• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • MiHijo

Efter klockan tio ska jag göra testet, och kissignödig som bara den :D
    Men får hålla mig en stund till o se glad ut ;)

Åhh hoppas på att det är lite starkare idag!

• K84

Har precis fått veta att jag ser ut att ha 3 stora äggblåsor och att det då finns en ganska stor chans för tvilingar, och även en liten för trillingar....ska börja testa med ÄL nu, men frågan är om man vågar försöka...vill ju verkligen ha barn, men inte tre på en gång...läkaren kunde inte ge mig råd utan jag fick fundera själv om jag ville prova...några tips, erfaranheter?? hur stor chans är det egentligen att alla te äggen släpper och att alla tar sig...??

• MiHijo
    K84 skrev 2010-05-05 09:40:33 följande:
    Har precis fått veta att jag ser ut att ha 3 stora äggblåsor och att det då finns en ganska stor chans för tvilingar, och även en liten för trillingar....ska börja testa med ÄL nu, men frågan är om man vågar försöka...vill ju verkligen ha barn, men inte tre på en gång...läkaren kunde inte ge mig råd utan jag fick fundera själv om jag ville prova...några tips, erfaranheter?? hur stor chans är det egentligen att alla te äggen släpper och att alla tar sig...??
    Ojoj.. skoj att det har funkat iaf. Men hade det varit jag så hade jag nog hoppat över sex. Eller kanske till och med haft sex för att hoppats på att det iaf blir ETT ägg som blir befrktat.

Svårt val alltså, men hoppas det löser sig!
  • annakohler

sambon o jag har haft sen sen i måndags så vi kör på hehe..men idag tror jag att han hoppar över.
    under pergokurer så kan man inte få ÄL så vi får väl se hihihi

• MiHijo

ok, gjorde nyss ett test...just nu är det jättesvagt. så får se om några minuter om det blir starkare.

annakohler skrev 2010-05-05 09:56:34 följande:
    sambon o jag har haft sen sen i måndags så vi kör på hehe..men idag tror jag att han hoppar över. under pergokurer så kan man inte få ÄL så vi får väl se hihihi
  • MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-05 09:56:34 följande:
    sambon o jag har haft sen sen i måndags så vi kör på hehe..men idag tror jag att han hoppar över. under pergokurer så kan man inte få ÄL så vi får väl se hihihi
    När ska man läsa av testet?
    För det blir ju alltid starkare o starkare ju länge det går.
  • annakohler

men brukar inte läkaren utge sexförbud om man har så många äggblåsor??? denna månaden vägrar gyn låta mig kolla mina äggblåsor....så jag vet ingenting just nu

• MiHijo

Min läkare vägrar också, lite smått förbannad på dom för tillfället.
    Enligt dom så räckte det med första gången, men man kan väl även bli överstimulerad andra gången och alla andra....?! Så löjligt att dom gör så....

annakohler skrev 2010-05-05 10:04:31 följande:
    men brukar inte läkaren utge sexförbud om man har så många äggblåsor??? denna månaden vägrar gyn låta mig kolla mina äggblåsor....så jag vet ingenting just nu
  • annakohler

precis dem tror förmodligen att man inte kommer att bli överstimulerad andra o tredje gången om man inte är det första gången...skumt det där....att dem får lov o skriva ut pergotime dubbelkur sen inte kolla patienten

• MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-05 10:17:20 följande:
    precis dem tror förmodligen att man inte kommer att bli överstimulerad andra o tredje gången om man inte är det första gången...skumt det där....att dem får lov o skriva ut pergotime dubbelkur sen inte kolla patienten
    Ja det är väldigt knepigt.
    Här var mitt test mkt svagare idag än igår, och det är också skuuumt.
    Men tror inte jag får ngn ÄL denna månaden, blir la inte förrän senare som sist. Gaaaah blir så trött på att vänta på detta.. SUCK!

Nåja ngn gång kommer väl vår tid me. Men frågan är NÄR?
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...