• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • MiHijo

Mimmi86: Första mensdagen är dag 1 så runt dag 14 har man ÄL.

Idag fick jag min mens, snart börjar man knapra trippelkur på pergotime, hoppas nu det funkar denna gången. Och jag hoppas även att jag får börja äta pergotime på dag tre, ska ringa imorgon och fråga.

• bollanmollan
    Mimmi86 skrev 2010-06-17 22:07:00 följande:

Hej hej!

Igår åt jag min första tablett av pregotime!! Spännande! visste det kanske inte tar sig, men jag hoppas!

Ätit provera innan dess.

Min fråga är hur sjutton sak jag veta när ÄL inträffar?
    Kan inte ta ÄL stickor pga att de ger utslag hela tiden, pga min PCO....
    Fick en tid 1 juli, men ska iväg utomlands då... ska ringa imorgon! =)

Någon vet när ungefär ÄL sker?
    Då min mens och ÄL funkade av sig själv hade jag nästan exakt 14 dagar efter första mensdagen...

har du prövat med ältest när du äter pergo? det kan ändra sig då och funka
  • Mimmi86
    bollanmollan skrev 2010-06-18 09:17:03 följande:
    har du prövat med ältest när du äter pergo? det kan ändra sig då och funka
    kan det? Har en massa ÄL test hemma... kan ju alltid testa... har ju testat lite då och då sen jag fick hem dem och de ger altid svagt streck..
    Surt att vissa drabbas av pco!

Men chansar på ÄL till midsommar! =) Sen åker vi utomlands i 2v... Då kommer nästa fråga ska  man avstå alkohol bara för att man kan ha blivit befruktad eller inte?
    Pratar ju inte om supa skallen i bitar, utan ta ett glas vin till maten.

Men för säkerhetsskull ska vi köra varannan dag efter det att jag tagit sista pregotabletten :)

Ni som kör med pregotime nu, hur ofta sexar ni? varannan dag eller varjedag?

Min sambo har duktiga simmare som tur är! Hoppas man släpper ett ägg nu med prego.
  • Mimmi86
    MiHijo skrev 2010-06-17 23:56:38 följande:
    Mimmi86: Första mensdagen är dag 1 så runt dag 14 har man ÄL.

Idag fick jag min mens, snart börjar man knapra trippelkur på pergotime, hoppas nu det funkar denna gången. Och jag hoppas även att jag får börja äta pergotime på dag tre, ska ringa imorgon och fråga.
    Tack för svaret... chansade på det, men när man sökt runt lite i olika forum har vissa fått ÄL efter sista tabletten alltså på dag 11 och andra mellan 14.-23...
    Att det kan vara så olika ;)

När jag hade egen mens och ÄL så kom den alltid runt dag 14-16 alltså ÄL.
    Men det var ju då kroppen fungerade normalt... blä för PCO! Som sätter käppar i hjulet för oss som verkligen vill ha en liten knodd.... Man får helt enkelt se någon slags positiv mening med att man just själv drabbas... =)
  • MiHijo

På måndag börjar jag med min trippelkur, och på dag 13 kommer jag få göra ett VUL för å se hur det går. Lite nervös för att det ska vara för många ägg bara. Men jag hoppas såklart på ÄL denna gången, annars går jag under.. SUCK!
    Hur går det för er andra???

• MiHijo

Jag frågade gyn ifall man kundeäta pergotime från dag 3 för att få ÄL tidigare, hon hade aldrig hört det innan. SYND! :D
    Hade gärna viljat börja tidigare, men imorgon är det dags att börja knapra pergotime igen.

Så förväntansfull och hoppas verkligen jag får ÄL..

Puuuh jag är helt slut, har hållt på att damma allt här eftersom jag håller på att packar innan flytten nästa vecka. Ska bli så skönt att flytta,...

Hur går det för er andra?? ingen som är kvar i tråden eller?

• LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-06-20 14:16:24 följande:
    Jag frågade gyn ifall man kundeäta pergotime från dag 3 för att få ÄL tidigare, hon hade aldrig hört det innan. SYND! :D
    Hade gärna viljat börja tidigare, men imorgon är det dags att börja knapra pergotime igen.

Så förväntansfull och hoppas verkligen jag får ÄL..

Puuuh jag är helt slut, har hållt på att damma allt här eftersom jag håller på att packar innan flytten nästa vecka. Ska bli så skönt att flytta,...

Hur går det för er andra?? ingen som är kvar i tråden eller?
    Jodå. Ja är kvar i vart fall Väntar på BIM. Tog ett test idag på äl + 9 som var negativt. Har lite tappat hoppet för denna rundan Lite ömma bröst, hungrig, lite molvärk och så ngt som kan varit en nidblödning för 4 dagar sen... Antar jag helt enkelt måste vänta och se.

Min gyn menar att det inte är ngn poäng att öka till trippel bara för att jag får rellativt sen äl av dubbel. Men jag tar från dag 3. Det justerar det ju lite. Får äl på dag 20+ de gånger jag fått äl.
  • Mimmi86

Jo jag är kvar här... Har knaprat klart min prego kur... =)
    Vi kör på varannan dag mys här, allt för att inte missa ÄL! hehe... OM man får det vill säga...

Ni som verkligen fått ÄL med prego... Har ni kännt av det??? Känns det som en normal ÄL, alltså man får ont och så... eller blir vissa "symptom" fria...?

• mammaSöt

Hej! Har ätit mina provera och har de tidigare 3 ggrna jag gjort det fått en större blödning samma dag som jag ätit sista tabletten. Nu tog ja sista tabletten i onsdags men fortfarande ingen blödning. Blir galen. Nu kommer ja missa denna månaden oxå. gyn har sommarstängt och har bara öppte i mitten av juli just när ja enligt plan skulle haft ägglossning efter pergotime, men ja kan inte börja äta pergo utan en lödning, eller kan man det?

• Kramizen

Här är en till som äter provera för att få igång mensen men det går ju sådär må jag säga. 

Jag äter provera i 12 dagar och får då mens på en gång och har mens en vecka sen går det yttligare en vecka och jag får mens en vecka igen :( Och efter det händer det inget såvida jag inte äter provera igen. Någon mer som får samma blödningsmönster som jag? Någon som har nån aning om varför jag får blödning igen efter en vecka?

Får ingen vidare hjälp av kvinnokliniken direkt eftersom dom inte bryr sig så mycket eftersom dom tycker jag ska gå ner mer i vikt innan dom tänker lägga någon mer energi på mig :(

Livet känns rätt tufft just nu, det enda man vill är att kunna få barn och bli en familj på riktigt, men känns som att man har god lust att ge upp allt snart :(

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...