• Tic1

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2010-08-31 14:37:31 följande:
    En 2a hade jag tagit!
    tack för svaren! Funderar på den lila/gula, vi har precis fått hem en ny lurv, den mörkgrå med lila kanter. Men det är så svårt att se om det är samma typ av lila...har inte sett katvigs i verkligheten, lurven har lite pastellig lila färg tycker jag, fiiin är den!! Eller är det nån som har nåt annat mösstips till den lurven? Ska vara till en tjej.
  • Tic1

Kan en snart två årig tjej ha storlek medium på molo rånarluva? (äldre print med pingviner) eller blir det för stort? Har väl drygt 48cm i huvudomfång.

• Tic1

Snabbt svar någon...?? Tänkte beställa rånarluvor på BoR nu med rabatten ikväll men vilken storlek ska jag ta?? Till en snart tvååring med huvudfång på 48-49cm. Hade tänkt den tunnare med rådjur och den lurviga rosa med ena sidan i girly rainbow. Har inte en aning om hur storlekarna är så jag behöver HJÄLP!!Och gärna så snart som möjligt så jag hinner utnyttja rabatten...

• Tic1
    Busbellan skrev 2010-09-03 22:32:06 följande:
    Jag skulle tro att storek 2-3 år blir bra i den tunna rånisen och 3-5 år i lurven.
    Jag har tagit 6-8 år i lurvrånisen till min 3-åring, den är liiite stor runt om, men annars sitter den för tight vid hakan
    Tack för svaret !Tur jag frågade för annars hade jag nog tagit mindre storlekar...   
  • Tic1

OT fråga, nån som vet var man kan köpa en snygg sittdyna till en Brio vagn??

• Tic1
    solouniko skrev 2010-09-06 08:54:46 följande:
    Undra om Milla kan ha 92 tro? Vill så gärna ha nått med londonprintet och det finns väl inte i baby? Hon är ca 80 cm, gör ju inget om den är lång för det är väl en tunikamodell typ?
    ängeln83 skrev 2010-09-06 08:51:44 följande:
    Måste bara visa gårdagens fyyyyynd
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    O så dom här också.
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Men guuud hur kunde rånisen gå för 1kr? Stackars säljare, men grattis till dig
    Har 92 till min tjej och den är preeecis lagom nu, hon är ca 84cm och en smalis, så dom är rätt små i stl.
  • Tic1

Är det någon som sett om det finns lurvrånisar i höstens mörkgrå färg med lila kanter??

• Tic1
    h80 skrev 2010-09-07 13:33:53 följande:
    ja,  tack Glad
    Tipsar om att dom är små i storlekarna!! Vi har den i regnbåge o lila med stjärnor, underbar modell!Har 92 till min smala tjej på 84cm och den sitter precis nu.
  • Tic1
    stjärna4 skrev 2010-09-07 17:41:33 följande:
    SmillaMilla:Vad köpte du för storlek i rånarluvan till din flicka?Hon är 3 år va?Funderar vad jag ska ha för storlek till min flicka på snart 2 år och 49 cm i huvudomfång?
    Jag fick hem en idag med rådjuren på till min tjej som snart är två år o har huvudomfång på 48-49. Tog storlek
    2-3 år och den blev perfekt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17