Inlägg från: annie dark |Visa alla inlägg
  • annie dark

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Bra att ngn hänger här också, läser ofta men dålig på att skriva, ska skärpa mig!

• annie dark
    Busbellan skrev 2011-06-28 10:13:05 följande:
    Hittade du några skor igår *nyfiken*
    Jag hann inte ner igår, barnen pajjade min planering men indag sticker jag ner, ringer när jag är där om färg osv.
  • annie dark

Gillar autumnblossom, stavning?! Men påminner inte den väldigt om ett äldre print, vi hade en knapptröja som såg ut nästan så och också med cerise kantband, hoppas de kommer i leggings!!
    Kan inte bestämma om jag gillar unicorn eller ej och till pojke hittade jag inget alls.

• annie dark
    Be Lu skrev 2011-06-30 13:47:24 följande:
    Hej, måste fråga er. Är rätt ny på Molos kläder  så måste fråga er, hur tvättar ni dom. Tycker att det är jättesvårt att få dom att hålla sig så där fina som när de är nya. Tvättade tax ett par colibri muddbyxor nu för första gången och direkt är det vita i trycket och på insidan lite dassigare tycker jag. Tycker att jag tvättar föriktigt med liknande färger. Tycker inte alls att det blir samma med Pop och Meandi tex.
    Väldigt tacksam för tips :)
    Jag har tvättat alla mona moloplagg med ljusa pop, meandi osv och de har inte blivit dassiga i färgerna.
  • annie dark
    Helle skrev 2011-06-30 23:15:58 följande:
    Printen kan ruggas upp när man tvättar med frotté, ge mer ludd och bli allmänt inte fint
    Jag tvättar inte med frotte då jag inbillar mig att det luddar av sig.
    Tvättade här om dagen våra lurvar för första gången och slängde in en keps också, den var väldigt luddig, fick plocka den ordentligt inann den såg ok ut igen.
  • annie dark
    Maliten skrev 2011-07-12 11:48:46 följande:
    Hallå,
    En helt OT fråga. Är det någon här som är från Uppsala som har tips på vad man kan göra där med barn. Åldrarna är 5, 8 och 13 på barnen. Ska göra en tur till min morbror som bor där och han har ingen koll på sånt   
    Jag är Uppsalabo.

Biotopia, museum som är gratis och har världens bästa café. Zoologiska museet, har dinosarieskelett bla, Pelle Svanslös hus, Nickis lekland, I stadsträdgården finns en jättestor lekpark, Upplandsmuseet och sen kan du ju alltid shoppa danskt, ha ha!

Googla på dessa ställen så får du upp öppettider eetc.
  • annie dark
    Maliten skrev 2011-07-12 15:48:36 följande:
    Tack för tipsen!! Rackartyg brukar alltid få ett 8eller flera) besök av mig när jag är i staden Finns det fler som säljer Molo?
    Nej men Sweetie pie somk ligger nästan granne med dem har villervalla, småfolk, väldigt mycket villervalla.
  • annie dark

Ngn som har koll? Var det ngn katvigsalg i våras? Prtades ju en del om molo men hörde inget om katvig.

• annie dark
    Maliten skrev 2011-07-12 19:51:24 följande:
    Den på "Baksidan" som även har Lipfish va?
    Stämmer. Hanazacka finns också, har lite smäfolk och katvig och nova star.Ligger inte så långt därifrån.
  • annie dark
    Busbellan skrev 2011-07-17 12:52:02 följande:
    Ta absolut 110, min dotter är 104-105 cm lång nu och hennes molooverall i 104 är för liten
    Vad ska du ta för strl i vinter? Min dotter var på fyraårskollen i juni 103 lång, på treårskollen var hon 97 lång, räknar att hon kommer vara max 109-110 nästa vår. Blir 116 i overall förstort tror du?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17