Inlägg från: annie dark |Visa alla inlägg
  • annie dark

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

NGN som vet om ida t har salg i höst? Tänkte kanske kolla med ngn vänlig själ som har lust att shoppa en vinterjacka åt lillebror.
    Ngn som annars vet ngn shop som brukar ta in ida t ytterplagg?

• annie dark
    Tejja skrev 2010-08-24 09:58:37 följande:
    Åh...jag blir ju alldeles svettig av allt ert prat om ytterkläder. Jag vill verkligen inte börja tänka på vinterkläder än!
    Men jag vet att jag kommer att stå utan det jag vill ha om jag inte bestämmer mig snart!

Nu  ska jag dra iväg och köpa lite blommor och stuffs till visningen på söndag.
    Ska oxå se om jag kan hitta skor till Neah.

CU 
    Jag vet, vill ju inte tänka på att det kommer att bli kallt och mörkt men vi får klä våra barn färgklatt så kanske det lättar upp lite.
    Skulle ot shoppa på lindex och där var det redan urplockat på överdragskläder men de skulle få in mer. Folk verkar bli som tokiga när ytterkläderna dyker upp.

La upp mina två första premiärbilder i bildtråden, superenkelt!
  • annie dark
    ängeln83 skrev 2010-08-27 20:01:38 följande:

Drog alla nu?
    Sitter här och njuter av lugnet, barnen sover och gubben jobbar natt.

Ikväll är jag sugen på lite shopping till mej själv, mjukstartade lite med ett par skor från HM, hum, visste knappt att HM hade skor ju
    Kvar på listan står snygga/praktiska gummistövlar och en vinterjacka, några tips?

Här sover barnen också och gubben åkte och handlar chips så det blir soffhörnet.

Inga shoppingtips direkt, själv spanar jag molonyheter hos BoR och ropade hem en mala vinterjacka till tjejen, jättefin!

vad jobbar din gubbe med?
  • annie dark
    ängeln83 skrev 2010-08-27 20:09:32 följande:
    Låter härligt

Mm...har bara snabb spanat lite på nyheterna men hittade inget sådär wow direkt.

Han är operatör på en pellets fabrik, jobbar 5 skift, dock är det sista månaden nu då han sagt upp sej och ska börja köra lastbil igen.
    Femskift är väl rätt tufft antar jag.

Jag gillar londonprintet men till lillkillen hittar jag inget, möjligtvis en tröja som vi ska ha.
  • annie dark
    Ocikatten skrev 2010-08-27 20:27:12 följande:
    Nån som köpt de där Molo-tröjorna med ett stort tryck på framsidan?? Jag är sugen på motorcykeln och funderar på om de skiljer sig mycket från de "vanliga" med helprints??
    Jag är lite sugen på ekorren.
  • annie dark

Kikr lite på vintervantar till våran lillkille, är 16 månader.
    Tycker de flesta vanatr är så stora och på dagis rekommenderar de vantar som inte är allt för stora.

Hur är molos vantar i strl? Är de lätta att få på en liten hand? Varma?

Hestra har bra vantar men fel färg, lte larvigt kanske men vill ju gärna att hela setet ska matcha och rainbowvanatrna kommer bli fina till overallen.

• annie dark
    annie dark skrev 2010-09-02 11:14:56 följande:
    Kikr lite på vintervantar till våran lillkille, är 16 månader.
    Tycker de flesta vanatr är så stora och på dagis rekommenderar de vantar som inte är allt för stora.

Hur är molos vantar i strl? Är de lätta att få på en liten hand? Varma?

Hestra har bra vantar men fel färg, lte larvigt kanske men vill ju gärna att hela setet ska matcha och rainbowvanatrna kommer bli fina till overallen.
    Puffar för min fråga1
  • annie dark
    Busbellan skrev 2010-09-27 09:57:22 följande:
    hej på er!
    Känns som jag varit här alldeles för lite den senaste tiden

Har haft sjuk Ella i helgen igen och börjar bli smått frustrerad över att ingen vill undersöka henne ordentligt. Varför kan ingen se helheten nån gång. Vara sjuk varje vecka kan väl ändå inte vara normalt?

Ocikatten:
    Har läst ditt inbox, har bara inte blivit av att jag svarat, vill du fortfarande ha mått? Eller har du provat nu?
    Att få en läkartid verkar omöjligt.

Våran 17 månaders ille har varit dålig i magen av och till sedan han började äta fast föda. Har nu de senaste veckaorna, två varit lös i magen och det luktar illa. På dagis har de reagerat då han bajsade tre stinkblöjor på ´bara ngn timma, är ju inte sjuk i övrigt.
    Har ftt en tid på barnspec mott 3.e november men är ju en tid kvar. han verkar inte ha ont i magen, går up i vikt och så ....

vad är det med Ella?
  • annie dark
    Busbellan skrev 2010-09-27 11:42:33 följande:
    Hon har haft feber nu varje vecka de senaste 6 veckorna, utan nån förklaring egentligen. Ingen förkylning eller nåt.
    Detta + att hon var sjuk i princip varannan vecka från sep -09-maj -10 tycker jag gör att man bör kolla vad som ligger bakom dessa alla infektioner.
    Hon uppfyller t.ex fyra av kriterierna för immunbris
    Jobbigt! Feber är ju ett tecken på att ngt inte är bra i kroppen.

Tack föresten för tipset jag fick av ngn här angående fullkorn, han blev lite dålig i början när vi började med fullkorn, ska skicka gubben efter majsvälling.
    Stora tjejen har feber idag och har kräkts tre gggr så maskinen går full här hemma och jag vabbar för andra ggn sedan första augusti. Lär bli poppis hos chefen, inte jobbat på tre år och så  är man bara hemma när man väl kommer tillbaka.
  • annie dark
    Zvartaliljan skrev 2010-09-29 18:37:26 följande:
    Nu är F på väg till sjukhuset med Maia...hon har bajsat lite löst i trosorna flera gånger de senaste dagarna o säger att hon är hård o inte vågar gå på toaletten o har ont i magen. Minns inte sist hon bajsade...men var minst 5 dagar sen, för sen dess har jag hållt koll. Åh, jag som trodde hennes magproblem var över Är så trött på detta, så därför fick F åka...jag orkar inte med o åka in dit igen o se henne utsättas för allt det där...

Sorry för OT...ska lägga in bilder snart så jag håller mig mer till ämnet.
    Jobbigt!
    Vi åkte in med våran jätteslöa tjej igår, efter 3 timmar i väntrummet och ftre i ett inatgningsrum fick vi äntligen komma upp på avdelningen och ungen som behövde dropp, kan f-n inte ta tre timmar att bädda en säng. En rejäl uvi har ion iaf.
    Jag är hemma med lillebror och pappa är med skruttan. Idag slutade infarten att funka och de skulle sätta ny, gick inget vidare, fyra försök senare, fasthållen av tre personer har hon en i foten, blir ungen inte nålrädd nu så .................
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17