• Tic1

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2010-08-03 20:06:22 följande:
    Idag har jag klämt och känns på nya overallerna Bestämde mig tillslut för en regnbåge med dubbla dragkedjor i 86, och till det blev det lila vantar och mössa ÅH SÅ FINT! Nästan så jag längtar till vintern   Provade lila, turkos och rosa också men hon var helt klart finast i regnbågen!
    Vill också ha den overallen!!Men hur funkar det när det inte är hällor under fötterna, sitter den verkligen på plats? Har en tjej som blir två senare i höst och klättrar runt rätt mkt, är rätt att byxbenet ska åka upp?!Ska ha den till dagis också så den måste sitta bra då de är ute mkt!
  • Tic1
    solouniko skrev 2010-08-03 20:31:03 följande:
    Ja, jag tyckte också att det var väldigt dumt att det inte är hällor på de med dubbla dragkedjor, men jag kommer nog att sy dit egna faktiskt.
    Går det att sy dit egna då så att det blir snyggt och hållbart?Har inte sett overallen "live".Tänkte att det kanske går att sätta knappar på insidan o fästa band i, typ som man kan göra på PoPs overallerna, men det beror ju på hur den ser ut på insidan. DUMT att inte att gummiband under, hade köpt den direkt annars men nu blir jag så tveksam...!!
  • Tic1

VAR hittar man en snygg vinterjacka till en tjej på runt 84cm som blir 2 senare i höst?Alla snygga jackor finns ju bara i stora storlekar!!Vi ska ha overaller också men vill ha en fin jacka också 

Vill ha Molos regnbågsoverall med dubbla dragkedjor!Är det någon som har den o vet hur den ser ut nedtill. har frågat förut men tror inte att jag fått nåt svar, har isåfall missat det....   undrar om det finns plats för att sy dit hällor och om det skulle gå att göra det snyggt??
    Vilken storlek hade ni tagit till smal tjej 84cm ca 10,5kg? Tänkte spontant 92 först men det kanske blir för stort?Vill inte att den ska vara tokstor i början då de är ute mkt på dagis o hon ska kunna röra sej ordentligt.

• Tic1
    lillronya skrev 2010-08-06 20:59:05 följande:
    Tipsar om Nova stars rosa jacka som släpps nu i augusti.
    tackar för tipset )  Den lät snygg!
  • Tic1
    lillronya skrev 2010-08-06 21:43:42 följande:
    Kolla på deras hemsida novastar.nu
    Har kollat  )  Jätte fin!!  fast nu blev det lite svårt, har letat runt överallt och nyss såg jag på LLM att det fanns Molo vinterjackor från stl 86!!Liiite dyrare kanske men å andra sidan kanske mer användbar?!
    Men nån som vet exakt hur rosa den bubbelgumsrosa är, skrikrosa eller "bara" rosa.Vi har en softshell från våren i rosa, men denna kanske är mkt skarpare??
  • Tic1
    Stormis skrev 2010-08-07 22:10:45 följande:
    Håller med. Såg Bubbelgummen idag. Heeeeelt underbart fin rosa färg. Kanske inte den mest praktiska, men inte sååå ljus. Men helt underbar färg. Superfin på lintottar som Karla och Svea. Ska lätt köpa den om jag får sålt den gröna jag har här hemma.
    Är den väldigt skarpt rosa?? Har en Molo softshell i rosa från våren, vet du om bubbelgummen är mkt skarpare? Funderar på en jacka i den färgen men har ingen möjlighet att se den innan jag beställer  
  • Tic1

Nån som har tips på ofodrad vattentät skaloverall stl 86 eller 92? Skulle köpa en PoP men nu kommer det tydligen bara fodrade i en ful rutig färg   Behöver en overall med samma egenskaper som polarns overall men var hittar jag det?

• Tic1

Funderar på att köpa en rånarluva till min tjej som blir två i höst.Är dom användbara?Tänker att dom inte ser så tjocka ut och funderar om man mest har dom nu till hösten?Vilken storlek till en mindre 2-åring?

• Tic1

Ni som har katvigs regnoverall, vad är det för typ av overall?Mer en skaloverall eller galonmaterial?Fodrad eller ofodrad? Letar alternativ till PoPs skaloverall!

• Tic1
    Zvartaliljan skrev 2010-08-12 15:37:05 följande:
    ofodrad skaloverall (eller den har ett tunt tunt bomullsfoder, men ingen fleece)
    Kan man jämföra den med polarns ofodrade skaloverall??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17