• Tic1

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-01-12 22:52:11 följande:
    Alltså jag DÖR så snygg den var IRL den rosa softshell jackan med gula detaljer. Jag DÖÖÖÖÖR!! Jag bara måste ha den Hjärta 
    Jag har också kollat på den, men visst är det inte kardborre längst ned på ärmen på dom?? Tycker det är så bra när det är det på jackor eftersom dom ofta blir långa i ärmen på min tjej o jackor är inte snyggt att vika upp.
  • Tic1

Såg precis att Colibri klänning stl 92 fanns hos Sigge&Juno just nu om nån letar

• Tic1
    Miss Ji skrev 2011-01-14 14:25:16 följande:
    En fråga till er shoppingexperter...vilken storlek skulle ni ta i colibri klänningen babymodellen till en 2.5 åring..smal 11.3 kg och ca 86-88 cm lång nu.. Vill ju varken den ska vara för stor el för kort... Så goda råd behövs...
    Jag har köpt 86 till min tjej på runt 85-86cm och knappt 12kg. Den räcker precis nedanför knät nu. Svårt att säga hur mkt dom växer tills sommaren, men jag vill inte ha den för lång heller då det blir lite "nattlinne". Tror den blir bra till sommaren, växer hon jätte mkt funkar den ju som tunika också 
  • Tic1
    solouniko skrev 2011-01-14 18:23:08 följande:
    Tror du 86 blir bra på Milla då som är kring 83-84 cm?
    Jag tror det blir bra. Mätte precis min tjej o hon är 86cm och knappa 12kg och jag har köpt 86 o den är just nu precis nedanför knät, ser faktiskt ganska lagom ut men blir nog bra till sommaren också.
  • Tic1
    maugu skrev 2011-01-14 18:35:38 följande:
    Oj-då kanske mina 86:or blir för korta för min 92 cm dotter..jag köpte djurgårdsklänningen i baby 92 och den hängde ned till smalbenen..ser tyvärr ut som en nattdress.
    Mätte min Colibri 86:a, den är drygt 48cm lång från axel till nedkant och 27cm från armhåla till armhåla.
  • Tic1
    jannah skrev 2011-01-14 19:26:41 följande:
    Ahh... Jag letar som en galning efter colibri-klänningen i stl. 92, men den verkar vara slut överallt! Rynkar på näsan Den fanns på hippokids.se tidigare i veckan, men jag tyckte frakten var för dyr. Nu ångrar jag att jag inte köpte den där ändå... Hos Sigge & Juno står det att den är tillfälligt slut, men att den ska komma i lager igen. Vågar man lita på det?

Ingen som sett den nånstans? Börjar snart bli desperat... Flört
    Det fanns tre stycken hos Sigge&Juno förut på eftermiddagen så antagligen har de tagit slut också...  Fick ett nyhetsmail från dem förut att de fylt på Molo nyheter men 92:an var nog populär
  • Tic1
    Dolphin skrev 2011-01-19 11:21:11 följande:
    Vilken storlek hade ni tagit på en Molo softshell jacka tille n kille som blir 2 år i maj, han är just nu ca 80 cm lång och ganska smal. Eftersom de är små i storlekarna tänker jag spontant på 92 men undra om han kan ha den i höst också eller om den hinner bli för liten...??
    Blir 98 alldeles för stort till våren tror ni?
    Hade ju varit så bra om han kunde ha den i höst också. =)
    Vi har både 92 och 98 här till en tjej på 86cm/12kg. 92:an sitter precis lagom nu, 98 är liite stor men eftersom man kan spänna kardborren i ärmslut så gör det inget om den är lite stor tycker jag.
  • Tic1

Hur stor skillnad är det ungefär på Molos tights i midjan mellan stl 92 och 98??Nån som har båda stl och kan jämföra...?

• Tic1
    sesssan skrev 2011-02-05 07:27:55 följande:
    Godmorgon..Colibri mössan hur är den i stl..min tjej 4 år har nog lite stort huvud eller så kanske det är det att hon har mkt hår, men hon har i alla fall 54/56 på mössor..vet inte om jag ska ta 3-5 år eller 5-6..är dom väldigt strechiga eller tajta i modellen??
    Jag har storlek 3-5år i colibrimössan till min dotter på drygt 2år så absolut den störe storleken!
  • Tic1
    SmillaMilla skrev 2011-02-07 12:53:20 följande:
    Hur är villervalla i stl? Vad skall jag ta till Svea som är ca 100 lång?

Denna klänningen var ju helt underbar!!!!
    www.villervalla.se/denim/klassisk-denim/hangs...

Och det lila randiga!
    Den klänning har jag precis köpt! Storlek 92 till ca 86cm lång tjej och lite växtmån i den, så den är nog rätt normal i storleken. Sååå fin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17