Provera/Pergotime 2 fortsättning...
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Känner mig inge gravid längre, de ömma bröstvårtorna har försvunnit, halsbrännan likaså men är ff spänd o konstig i magen... heller ingen mens efter proveratabletterna som jag slutade med för en vecka sen........ får antagligen ett neg.gravtest i helgen, o då blir det till att ringa KK igen för o kolla hur jag ska göra för att få igång mensen, om nu inte provera funkade på mig.......... vet ni hur man gör då? Dubblar dosen? har läst mkt om nåt "pergotime"... vad är det o när sätts det isf in?
Känner mig väldigt nere idag =(
Nu kan jag meddela att jag absolut INTE är garvid, utan alla symptom jag har haft senaste dagarna är för att imorse fick jag min MENS!!!!!!!!!!!! Hur sjutton kan man vara så glad över att få sin mens??? Den som man annars aldrig vill ha......... men efter 14v utan mens, så är den mer än välkommen av mig =) Nu är det bara o invänta ÄL o sen sexa mkt me sambon igen ;)
Fick ingen reaktion alls på enkelkur, gjorde två vul på dag 14 + 22. Den högre äggstocken hittade inte läkaren. :(
Fick en ny kur provera och en dubbelkur pergotime. Har ännu inte fått någon mens, så jag ringde in för att tala om att jag inte kommer att hinna göra något vul innan de stänger för semestern. Troligen har jag haft en spontan ägglosning nyss, därför får jag ingen blödning.
Är gravtestet negativt på söndag ska jag börja med en dubbelkur pergotime på måndag. Utan att ha fått en blödning. Allt för att hinna göra ett vul innan de stänger. Fick tid sista fredagen innan de stänger. Kan inte annat än älska den medkänsla personalen har för oss. De gör verkligen det där extra lilla för att hjälpa till.
Idag är det min 4:e dag på provera. äter som alla andra 10 dagar för att sedan väntra på blödning så man kan börja med pergotime (igen) Tiden går långsamt!!!
Hej hej!
Igår åt jag min första tablett av pregotime!! Spännande! visste det kanske inte tar sig, men jag hoppas!
Ätit provera innan dess.
Min fråga är hur sjutton sak jag veta när ÄL inträffar?
Kan inte ta ÄL stickor pga att de ger utslag hela tiden, pga min PCO....
Fick en tid 1 juli, men ska iväg utomlands då... ska ringa imorgon! =)
Någon vet när ungefär ÄL sker?
Då min mens och ÄL funkade av sig själv hade jag nästan exakt 14 dagar efter första mensdagen...