• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • SmillaMilla

Forsätter med våra galna allergier. Vi har ju inte bara hudceliaki. Utan även köldallergi. Snälla finns det någon som har köldallergi? Jag är livrädd att dottern skall råka hamna i en snöödriva eller liknande.

Kan man få en allergichock trots att man äter allergimedicin?

• ELI 79

Nu är vi hemma! Lång kö på akuten. Bo fick vänta 2 1/2 timme. E satt först blixt stilla i 45-60 min, orkade knappt ha ögonen öppna. Sedan somnade han i min famn och sov 1 1/2 timme. Ni som vet hur han brukar bara vet att han i friskt tillstånd skulle varit högt och lågt där annars..

I vilket fall som helst så hade han 40 graders feber när vi väl kom in, magsjuka (såklart) OCH öroninflammation. Blev väl gör mkt för honom. fortsätta peta i honom vätska och hoppas på det bästa!

Tack för stödet!

• tes 75
    Zvartaliljan skrev 2011-02-22 22:36:57 följande:
    Tips om vad detta kan vara??

haft napp ute i kylan?

så där ser vår son ständigt ut under veckorna när han är på dagis, & på helgerna mildras det. vi har ännu inte kommit på varför, men misstänker ricedream som han bara dricker på dagis, eller att de är ute mer där än hemma & att han blir eksemig av kylan.
  • tes 75
    Miralicia skrev 2011-02-22 21:04:40 följande:
    Då har de ändrat det på senare tid, var ngn månad sen som jag köpte den som är här i skåpet.
    vår köptes också för ca en månad sedan. dert kan ju vara så att de köper in från olika odlare, så märkningen kan skilja sig åt.
  • miracle maker

Så där blir min dotter när hon har ätit kanel. Men det lägger sig visserligen efter en stund.
  • Mela78

Citrus?
  • Mela78
    ELI 79 skrev 2011-02-23 01:31:26 följande:
    Nu är vi hemma! Lång kö på akuten. Bo fick vänta 2 1/2 timme. E satt först blixt stilla i 45-60 min, orkade knappt ha ögonen öppna. Sedan somnade han i min famn och sov 1 1/2 timme. Ni som vet hur han brukar bara vet att han i friskt tillstånd skulle varit högt och lågt där annars..

I vilket fall som helst så hade han 40 graders feber när vi väl kom in, magsjuka (såklart) OCH öroninflammation. Blev väl gör mkt för honom. fortsätta peta i honom vätska och hoppas på det bästa!

Tack för stödet!
    Va skönt att det inte var något värre! Men stackars liten, både magsjuka och öroninf. måste va jobbigt för honom!
  • saffe
    tes 75 skrev 2011-02-23 07:13:29 följande:
    haft napp ute i kylan?

så där ser vår son ständigt ut under veckorna när han är på dagis, & på helgerna mildras det. vi har ännu inte kommit på varför, men misstänker ricedream som han bara dricker på dagis, eller att de är ute mer där än hemma & att han blir eksemig av kylan.
    Mina döttrar ser oxå ut så där när dom varit på dagis, men inte om dom varit hemma några dagar. Har försökt luska med kokerskan vad det kan vara, men hon vidhåller att hon lusläser allt. Så då återstår att dom får i sig/på sig något inne på avdelningen. Napp använder ingen av dom. Visserligen är dom ute mer på dagis än vad vi är hemma.
  • saffe

Det verkar som att det dykt upp ett nytt allergi-symtom på yngsta tjejen: röda, varma, kliande fotsulor.. Någon som varit med om det? Jag trodde hon hade fått fotsvamp, men bvc säger att det borde vara vitt och fjälligt då. Hon är vaken om nätterna för att hon ligger och gnor fötterna mot varandra. Jag tyckte det blev lite bättre när jag smort med hydrokortison och gett Aerius till natten, men inatt var det värre igen.

Svar på tråden Allergitråden