• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • bubbel

Jag är också kvar!!

pratade med en gynläkare idag eftersom jag är på dag 53 och både ÄL eller mens lyser med sin frånvaro...
    han tyckte jag kunde köra en ny proverakur så det börjar jag med idag...
    hoppas det funkar bättre denna gång...

• Tejj

Jag är oxå kvar... dock händer det inte mkt för mig just nu... väntar på ÄL efter min första kur provera... hoppas bara den kommer..... ska börja knapra provera i helgen igen, se om det händer någe då..... hoppas dock det händer innan...... kör med ÄL stickor.....

Förutom den enormt tråkiga väntan hela tiden, så händer det inte så mkt... försöker njuta av sommaren som är, även om jag har en vecka kvar på jobbet innan riktiga semestern.....

• MiHijo

Jag är idag på dag 12, men ingen ÄL ännu trots trippelkur. Och ingen stegring på ÄL stickorna heller :( SUCK! Men imorgon ska jag till gyn och kolla hur stora äggblåsor jag har. Hoppas på ngn stor och fin.

Skriver mer imorgon.

• jooh
    Mimmi86 skrev 2010-06-21 21:53:22 följande:
    Jo jag är kvar här... Har knaprat klart min prego kur... =)
    Vi kör på varannan dag mys här, allt för att inte missa ÄL! hehe... OM man får det vill säga...

Ni som verkligen fått ÄL med prego... Har ni kännt av det??? Känns det som en normal ÄL, alltså man får ont och så... eller blir vissa "symptom" fria...?
    Jag har ätit 3 pergo kurer, första enkel sen två dubbel, nu den här omgången valde jag att ta ett uppehåll o hoppades på att de kanske skulle bli äl iaf.
    Köpte älstickor o började testa på dag 11 (visade svagt streck helatiden) o på dag 17 fick jag en "spontan" äl!
    Testade kl 21 dag 16 o då var strecket nästan precis lika starkt som kontrollstrecket, dagen efter kl 6 och 11 (testgalen) så var de fullt utslag! Blev såå glad!
    Det var första gången jag använde stickor o de var verkligen värt det, så himla skönt o veta hur de ska kännas o bara veta NÄR!
    Så nu känner jag igen alla symtom när jag ser tillbaka på tidigare gånger :)
    på kvällen där dag 17 fick jag iaf ganska ont o hade de nåra timmar, sen dagen efter fick jag ont i brösten som jag brukar få, annars var de inget mer direkt.
    Nu ska jag bara försöka stå ut tills jag kan testa...hur nu de ska gå :/
    Lycka till alla
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-06-28 20:24:15 följande:
    Jag är idag på dag 12, men ingen ÄL ännu trots trippelkur. Och ingen stegring på ÄL stickorna heller :( SUCK! Men imorgon ska jag till gyn och kolla hur stora äggblåsor jag har. Hoppas på ngn stor och fin.

Skriver mer imorgon.
    Håller tummar och tår att det är en stor fin äggblåsa på gång!!
  • bubbel

Jag har en fråga till er som äter Provera och Pergotime...
    Har ni märkt några biverkningar av dom?
    Jag vet inte om det har med medicinerna att göra men jag har såna fruktansvärda flytningar efter min första behandling!
    Har även lite mensvärk lite då och då...

Någon som känner igen sig?

• MiHijo
    bubbel skrev 2010-06-29 11:36:31 följande:
    Jag har en fråga till er som äter Provera och Pergotime...
    Har ni märkt några biverkningar av dom?
    Jag vet inte om det har med medicinerna att göra men jag har såna fruktansvärda flytningar efter min första behandling!
    Har även lite mensvärk lite då och då...

Någon som känner igen sig?
    Har också haft lite molande mensvärk hela tiden typ. Lite huggningar i ena äggstocken varje gång jag ätit pergotime.
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-06-28 21:16:08 följande:
    Håller tummar och tår att det är en stor fin äggblåsa på gång!!
    Tack...ska dit i em, sen ska jag jobba inatt iaf trots att jag bytt, bara för en är sjuk IGEN!! så måste jag ta min natt iaf, men ska försöka komma in på datorn på jobbet så jag kan skriva hur det gick sen...
  • Tejj

Undrar om någon vet....?!

Har ätit en kur provera, fick ÄL bara någon dag efter jag började, dock blev det ingen bebis då då mensen kom ca 1v efter sista pillret.... Nu på lör börjar det bli dags igen att börja knapra Provera (16 dgr efter senaste mensens första dag enligt läkaren) men nu till min fråga...

Tror ni det gör något om jag börja knapra Provera på tors/fre istället för på lör, då jag hoppas att ÄL kommer lika fort denna gång som förra.... sambon är bara hemma under helgerna nu under sin högsäsong, annars är han ute o reser väldigt mkt... vore kul om vi kunde tajma in denna ÄL o sexa på som två vilda kaniner för att försöka få en inneboende hos mig... Någon som vet om det gör något att börja äta provera 1-2dgr tidigare än vad läkaren har sagt???

• Kramizen

Önskar jag med kunde använda ÄL tester men det funkar tydligen inte när man har PCO enligt kvinnokliniken. Testerna visar konstant ÄL :(
    Något annat sätt ja kan försöka kolla om jag har ÄL??

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...