• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • bollanmollan
    Margareta08 skrev 2010-05-05 13:04:34 följande:
    jag ska testa mig imorgon igen. Jo jag fick gladgubbe den 24 och 25 april. Vi har bokat tid for ivf i juni. orkar inte med det har javla elandet langre. 1.5 ar av vantan och stress och samma pengar som gar at tester som bara visar neg . tack far att ni finna tjejer. Vem ska man annars vana sig till nar man mar skit. Vill inte gora mannen ledsen ocka.
    usch jag vet, jag mår också skit i perioder. Mycket pengar försvinner varje månad.
    Min kille är alltid så glad innan bim och sen när vi får minus så är det 2 st med lågt humör. jag har redan kollat ut syskonvagn och planerar namn, helt galet.
    Men då måste du haft äl den 26 april då är väl mensen beräknad den 10 maj?
  • bollanmollan
    Margareta08 skrev 2010-05-05 13:04:34 följande:
    jag ska testa mig imorgon igen. Jo jag fick gladgubbe den 24 och 25 april. Vi har bokat tid for ivf i juni. orkar inte med det har javla elandet langre. 1.5 ar av vantan och stress och samma pengar som gar at tester som bara visar neg . tack far att ni finna tjejer. Vem ska man annars vana sig till nar man mar skit. Vill inte gora mannen ledsen ocka.
    jag har bim den 10 maj så om du testade nu så är det ju långt kvar så ett minus kan ändra sig. Jag tänkte testa söndag eller måndag.
  • MiHijo
    bollanmollan skrev 2010-05-05 13:12:51 följande:
    jag har bim den 10 maj så om du testade nu så är det ju långt kvar så ett minus kan ändra sig. Jag tänkte testa söndag eller måndag.
    Har du plussat nu? SKOJ! :)
    Hoppas det visar samma söndag eller måndag då!

Å jag har mina fertila dagar mellan 9-12 maj om jag nu får ÄL I TID denna gången.
  • bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-05-05 15:00:06 följande:
    Har du plussat nu? SKOJ! :) Hoppas det visar samma söndag eller måndag då! Å jag har mina fertila dagar mellan 9-12 maj om jag nu får ÄL I TID denna gången.
    nej, nej har inte plussat, ska testa i helgen.
  • gryn

ok du får uppdatera dig hoppas du plussar själv hade jag äl i går äglossningstestet visade glad gubbe i går och i dag sen har jag haft så jävla ont i magen i går och lite i dag

• MiHijo

aha ok....tyckte det stod att du plussade ;) men då var det jag som läste fel.

tänkte på en sak som dom sade här på gyn.
    att om man inte blir gravid så kanske man behöver höja kuren. till trippeldos.
    Men när jag hade ÄL sist, det kan väl bara vara så att det inte går ihop alltihopa med mig och gubben typ. eller är jag hel ute och cyklar?? allt kanske inte passar ihop och därför kanske de inte blir ngt. för jag hade äl och vi hade sex men blev inget ändå.

bollanmollan skrev 2010-05-05 15:07:28 följande:
    nej, nej har inte plussat, ska testa i helgen.
  • bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-05-05 15:17:56 följande:
    aha ok....tyckte det stod att du plussade ;) men då var det jag som läste fel. tänkte på en sak som dom sade här på gyn. att om man inte blir gravid så kanske man behöver höja kuren. till trippeldos. Men när jag hade ÄL sist, det kan väl bara vara så att det inte går ihop alltihopa med mig och gubben typ. eller är jag hel ute och cyklar?? allt kanske inte passar ihop och därför kanske de inte blir ngt. för jag hade äl och vi hade sex men blev inget ändå.
    det är svårt , även om man prickar in äl så har man ju bara en viss chans varje gång. minns inte exakt men 20-25 procent varje gång så det är ju inte så mycket. är inte alls säker på siffrorna och det är olika i olika åldrar. har du äl av din dubbelkur ska du inte behöva öka dosen.
  • MiHijo

sist jag åt dubbelkur så fick jag ÄL 60 dagar efter kuren. jag frågade gyn varöfr det blev så sent och hon hade ingen förklaring för de alls.
    så nu hoppas jag att ÄL kommer som den ska göra. orolig att det ska ta så lång tid, för efter ett tag så slutar jag med ÄL testen, och sist missa jag det kan man säga, hade grymt ont i magen, kunde inte röra mig, men gjorde ett ÄL test då iaf och det gav utslag, men vi hade inte haft sex på många dagar innan det. men hur ont jag än hade så hade vi sex då det gav utslag men det var nog inte tillräckligt.

så nu j*vlar, sex varannan dag här nu, och testar mig varje dag ska jag göra, även hur många dagar jag än får testa.

• bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-05-05 15:26:53 följande:
    sist jag åt dubbelkur så fick jag ÄL 60 dagar efter kuren. jag frågade gyn varöfr det blev så sent och hon hade ingen förklaring för de alls. så nu hoppas jag att ÄL kommer som den ska göra. orolig att det ska ta så lång tid, för efter ett tag så slutar jag med ÄL testen, och sist missa jag det kan man säga, hade grymt ont i magen, kunde inte röra mig, men gjorde ett ÄL test då iaf och det gav utslag, men vi hade inte haft sex på många dagar innan det. men hur ont jag än hade så hade vi sex då det gav utslag men det var nog inte tillräckligt. så nu j*vlar, sex varannan dag här nu, och testar mig varje dag ska jag göra, även hur många dagar jag än får testa.
    oj 60 dagar är mycket. jag fick sen äl så jag började äta pergon tidigare och det funkade jättebra på mig.  vilka dagar äter du?
  • annakohler

jag äter pergotime med start dag 3 som jag har gjort innan med men vad jag förstår så ska man kunna starta behandlingen direkt efter blödningens slut

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...