• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • ViFrånLandet

Sådär, nu har jag lugnat ner mig lite även om jag såklart är rejält upprörd fortfarande...

Tack Hjärta

Ja, hon chansade... Hon försökte räkna flera gånger men gav upp. När sköterskan kom förbi sa hon "får inte till räkningen men uppskattar det till 22"... Har aldrig överhuvudtaget varit med om att de bara tittat när de räknar, de brukar väl ända använda stetoskop!? Det har de då gjort på G förut när de räknat iaf...

Har flyttat in Gabriels säng in i vårt sovrum nu så vi hör honom ordentligt inatt, kommer väl att sova som på nålar misstänker jag... Men det har regnat massor idag så förhoppningsvis går det bra... Usch, känner mig så förbannat maktlös Gråter

• 2små2stora
    ViFrånLandet skrev 2011-05-02 22:16:04 följande:

Sådär, nu har jag lugnat ner mig lite även om jag såklart är rejält upprörd fortfarande...

Tack Hjärta

Ja, hon chansade... Hon försökte räkna flera gånger men gav upp. När sköterskan kom förbi sa hon "får inte till räkningen men uppskattar det till 22"... Har aldrig överhuvudtaget varit med om att de bara tittat när de räknar, de brukar väl ända använda stetoskop!? Det har de då gjort på G förut när de räknat iaf...

Har flyttat in Gabriels säng in i vårt sovrum nu så vi hör honom ordentligt inatt, kommer väl att sova som på nålar misstänker jag... Men det har regnat massor idag så förhoppningsvis går det bra... Usch, känner mig så förbannat maktlös Gråter

Vi brukar lägga en hand på magen då känner man andningsrörelserna men får också en känsla för hur de andads. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • ViFrånLandet
    2små2stora skrev 2011-05-02 22:18:36 följande:
    Vi brukar lägga en hand på magen då känner man andningsrörelserna men får också en känsla för hur de andads. 
    Okej. Hon stod typ tre meter bort Förvånad Och G satt omväxlande i mitt eller sambons knä...
  • 2små2stora
    ViFrånLandet skrev 2011-05-02 22:26:11 följande:
    Okej. Hon stod typ tre meter bort Förvånad Och G satt omväxlande i mitt eller sambons knä...
    Då går det inte att räkna, finns inte en chans att se därifrån.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • mithrandil
    miracle maker skrev 2011-05-02 13:47:57 följande:
    Jag förstår, det låter precis som med min dotter. Hon får sådana eksem av bl.a. vete och ägg. Ibland får hon det av tomat eller andra frukter, men det är inte ett helt hundraprocentigt samband. Nu har hon varit sjuk nästan konstant i flera månader och då tror jag att hon varit extra känslig och reagerat på saker som hon egentligen tål... blir helt snurrig av att försöka reda ut hennes allergier och reaktioner! Antar att du förstår..

Haha.. ja, jag förstår alltför väl. Det här att inte förstå och att allt är så luddigt retar ihjäl mig.
    Visar det inte på några prover här nu kommer jag gå ner på baskost med båda barnen och sen ge en sak i taget för jag blir inte klok på någonting känns det som. Nu tycker jag de båda reagerar på allting vissa gånger men på ingenting andra gånger. Helsnurrigt.

kavat: Tack, men vi har försökt med allt känns det som. tablettask, coca cola, pizza, grönsaker men han vill inget ha. Igår åt han rejält med pommes som också är en favorit men nu vet jag inte hur eller vad han har ätit.
    Har inet varit hemma sen igår kväll.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • ViFrånLandet
    2små2stora skrev 2011-05-02 22:27:06 följande:
    Då går det inte att räkna, finns inte en chans att se därifrån.
    Tyckte också att det kändes konstigt.. Men tog för givet att vi skulle få träffa läkaren kort inpå och la därför ingen vikt vid det.. Dumt så här i efterhand men inget att göra åt. Bara att ta nya tag och försöka få tag i Gs riktiga läkare imorgon!
  • mithrandil

Hände något med mitt inlägg.
    Blev inget radbyte mellan.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Allrona

Viftånlandet - usch vad nonchalant av sköterskan! Jag blir så arg när jag hör att de inte tar andningsbesvär på allvar!!!

Fick svar på dotterns prover nu. Det visade lite på ägg och lite på jordnöt men det var väldigt små utslag. Inget annat visade! Lungröntgen såg också bra ut! Jag tycker det är så konstigt att det visar på ägg, har ju fått det på prick förut också, och ägg är det hon reagerar minst på! Aka, det spelar ju ingen roll egentligen, allergisk är hon ju ändå!

• Tibell

Alrro : skönt att lungröntgen såg bra ut :)
    Vad hade hon för siffror på ägg och jordnöt ?

Svar på tråden Allergitråden