Inlägg från: annie dark |Visa alla inlägg
  • annie dark

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2011-05-02 19:07:16 följande:
    förresten.. vet inte säkert att det smittar innan det bryter ut.. men de träffade honom igår.. och han fick utslagen i lördags.. då började dom komma.. så visst kan dom redan vara smittade.. hoppas inte dock lär väl veta inom 16 dagar. lagom till tentan :/
    Vet inte hur dett är med bältros men vattkoppor smittar tydligen som mest två dagar före utbrottet och sedan de första dagarna.
  • annie dark
    Busbellan skrev 2011-05-02 22:10:11 följande:
    Alltså jag vet inte riktigt vad en sån gör
    Har bara läst lite smått om det nån gång och kan väl erkänna att det låter lite halvskumt

Akupunktur då? Det är ju ändå lite mer "godkänt" även av kunniga och det används väl rätt ofta mot just muskelvärk
    Hae en kompis som faktiskt gjorde det på sin bebis (ja inte hon själv då men) eftersom bebisen hade kolik. Efter några gånger var bebisen helt fri från problemen
    Slår ett slag  för akupunktur, helt suveränt!!!! Botat mjölkstockning, bihålor och lite till hos mig.
    Har en underbar "nåltant" här, om ngn är intresserad kan jag kolla om hon har ngn kollega längre ner i landet som hon kan rekomendera.
  • annie dark
    RååSa BuBBlan skrev 2011-05-04 18:59:17 följande:
    In i 7:1 ska hon oavsett enl rektorn så jag ber till gudarna att jag kan få henne in på den banan. Annars är hon utanför skolan återigen!! Barn med funktionshinder har det verkligen inte lätt ute i världen, som förälder får man dra ett enormt lass för att få saker att fungera. Och mitt i allt så är sambon i Finland, tur farmor och farfar finns!! Små barnen bör inte vara med när hon är som idag!
    Usch vad jobbigt, hoppas det löser sig!

Kvällens kap, fyndade precis en molofleece för 122 kr och slipper frakt då jag kan hämta den.
  • annie dark
    ängeln83 skrev 2011-05-17 12:24:28 följande:
    Hej hopp flickor.

Hjälp please, hur får man bort chokladfläckar? Liam slabbade chokladmjölk på hans fina turkos/vit randiga NS tröja igår, slängde på Tabort och Yes men fläckarna är kvar Nån med nåt annat tips?
    Jag kör med javex eller siskmedelstablett. Javex är milt blekande, som ett svagare klorin men utan att skada färgerna Köpte leggings på T som var fläckiga och de gick bort med javex.
  • annie dark

Jag har en shoppare åt mig på salgen och undrar lite över vinterplagg och storlek.

En tjej som snart fyller fyra och är ca 103-104 cm lång, vad ska jag ta i täckbyxor, 110 eller 116, tänkte köra 116 på jacka tror jag eller blir det för stort, är tänkt till nästa vinter.

• annie dark
    lillronya skrev 2011-05-18 13:33:32 följande:
    116 hade jag nog tagit.
    Jag har köpt 110 till mina småttar som är ca en meter nu. Men de kunde ha de redan nu i sluten av denna vintern.
    116 i jacka definitivt. Inte mindre iaf.
    Då kör vi 116 rakt över.
    Tack för hjälpen!!
  • annie dark

Jag ska skriva en enkel lista till mitt bud och jag har aldrig blivit besviken ngn gång.
    De flesta här inne har ju bra smak eller hur tjejer!!!

• annie dark
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-27 13:16:41 följande:
    Pepper: De har vi

kika din inbox 1 och 1 är 3.

Gillar också missar!

• annie dark
    Kristyr skrev 2011-05-27 22:12:52 följande:
    nej spara nej. Var skulle man haft alla urvuxna kläder någonstans? Det hade ju vart massor med kartonger....
    Jag spar bara lite. En kaninsuit och en lammbody samt BB kläderna de åkte hem i, resten åker.
  • annie dark
    Kristyr skrev 2011-05-27 22:37:57 följande:
    noll sparat! Har de mesta av kläderna på kort så...
    Lilla Ego 07 skrev 2011-05-27 22:34:24 följande:
    Ser att ni diskuterar T och avslut. Jag har avslut på söndag och måndag. Har 50 auktioner ute och bud på 5 av dem :) Har väl fått 10 köp nu hittills men nu var det ett tag sedan. Tur att det var gratisannonser för annars skulle det bli 150kr i bara osåltavgifter! Har ingenstans att lägga alla mina säljakläder bara, måste hitta nåt sätt att organisera dem! Kommer bli så att det läggs på hög tills det blir ohållbart och så får man väl sälja till fyndpriser...
    du har iaf fått så många köp nu..
    Har inte heller någon jättebra stans att ha dem, de ligger i en back, eller flera. Där blir det fullt efter ett tag. Hoppas jag får ett bud på varje plagg i helgen.
    Du får göra en mina kläder bok, som en sån där mitt första år, ha ha! Kanske ska göra en själv!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17