Provera/Pergotime 2 fortsättning...
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Mimmi86: Första mensdagen är dag 1 så runt dag 14 har man ÄL.
Idag fick jag min mens, snart börjar man knapra trippelkur på pergotime, hoppas nu det funkar denna gången. Och jag hoppas även att jag får börja äta pergotime på dag tre, ska ringa imorgon och fråga.
Hej hej!
Igår åt jag min första tablett av pregotime!! Spännande! visste det kanske inte tar sig, men jag hoppas!
Ätit provera innan dess.
Min fråga är hur sjutton sak jag veta när ÄL inträffar?
Kan inte ta ÄL stickor pga att de ger utslag hela tiden, pga min PCO....
Fick en tid 1 juli, men ska iväg utomlands då... ska ringa imorgon! =)
Någon vet när ungefär ÄL sker?
Då min mens och ÄL funkade av sig själv hade jag nästan exakt 14 dagar efter första mensdagen...
På måndag börjar jag med min trippelkur, och på dag 13 kommer jag få göra ett VUL för å se hur det går. Lite nervös för att det ska vara för många ägg bara. Men jag hoppas såklart på ÄL denna gången, annars går jag under.. SUCK!
Hur går det för er andra???
Jag frågade gyn ifall man kundeäta pergotime från dag 3 för att få ÄL tidigare, hon hade aldrig hört det innan. SYND! :D
Hade gärna viljat börja tidigare, men imorgon är det dags att börja knapra pergotime igen.
Så förväntansfull och hoppas verkligen jag får ÄL..
Puuuh jag är helt slut, har hållt på att damma allt här eftersom jag håller på att packar innan flytten nästa vecka. Ska bli så skönt att flytta,...
Hur går det för er andra?? ingen som är kvar i tråden eller?
Jo jag är kvar här... Har knaprat klart min prego kur... =)
Vi kör på varannan dag mys här, allt för att inte missa ÄL! hehe... OM man får det vill säga...
Ni som verkligen fått ÄL med prego... Har ni kännt av det??? Känns det som en normal ÄL, alltså man får ont och så... eller blir vissa "symptom" fria...?
Hej! Har ätit mina provera och har de tidigare 3 ggrna jag gjort det fått en större blödning samma dag som jag ätit sista tabletten. Nu tog ja sista tabletten i onsdags men fortfarande ingen blödning. Blir galen. Nu kommer ja missa denna månaden oxå. gyn har sommarstängt och har bara öppte i mitten av juli just när ja enligt plan skulle haft ägglossning efter pergotime, men ja kan inte börja äta pergo utan en lödning, eller kan man det?
Här är en till som äter provera för att få igång mensen men det går ju sådär må jag säga.
Jag äter provera i 12 dagar och får då mens på en gång och har mens en vecka sen går det yttligare en vecka och jag får mens en vecka igen :( Och efter det händer det inget såvida jag inte äter provera igen. Någon mer som får samma blödningsmönster som jag? Någon som har nån aning om varför jag får blödning igen efter en vecka?
Får ingen vidare hjälp av kvinnokliniken direkt eftersom dom inte bryr sig så mycket eftersom dom tycker jag ska gå ner mer i vikt innan dom tänker lägga någon mer energi på mig :(
Livet känns rätt tufft just nu, det enda man vill är att kunna få barn och bli en familj på riktigt, men känns som att man har god lust att ge upp allt snart :(