Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hur är Småfolks klänningar i storlek? Jag fick ju hem en 80 som Lea kan ha nu, aningens stor kanske. Brukar de vara små eller?

Dags att ta en promenad i solen nuCool 

CU 

• Duntoffla

Ingen som vet ang Småfolksklänningarna? Är det stor skillnad på enkelstorlekarna mot dubbelstorlekarna? Kan Lea ha en 74  om ett tag om hon har 68 nu i Molobodys, 74 i Katvig body (dock lite stor) och 80 i en gammal Småfolk...

Har en Småfolk klänning hemma i 74/80 men vet inte om 74 är lika stora eller mkt mindre

Liten Blomma- Fina Ida i coola Harem 

Tjolla- Vilken söt 1-åring! Cool gunggrej! 

• Duntoffla

"Idag på Alla Hjärtans Dag så skickar vi en stor KRAM till er alla. Vi vill även fira dagen med 20% rabatt på Småfolk. Ange koden LOVE för att få rabatten. Erbjudandet gäller bara IDAG fram till midnatt. "

Från Småtting

Själv sitter jag på händerna  

• Duntoffla
    Bubblan- Grattis på 4-veckorsdagen till lilla Saga! 
    ängeln83 skrev 2011-02-14 12:42:29 följande:
    Hej hopp förresten.
    Kom precis hem från ÖF, trodde det skulle vara fullt med folk nu när det är sportlov men det var hur lugnt och skönt som helst.

Fy farao så shopping sugen jag är idag, nån som vet när andra släppet Molo kommer?
     Ingen aning tyvärr. Vet man vad som kommer? Har det kommit till de danska webbisarna?
  • Duntoffla

Nu kommer jag med mina klänningsfrågor igen... hur är Katvigs randiga klänningar i storlek? Normala? små? stora?  Funderar på om 68 blir för litet till Lea som väger ca 8 kg och är  kanske 66-67 cm lång?

• Duntoffla
    stökmamma skrev 2011-02-14 17:09:19 följande:
    höll på att börja gråta nyss...... hittade finaste flowerfielden från salgen när jag städade tvättstugan, full med blekprickar på mudden GråterGråterGråter
    Åh vad trist
    Everlonn skrev 2011-02-14 16:52:25 följande:
    Jaha, där började visst salgsäsongen

IdaT har salg 27/2 -  4 mars

Någon som är sugen?  
    Hade jag haft nära så Nu får jag spara mig till MOLO som är prio 1
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-02-14 17:18:12 följande:
    Glad alla hjärtansdag!Hjärta

Det här är helt galet. Jag börjar bli sjukt bebis sugen Kanske jag har hunnit glömma den hemska illamående månaderna nu efter 3½ år hmm ja gravid är jag inte, kanske skall tilläggas
    Tack detsamma!

Vem vet, nästa grav kanske inte skulle bli så jäklig?  
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2011-02-14 17:43:21 följande:
    Godkväll!

Första natten på jobbet avklarad o det gick ju riktigt bra. Väldigt skönt o få komma hem o sova ifred hela dagen o känna sig utvilad på eftermiddagen/kvällen. Jag är en nattmänniska så inga problem o hålla mig vaken på jobbet heller.

Men är just nu ännu mer förbannad på svärisarna...de som TJATAT så om att de ville ha barnen en vecka, så lämnade vi ju dom där hos dom igår o så ringer de efter EN DAG och ber oss hämta dom IMORGON Skrikandes
    Vi har 34 mil till dom o körde med vår bensinslukare i helgen så resan dit och hem kostade oss ca.900kr, det var en jävligt dyr barnvakt detta!!!
    Vi frågade flera gånger om de verkligen orkade med barnen och det försäkrade de att de gjorde!!
    !#"¤%&/()/&%¤&/()=(/&%/()=(/&%/()(=)/)(&%/¤&%&/&(/ )(/(&

ALDRIG mer får de denna chansen igen!! De beter sig så illa mot oss (framförallt mig) när det gäller allt så nu är det fan slut med umgänget där!! Iaf för min del, sambon lär väl inte bryta banden helt men som det låter på honom just nu så är det fan nära....har aldrig sett honom så arg o ledsen...

sorry för avreaktion i tråden som vanligt från mig....önskar jag kunde skriva allt detta på fb istället men för många släktingar som läser där...
    Fy vad trist! Särskilt om det själva tjatat och bett om att få vara barnvakt. Vad hände liksom?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17