• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • MiHijo

Är det nu den 5 juni som tråden stänger???

Här är jag igen, här har det hänt mkt den senaste tiden. jag har varit riktigt dålig å legat på sjukhuset ett längre tag. nu är jag hemma igen! men nu har jag åkt på en rejäl jäkla förkyldning. kan knappt prata.

så ska snart börja med mina provera tänkte jag. får se om jag inte bröjar med dom imorgon kanske. men puuuuh för att ta en massa tabletter å hålla reda på. så jobbigt. men får väl kämpa. en stunden funderar jag på varför ska detta behöva drabba mig att inte kunna få ett barn utan en massa tabletter. och ibland tänker jag bara, orka att äta, snart skiter jag i detta å låter det vara som det är.

det tar så himla mkt på humöret detta. suck!

JAJA, men börjar nog imorgon iaf. men tar det sig inte sen så kommer jag nog skita i detta ett tag.

• bubbel

tror inte trådarna stänger ner längre... (tror ja...)
    =)

Hur har det varit för er andra som ätit provera och pergotime?
    Jag fick ingen ÄL av första kuren Prov+Pergo, har mensen kommit av sig själv eller har ni fått ätit provera igen?

Min gyn sa att mensen brukar komma av sig själv i någorlunda normal cykel (jag har mycket oregelbunden i vanliga fall)

vad har ni andra för erfarenheter av detta?

• MiHijo

första gånge jag åt prover och pergotime så fick jag ingen ÄL förrän på dag 60, men blev inte gravid och d¨å fick jag ju en mens två veckor senare.

nu har jag ätit pergo bara eftersom mensen dök upp, hade BIM den 23 maj, men ingen mens i sikte ännu och denna gången hade jag inte heller haft ÄL i "normal tid" så ska börja med pergotime imorgon hade jag tänkt om jag mår bättre.

för jag orkar inte vänta så länge igen som 60 dagar, eller kanske längre...

nåja, men ska börja med trippelkur denna gången iaf, men ska ringa gyn imorgon och se ifall jag kan börja med pergo på dag tre redan eftersom ÄL kommer så sent.

SUCK! den eviga väntan..

• Planer för Juni

Min första kur.
    Jag började med provera 29/30 april. Sen på dag 14 var jag in till gyn, inga äggblåsor hade växt nämnvärt. Den största var 8mm. Imorgon dag 21 ska jag tillbaks till gyn och kolla om någon äggblås växt.

Om inte avbryts stimuleringen och jag börjar om med provera och sen en ny kur med pergotime. Förhoppningsvis en dubbelkur.

Har ont i högre äggstock, men det hade jag innan dag 14 också utan resultat. Tror ju att jag har ägglosning trots att det inte är i närheten. Det är dumt att "känna efter" för mycket.

• bubbel

tack för era svar!

kanske skulle fortsätta testa med ÄLstickor ett tag till då...?

håller med, ååååh denna vääääntaaaaaan!!!!!

• lerumstessan

Yippie yey! Idag har jag ägglossning. Tog ett test precis och strecket är starkare än kontrollstrecket!! Här ska bakas bebbe hela helgen!

Verkar som pergotime funkade även denna gång (andra enkelkuren nu), vilken underbar tablett!

Ska man ha sex varje dag nu då? Eller blir det sämre spermier då? Tänk om man missar om man inte kör varje dag, hur gör ni??

~¤~Ally 090617~¤~
  • MiHijo
    lerumstessan skrev 2010-06-05 10:52:47 följande:
    Yippie yey! Idag har jag ägglossning. Tog ett test precis och strecket är starkare än kontrollstrecket!! Här ska bakas bebbe hela helgen!

Verkar som pergotime funkade även denna gång (andra enkelkuren nu), vilken underbar tablett!

Ska man ha sex varje dag nu då? Eller blir det sämre spermier då? Tänk om man missar om man inte kör varje dag, hur gör ni??
    Varannan dag har dom sagt så spermierna hinner vila upp sig lite.
    Men visst vill man varje dag :D
    Men varannan rekomenderas av gyn.
  • bollanmollan

vi har alltid kört varannan till var tredje dag.

• Tullemo

Min gynekolog sa att vi skulle ha sex varje dag, tror det är olika från gynekolog till gynekolog!

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • LillaMy3

Tror det är så att man tidigare trott att det var dåligt för speriena om man hadde utlösning för ofta eller för sällan. Då kom man fra till att var tredje varannan dag var precis lagom. Men sen så har man kommit fram till att det inte är så farligt med att ha sex ofta heller Väldigt sällan minns jag inte.

Vi kör lite blandat. Varje dag eller varannan. Beror lite på ork och humör

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...