Provera/Pergotime 2 fortsättning...
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Hejsan.
Nu kommer jag tillbaka till denna tråden. Blev ju gravid på min fjärde kur. Men idag på 5+6 började jag blöda och gyn såg inte att där bodde någon alls i magen. Så nu får vi börja om igen. Fast gyn ville att vi skulle vänta till i juli.
Blä.
IDAG ringde gyn, men svaret blev att jag fick vänta på tills blodprvet var klart.
När jag lagade mat för en timme sen så ringde gynläkaren, då hade proverna kommit idag och jag hade inte haft ngn ÄL. Så får jag ingen mens på söndag, måndag eller tisdag så ska jag testa mig och se om jag är gravid.
Är jag inte det så ska jag börja äta provera tio dagar och sen börja med pergo trippelkur.
Först sade läkaren två tabletter med pergo, för han trodde jag bara hade ätit enkelkur, när jag rättade honom så läste han i journalen och sade oj förlåt jag hade läst fel.
Så nu ska jag börja med min trippelkul, men det dröjer ju dock nu då eftersom jag först ska göra ett gravtest senast tisdag om ingen mens dykt upp, sen provera i tio dagar sen pergo trippelkur.
nu ska jag iväg här, men nu är jag glad att jag får trippel iaf och hoppas på att det tar sig nästa gång.
ha de bra tjejer!
Åh, vill också ha trippel. Gyn tycker att jag skall fortsätta med dubbel eftersom jeg ju får äl av det. Men jag får det ju så seeeeeeeeeeeeeent. (dag 23-26). Ja ja. Själv så måste jag vänta en månad nu innan jag börjar på provera igen för att kunne börja på pergotime. Får sätta mig med kalendern och räkna lite på när det passar bäst.
här är en till som "ska ta det lugnt" och fortsätta med pergotime i lugn o ro...
Suck...
vill inte ta det lugnt, vill va gravid NU!!
Va på koll förut idag, kollade äggblåsor efter min första pergotime-kur.
Inget hade hänt... Inga blåsor va mogna..
Så min gyn sa att jag skulle vänta till dag 40, och om inte mensen kommit skulle jag göra ett gravtest.
Om mensen kommer ska jag fortsätta äta pergo dag 5-9 som tidigare...
Tråkigt!!!!!
Funderar lite över trippelkur. Åhh jag vill inte ha tvillingar, men chansen är stor sade läkaren. Men jag vill inte...ska jag ta den och chansa på att jag bara får ett ägg?
kluven...hehe..
gubben och jag är tillsammans igen...glad men gud nåde hans föräldrar om dem lägger sig i ngt igen.