• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • anna h29
    stinos skrev 2010-06-30 06:38:36 följande:

Jag har fått ägglossning utav provera och pergotime.
    Har lite misstankar om graviditet, ömma bröst, lite illamående, trötthet osv.

Men jag funderar lite över BIM eftersom jag har pco och därav mens (på egen hand) var sjunde månad.
    Ska jag räkna bmi som min senaste mens eller hur gör ni?

Spännande! Hoppas du plussar!
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-06-29 21:52:18 följande:
    Jag behövde inte jobba, skönt..

Men nu till det tråkiga :'(    Hade många äggblåsor men dom var bara 5 mm stora. (trots trippelkur)
    Nu ska jag hålla upp i ett halvår sade läkaren, jag trodde jag skulle tappa hakan :( Så ledsen och besviken.

Men jag fick Metformin Teva utskrivet, öhhhhhh mot diabetes, men som hade liten chans att man kunde få igång mensen och ÄL spontant.

Så nu ska jag kämpa med att gå ner i vikt på detta halvåret och äta dessa tabletter i ett halvår.

JAG VILL HA BEBIS NU!!!!!!!!!!!!!!! NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
    Vill inte vänta mera.....mår skit just nu.
    Skönt att du slapp jobba.

Trist med så små äggblåsor och så lång paus. Men har man mkt androgener och lite övervikt så vet jag att det kan  hjälpa med Metformin.
    Trots att man inte har för högt blodsocker så kan man ha dåligt insulinkänslighet, vilket gör att man lättare lägger på sig i vikt. Det är lite svårt det där med alla hormon i kroppen som påverkar varandra, men det kan hjälpa med metformin.

Håller tummarna för spontan äl i höst!!!
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-06-30 14:02:52 följande:
    Skönt att du slapp jobba.

Trist med så små äggblåsor och så lång paus. Men har man mkt androgener och lite övervikt så vet jag att det kan  hjälpa med Metformin.
    Trots att man inte har för högt blodsocker så kan man ha dåligt insulinkänslighet, vilket gör att man lättare lägger på sig i vikt. Det är lite svårt det där med alla hormon i kroppen som påverkar varandra, men det kan hjälpa med metformin.

Håller tummarna för spontan äl i höst!!!
    Okej, för mkt androgener???
    Hm jag får nog googla på detta känner jag så jag vet vad jag äter ;)
    Men han sade att man kunde få igång mensen av dessa tabletter å även spontan ÄL.
    Hoppas det är sant....
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-06-30 18:17:40 följande:
    Okej, för mkt androgener???
    Hm jag får nog googla på detta känner jag så jag vet vad jag äter ;)
    Men han sade att man kunde få igång mensen av dessa tabletter å även spontan ÄL.
    Hoppas det är sant....
    Många med PCO har lite högt med testosteron (ett hormon som ingår i gruppen androgener). Men inte alla. Om det beror på PCOn eller om PCOn beror av det tror jag inte man vet helt säkert.
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-06-30 19:34:32 följande:
    Många med PCO har lite högt med testosteron (ett hormon som ingår i gruppen androgener). Men inte alla. Om det beror på PCOn eller om PCOn beror av det tror jag inte man vet helt säkert.
    okej, hitta inte mkt om de när ja googla men men..det får väl vara såhär nu i ett halvår :(
  • Tejj

Kan man ha mens utan o ha en ÄL emellan?
    Är inne på min andra kur provera, har inte fått nån ÄL mellan ggn, men däremot så gör ÄL stickan utslag bara någon dag efter första pillret, precis som vid första kuren...... vad innebär detta??? Har inga andra känningar på ÄL..... Blir så frustrerad....

• MiHijo
    Tejj skrev 2010-07-05 22:33:11 följande:
    Kan man ha mens utan o ha en ÄL emellan?
    Är inne på min andra kur provera, har inte fått nån ÄL mellan ggn, men däremot så gör ÄL stickan utslag bara någon dag efter första pillret, precis som vid första kuren...... vad innebär detta??? Har inga andra känningar på ÄL..... Blir så frustrerad....
    Har ingen aning om man kan få ÄL typ vid första tablett på pergotime. Hm, du får nog nästan ringa te gyn och kolla med dom.. SKUMT!
  • mammaSöt

Var på VUL idag efter pergotime kur. Hade 2 äggblåsor som verkade fina. Ena ca 18 och andra något mindre, ca 16. Imorgon ska jag dit och ta sprutan!! Nu håller vi tummarna!!

Fråga? När kan ja tidigast gravtesta? är det 14 dagar efter ägglossningen?

• jooh

Jag har blivit gravid! :)
    åt tre pergokurer, en enkel o två dubbla, gjorde sen ett uppehåll o mådde så bra jämfört med då jag åt pergo, inga svettningar eller biverkningar överhuvudtaget.. märkte så stor skillnad! Och gravid blev jag :)
    Kanske värt att testa för fler... LYCKA TILL alla!

• anna h29
    jooh skrev 2010-07-09 21:51:06 följande:
    Jag har blivit gravid! :)
    åt tre pergokurer, en enkel o två dubbla, gjorde sen ett uppehåll o mådde så bra jämfört med då jag åt pergo, inga svettningar eller biverkningar överhuvudtaget.. märkte så stor skillnad! Och gravid blev jag :)
    Kanske värt att testa för fler... LYCKA TILL alla!
    Gratulerar. Jag har också ätit en enkel och är nu inne på min andra dubbla. Hoppas att det smittar....
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...