Provera/Pergotime 2 fortsättning...
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Hej hej...
Var hos gyn i Fredags, fick utskrivet en ny preovera kur och pregotime för första gången.
Men nu till min fråga.. Min gyn sa att jag skulle ta första tabletten prego på mensens första dag? men enligt flera forum här så börjar de alla på dag 5 under mensen.. och likaså står det i bipcksedeln... ska jag ringa och fråga?
Ska inte börja förens till helgen med preoveran.. så har ett tag kvar innan jag får börja..
Är lite nervös då detta är första gången med prego.. Men hoppas på riktig tur! =)
Ring du och fråga, antingen brukar man få börja på mensdag 3 eller 5. Har aldrig hört någon som ska börja dag 1.
Jag var hos min läkare i måndags. En äggblåsa hade vuxit till 12 mm vilket är väldigt lite men det är också första gången som det hänt något överhuvudtaget. Jag ska tillbaks på fredag, hoppas på positiva besked.
Jag fortsätter med prednisolon varje dag...
Om det inte har hänt något tills på fredag så ska min läkare skicka remiss till en annan klinik och så kommer det bli sprutor...
LillaMy: Jag var på dag 14 i måndags. Så nu gav du mig lite mer hopp.. =) Har vad jag vet aldrig haft äl..Känner mig väldigt nervös inför fredag..
Tack lillamy.. är riktigt nervös inför morgondagen. Föresten vilken dag fick du ägglossning?
Ok... då hoppas jag att jag kan se fram emot äl då =) ska försöka skriva vad läkaren säger imorgon