Stormis skrev 2010-10-21 11:34:36 följande:
Ah, då har du kommit rätt. Vi har haft 4 st

. 2 är igång och används just nu dessutom. Äääälskar

. Mest har vi visseriligen de tunnare som kommer på våren, men har en tjock från förra hösten. Dottern är gissningsvis 92-93 cm. Har inte mätt på länge, men nåt sånt. Hon har 92 i sin och den sitter perfekt, men lite växmån. Tror att den kommer räcka hela säsongen. Köpte den eg till förra vintern, då var hon ca 86 cm, men kunde inte ha den, den var FÖR stor. Ärmarna är inte så bra att vika upp och man kan inte snörpa dem med nåt heller. Så normala-stora i stl skulle jag säga. Du kan nog gå upp om du ligger mittimellan eller strax över, men inte större än så. Den är lätt att ta av och på (men visst, jag får erkänna att jag föredrar babyvarianten, med dragkedja baktill istället). Halsen blir inte hög när man har luvan nere, snarare låg. Vid kyligare temp måste man nästan ha väpnarluva eller halskrage då. Om man ha luvan på sig fälls liksom halsen upp och blir då perfekt.
Så, det var den uppsatsen - nåt mer

TACK för svaret!! Min dotter är 85cm så då blir nog 92 för stort för henne då

Hon är rätt smalt byggd också. Tur jag frågade innan för jag var näääära att beställa en då vi har andra vinterkläder i stl 92(bla molo jacka) Tyckte att den såg så läcker ut i lila färgen också men man vill ju kunna använda den på en gång!!