• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • mithrandil
    mithrandil skrev 2011-04-30 14:39:11 följande:
     Kavat: Försök få en akuttid hos winnergård och låt henne lyssna på honom.
    Vi har också behövt åka in akut med amanda 3 gånger, vid 3 olika tillfällen för att få diagnos, men vid 2a tillfället fick vi med oss airomir och en liten inhalator på lån. Winnergård sa att det var löjligt att man ska behöva gå så ofta, är man tät så är man och hon säger att man ska behandla symtomen, inte diagnosen.
    vid 3 olika förkylningar skulle det stå.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Tibell

Bella fick med efter andra gången. Hon var ju dålig så länge varje gång ( 2 månader ) och lät astmatisk den gången vi var hos läkaren.

Mithrandil: Hur går det med lilltjejen ? Haft några fler problem med astman ?
    Här mår Bella äntligen bra efter flera månaders p

• Minifer

Usch och fy vad jag känner med er som har barn med andningsproblem! Måste vara sinnessjukt otäckt när de får svårt att få luft! Otroligt tacksam att slippa!

Detta är kanske skitkorkat, emn om man är sojaallergiker, kan man äta vanliga gröna ärter då?

• Allrona

Minifer - vissa kan, men det är ju ganska vanligt att man är allergisk mot båda.

• SmillaMilla

Om man inte kan äta glukossirap etc etc Kan man då äta glukos? Jag fattar inget när jag försöker läsa om glukos på wikipedia :)

• Tibell

Smillamilla: ingen dum fråga alls,,finns inga sådana =) Tyvärr har jag inget svar till dig. Men reagerar han med kontakt är det väl ingen bra idé?
    Hur mår han nu med glutenfritt? Fått några svar från hudtestet ni gjorde, för ni fick väl göra ett sådant va ?

• mithrandil

älsklingen87: Jodå tack.. det är ganska bra med amanda, tror jag.
    Hon skriker något så fruktansvärt hela dagarna bara och jag förstår inte varför men hon är frisk. Igår tog hon en hel mån utan någon infektion så jag är tacksam för det lilla.
    Hon har fortfarande väldigt ont i öronen och på barnmott sa de att hon har fula trumhinnor så om 2v ungefär blir det återbesök, har de inte blivit bättre så kommer hon behöva rör.
    Hon har inte haft några andningsproblem sen förra förkylningen. Var lite pustig och hade indragningar vid 2 tillfällen, gav airomir och då gick besvären tillbaka direkt.

Skönt att även bella är bättre.. försök hålla på doseringen ett tag nu så ni inte trappar ner för snabbt igen!

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
Svar på tråden Allergitråden