• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • Mimmi86

Hej hej...

Var hos gyn i Fredags, fick utskrivet en ny preovera kur och pregotime för första gången.

Men nu till min fråga.. Min gyn sa att jag skulle ta första tabletten prego på mensens första dag? men enligt flera forum här så börjar de alla på dag 5 under mensen.. och likaså står det i bipcksedeln... ska jag ringa och fråga?
    Ska inte börja förens till helgen med preoveran.. så har ett tag kvar innan jag får börja..

Är lite nervös då detta är första gången med prego.. Men hoppas på riktig tur! =)

• lerumstessan

Ring du och fråga, antingen brukar man få börja på mensdag 3 eller 5. Har aldrig hört någon som ska börja dag 1.

~¤~Ally 090617~¤~
  • Mimmi86
    lerumstessan skrev 2010-05-25 11:10:58 följande:
    Ring du och fråga, antingen brukar man få börja på mensdag 3 eller 5. Har aldrig hört någon som ska börja dag 1.
    Hade fått för mig fel.. =)
    Hade skrivit i min lilla bok jag hade med mig att jag skulle ta på 5e blödningsdagen :)

Allt i sin ordning.. hehe..
  • MiraJ

Jag var hos min läkare i måndags. En äggblåsa hade vuxit till 12 mm vilket är väldigt lite men det är också första gången som det hänt något överhuvudtaget. Jag ska tillbaks på fredag, hoppas på positiva besked.
    Jag fortsätter med prednisolon varje dag...
    Om det inte har hänt något tills på fredag så ska min läkare skicka remiss till en annan klinik och så kommer det bli sprutor...

• LillaMy3
    MiraJ skrev 2010-05-26 11:43:36 följande:
    Jag var hos min läkare i måndags. En äggblåsa hade vuxit till 12 mm vilket är väldigt lite men det är också första gången som det hänt något överhuvudtaget. Jag ska tillbaks på fredag, hoppas på positiva besked. Jag fortsätter med prednisolon varje dag...Om det inte har hänt något tills på fredag så ska min läkare skicka remiss till en annan klinik och så kommer det bli sprutor...
    Vilken dag i cykeln är du på? Min var inte mkt större än så runt dag 16 och det blev äl

Just nu har jag tagit sista tabletten för denna gång och väntar på äl som jag tippar kommer runt den 10-11 juni. Men vi får se vad kroppen får för sig att hitta på.
  • MiraJ

LillaMy: Jag var på dag 14 i måndags. Så nu gav du mig lite mer hopp.. =) Har vad jag vet aldrig haft äl..Känner mig väldigt nervös inför fredag..

• LillaMy3
    MiraJ skrev 2010-05-26 13:22:31 följande:
    LillaMy: Jag var på dag 14 i måndags. Så nu gav du mig lite mer hopp.. =) Har vad jag vet aldrig haft äl..Känner mig väldigt nervös inför fredag..
    Skall hålla tummarna!!
  • MiraJ

Tack lillamy.. är riktigt nervös inför morgondagen. Föresten vilken dag fick du ägglossning?

• LillaMy3
    MiraJ skrev 2010-05-27 14:39:12 följande:
    Tack lillamy.. är riktigt nervös inför morgondagen. Föresten vilken dag fick du ägglossning?
    en gång dag 23 och en annan dag 26.
  • MiraJ

Ok... då hoppas jag att jag kan se fram emot äl då =) ska försöka skriva vad läkaren säger imorgon

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...