• Tic1

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ni som har jackor i anoracksmodell från Miniature, är det bra passform på dem? Lite sugen på en sån från LLM i lila men osäker på form o funktion. Är de normala i stl och funkar det bra med bara dragkedja i sidan? Det blir inte knöligt i halsen när man har luvan nere, halslinningen ser rätt hög ut...??
    Har mailat LLM lite frågor men inte fått svar så tänkte att nån här kanske har erfarenheter av dem

• Tic1
    Stormis skrev 2010-10-21 11:34:36 följande:
    Ah, då har du kommit rätt. Vi har haft 4 st . 2 är igång och används just nu dessutom. Äääälskar Hjärta. Mest har vi visseriligen de tunnare som kommer på våren, men har en tjock från förra hösten. Dottern är gissningsvis 92-93 cm. Har inte mätt på länge, men nåt sånt. Hon har 92 i sin och den sitter perfekt, men lite växmån. Tror att den kommer räcka hela säsongen. Köpte den eg till förra vintern, då var hon ca 86 cm, men kunde inte ha den, den var FÖR stor. Ärmarna är inte så bra att vika upp och man kan inte snörpa dem med nåt heller. Så normala-stora i stl skulle jag säga. Du kan nog gå upp om du ligger mittimellan eller strax över, men inte större än så. Den är lätt att ta av och på (men visst, jag får erkänna att jag föredrar babyvarianten, med dragkedja baktill istället). Halsen blir inte hög när man har luvan nere, snarare låg. Vid kyligare temp måste man nästan ha väpnarluva eller halskrage då. Om man ha luvan på sig fälls liksom halsen upp och blir då perfekt.
    Så, det var den uppsatsen - nåt mer
    TACK för svaret!! Min dotter är 85cm så då blir nog 92 för stort för henne då  Hon är rätt smalt byggd också. Tur jag frågade innan för jag var näääära att beställa en då vi har andra vinterkläder i stl 92(bla molo jacka) Tyckte att den såg så läcker ut i lila färgen också men man vill ju kunna använda den på en gång!!
  • Tic1
    Greksmurfen skrev 2010-10-25 12:38:58 följande:
    1. Vilken vinteroverall har ditt barn?
    molo regnbåge, å småfolk årets, melina har påsen

2. Vilken vinterjacka har ditt barn?
    pop  och cubus parkas

3. Vilken vinterbyxa har ditt barn?
    nanook skalbyxor

4. Vilkenmössa har ditt barn?
    pop vintermössa, sen tunnare har den ns, katvig, pop, vilervalla å småfolk

5. Vika vintervantar har ditt barn?
    pop

6. Vilka vinterksor har ditt barn?
    kavat defender å melina äger inga än hihi
    Hur tycker du småfolks overall är storleksmässigt??Är den smidig att röra sej i? Funderar på den med två dragkedjor men är osäker på storleken, tror min dotter är lite mittemellan storlekarna tyvärr...
  • Tic1
    Zvartaliljan skrev 2010-10-25 13:52:31 följande:
    Ta den större storleken, de är superlätta och smidiga. Maia är bara 104-106cm lång och hon kan ha 110/116 även om den är lite stor då den är så lätt.
    Tack för svar! Har en PoP nu men ska ha en till o tycker de är sååå fina från Småfolk. Är dock lite orolig för att den blir för bred...  Fick mått på en och den var 8cm bredare över bröstet än den PoP vi har, och lite längre i benen också. Min dotter är 85cm och det var 92/98 som jag fått mått på. Hon är rätt smal och lite osmidig så vill inte att den ska bli klumpig när hon leker. Men jag VILL att den ska passa
  • Tic1
    Greksmurfen skrev 2010-10-25 14:54:20 följande:
    tic 1: lägger in en bild på min son i 92/98 i tråden.. han e 87,5 cm tycker det´nna e kanon på han=) åinteh ar hans vårt å röra sig heller=) blir 2 år nu på tors.
    TACK för bild!! Den är så fiiin!Är det mkt växtmån på den? Min dotter är ju lite mindre än din son och ganska smal, vi har 92 på pop overall och 92 på molo jacka (med växtmån på båda)
  • Tic1

Tack för storlekshjälp häromdagen här inne med Småfolks overall, nu hänger det en snygg lila overall i vår hall!

• Tic1
    RockingSkåne skrev 2010-10-27 13:57:40 följande:
    Men ååh, perfekt! Jag e ju sugen på just småfolks overall! Hur tycker du att den är? Funkar den på en rörlig dagiskille! Har hittat den för 999 och vill gärna köpa!
    Jag köpte 92/98 till min dotter som är ca 85cm, fick hem den idag så vi har inte hunnit använda den ännu, men har såklart provat den o den var lite stor men funkar! SNYGG är den!! Kanske lite bred i modellen men det är väl pg av att det är två dragkedjor på den. Vi har en ny PoP som hon ska ha till dagis men vill ha en overall att ha hemma också.
  • Tic1

Ni som har Småfolks strumpbyxor o leggings, hur är de i kvalitén? Vi behöver lite leggings och har haft katvigs i "strumpbyx"material men tycker att de blir helt noppiga direkt och ser så tråkiga ut!!

• Tic1

Snabb fråga till er som har Molos vinteroverall, går det att "dra åt den" i midjan??

• Tic1
    lillronya skrev 2010-11-21 22:43:07 följande:
    Vad bra!
    Då kör jag på samma som han brukar ha, om jag nu hittar några.
    Trött på att knyta hans skor hela tiden.
    Tipsar om att dom finns på Ellos, går att använda rabattkod på dom också  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17