergitråden