Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2011-02-15 13:50:55 följande:
    jahopp, nu blev det lite hklöö oxå

Tack för tipset Hjärta 
    undrans bara hur mycker bb jag har kvar nu Drömmer 
    Vad blev det?
  • Duntoffla
    Tic1 skrev 2011-02-15 18:57:18 följande:
    Helt OT, men ni vet så mycket här inne   Vart får man tag på såna jättestora förvaringslådor som ser ut som legobitar, helst i rosa??
    KOlla med FL Lisa, hon har en sån grön tror jag.

• Duntoffla
    Ocikatten skrev 2011-02-16 06:41:02 följande:
    Guten morgen!
    Tänkte bara höra om alla köper sina klädesmärkningar hos namnband.se
    Eller om det finns något alternativ?
    Jag har varit bortskämd med få barn hos dagmamma och inte behövt märka, men nu väntar dagis runt hörnet... Obestämd Antar det är lättast att köpa band och sy fast runt tvättlappen eller nåt? Så kan man ta bort den igen?
    Jag gör så. Köper band att sy i och syr de runt lappen i nacken. Ett par stygn så är det lätt att sprätta sen om/när man vill sälja. Och sen kan man använda lapparna om och om igen
    Märker med penna gör jag bara på en del vantar och skor

• Duntoffla
    Helle skrev 2011-02-16 09:10:00 följande:
    God dagens !

Idag var det dags för VAB igen, känns som det blivit en del efter jul. Gustav kräktes inatt efter hostattack och nu vet vi inte om det var hostan eller magsjuka

Men ... jag får ju chansen att hänga här för en gångs skull, vilket är kul!  
    Håller tummarna att det var pga hosta. Kul att se dig här
    Greksmurfen skrev 2011-02-16 09:44:10 följande:
    hmm nähepp om man ska ta å packa lite fb-paket å skicka iväg=P.....så fort melina somnat av sin alvedoneffekt=/......hade 39graders gfeber idag lillstumpan =(
      Krya på sig!

Jag skulle packa Traderapaket (eller rättare sagt kolla vilka som betalat) men har ingen kontakt med banken. Typiskt! OM en stund ska jag på massage. Underbart! Har inte varit på flera år och det behövs verkligen. Sen är det läkarkoll på BVC och sen hämtning. Man hinner inte så mycket om dagarna

På vårt dagis finns också en "Vems-låda" . Ibland får vi plagg som ser lite "Noel-lika" (dvs lika danska kläder) ut på vår hylla Brukar då lägga de i Vems-lådan. Jag märker de mesta plagg men ibland missar man ju.  
  • Duntoffla
    h80 skrev 2011-02-16 10:14:07 följande:
    jag kommer inte heller in på min bank.....suck......det har varit så sen 06 imorse. Har du också handelsbanken?
    Japp! Ok, då är det något knas med hela deras system då med andra ord. Surt när jag skulle försöka posta då jag ändå ska iväg.
    Tjollabolla skrev 2011-02-16 10:21:55 följande:
    Hej flickor!

Idag har jag och Lia inventerat växalådan... Alla suits i 80 åkte fram! Dom är nog ganska stora dock, men hon är ju faktiskt 1 år så jag tycker det är på tiden! Hon var 76 lång på 1årskollen i måndag, men suitsen är ju gigantiska i storlek. Klänningarna i 74/80 får ligga kvar i växalådan, dom räckte henne nästan till fotknölarna... Så trist, dom lär väl passa lagom till sommaren. Har jag tur passar dom i höst men det är väl tveksamt. Hade iaf bara 2 långarmade. Babyklänningarna i 68 la jag undan med, åhhh vad hon börjar bli stooor .

Min kompis använder oxå dom där taggit, tycker dom är verkar vara super, man behöver ju varkens skriva eller sy. Själv namnar jag inte kläderna Skäms. Förskollärare och allt! Men det är bara Milo som har sådana kläder på vårt dagis och han har aldrig blivit av med nåt och han byter sällan kläder eller tar av sig kläderna på dagis heller. Ytterkläder, skor och sånt namnar jag.
    Tycker särskilt Molos suits brukar vara stora. Lea kan ha en del 68:or men ex den jag fick av dig bla (lilarandiga) är fortfarande stor. Jag undrar om alla Leas kortärmade klänningar kommer vara lagom nästa vinter typ. Det ska bli kul att se vad hon väger idag på BVC. det är ju mer än en månad sen sist.

jag ska sätta fart nu. jag ska på massage medan mamma passar Lea och sen är det BVC och koll hos läkaren

• Duntoffla

God eftermiddag!

Nu är vi hemma igen efter att jag fått massage *åhhh, vad najs!* och Lea fått OK i baken på 6-månaderskollen. "Lillskorpan" väger nu 8490 g och är 68 cm lång. Ingen liten dam direkt

stökmamma skrev 2011-02-16 15:16:01 följande:
    näe, nu ger jag upp
    tack för energin Busbellan, utan den hade jag gjort det för länge sen...

*ungen va klockren förra veckan och jag räknade henne som blöjfri. Nu, inte en gång... fast lite får man ju ta åt sig själv, trots att jag tjatar å frågar*
    *kan inte resize fotona, så dom funkar varken på fb el T*
    *hövet blir bara tjockare å tjockare*     *måste åka å handla*
    *kakan gick åt helsicke men de va väl lika bra annars hade jag väl ätit upp den* 

shoppa lugnt tjejer!! 
     En sån dag? Hoppas att morgondagen blir bättre.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17