• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • LillaMy3
    bubbel skrev 2010-05-02 18:08:06 följande:
    Hej alla!När i Provera-kuren har ni fått er mens? Min gyn sa att mensen skulle komma på dag 2-3 men är nu på dag 6 och än har inget hänt...
    De flesta får mens efter kuren. 2-10 dagar efter. Varierar mkt. En och annan får mens i kuren också... Men vanligast efter 3 dagar efter brukar jag få mens.
  • Yarrow
    bubbel skrev 2010-05-02 18:08:06 följande:
    Hej alla! När i Provera-kuren har ni fått er mens? Min gyn sa att mensen skulle komma på dag 2-3 men är nu på dag 6 och än har inget hänt...
    Jag har alltid fått min mens EXAKT på dagen en vecka efter sista tabletten. Så det är sjukt olika!
  • Tullemo

Hej alla!

Jättelänge sen jag skrev, jag har helt enkelt inte orkat :( Det har inte gått så bra för oss.. Väntar på mensen nu, så detta blir 6:e försöket och det sista, måste gå ner mer i vikt innan jag kan få mer hjälp.
    Jag ska få äta trippelkur denna gång, men jag tror inte det kommer funka denna gång heller.

Jag väntar på mens nu efter proverakur och jag är på dag 12 efter tablettslut. Jag ska ringa imorrn och dubbelkolla, jag har haft mensvärk i typ 1 veckas tid men ännu inget... Jag blir tokig snart..

Ja humör har jag också, nu när det var ett tag sen pergo så är jag väldigt glad och harmonisk (för det mesta :))

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • LillaMy3
    Tullemo skrev 2010-05-02 20:15:28 följande:
    Hej alla!Jättelänge sen jag skrev, jag har helt enkelt inte orkat :( Det har inte gått så bra för oss.. Väntar på mensen nu, så detta blir 6:e försöket och det sista, måste gå ner mer i vikt innan jag kan få mer hjälp.Jag ska få äta trippelkur denna gång, men jag tror inte det kommer funka denna gång heller.Jag väntar på mens nu efter proverakur och jag är på dag 12 efter tablettslut. Jag ska ringa imorrn och dubbelkolla, jag har haft mensvärk i typ 1 veckas tid men ännu inget... Jag blir tokig snart..Ja humör har jag också, nu när det var ett tag sen pergo så är jag väldigt glad och harmonisk (för det mesta :))
    Har du uteslutit grav med ett test? Låter underligt att det tar så lång tid efter provera.... Men ibland tar det ju lång tid... Jobbigt för dig!

Hoppas trippel funkar för er!! Fick du inte äl av dubbel?
  • Babe

Bubbel och ni andra: Jag tog provera i 10 dagar och är nu i dag 4 utan tabletterna och väntar på mens, bara enorm mensvärk och flytningar än så länge... Smått oroad att ngt inte stämmer... Får alla mens med provera? Min dr nämnde aldrig att den kan utebli... men jag väntar väl :)

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • annakohler

kan jag hoppa in jag äter enbart pergotime dubbelkur

• LillaMy3
    annakohler skrev 2010-05-03 12:32:02 följande:
    kan jag hoppa in jag äter enbart pergotime dubbelkur
    Hejsan! Välkommen
  • annakohler

Tackar vi är inne på vårt andra försök bara men dubbelkur med pergotime äter jag..kanske blir trippel nästa gång om det inte blir något nu...
    är på dag 3 med medicinen...humöret är upp o ner...men får jag fråga hur många dagar in i behandlingen kan man eller ska man känna av äggstockarna?? har hugg i vänstra redan har märkt av det hela dagen

• MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-03 14:10:07 följande:
    Tackar vi är inne på vårt andra försök bara men dubbelkur med pergotime äter jag..kanske blir trippel nästa gång om det inte blir något nu... är på dag 3 med medicinen...humöret är upp o ner...men får jag fråga hur många dagar in i behandlingen kan man eller ska man känna av äggstockarna?? har hugg i vänstra redan har märkt av det hela dagen
    första gången jag åt pergotime hade jag ont under tiden och två veckor efter. mådde inge bra.

Men denna gången funkar det bra, förutom mitt "roliga humör"   :S stackaras gubben!
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...