Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-02-13 10:44:57 följande:
    Lite skillnad Fast så såg det ut här med för några veckor sen. Å i fredagskväll kom lite snö så det är vitt ute igen... Och minus 10. Bläää.
    Så länge det inte överskrider -10 tycker jag det är ok. Fast jag kan tänka mig att det är ännu högre luftfuktighet hos er. Norrut känns det ofta "varmare" när det är minus 15 än mot när det är runt 0:an här pga luftfuktigheten.

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-02-13 11:52:31 följande:
    Näemen, se vad man kan hitta i växalådan! Jag som sörjt så att vår flowerfield klänning i 62/68 börjar bli för liten, hittade en 80:a i växalådan För stor nu, men blir perfekt till sommaren! Jag som satt på T och letade efter en igår...
    Haha...klockrent! Växalådan verkar stor
  • Duntoffla

Hjälp!

Jag har suttit med Pro-listern idag och undrar hur ni tänker?.Är det bättre med avslut runt BB eller runt lön? Alltså denna månad 20:e eller 27:e (vill ha söndagsavslut)? Hur tänker ni och hur köper ni själva?

Tycker vuxenplagg är lättare då det är bättre med avslut runt lön men just barnplagg. Köper man mer runt BB eller runt lön? 

• Duntoffla
    stökmamma skrev 2011-02-13 14:25:43 följande:
    för egen del spelar det ingen roll, och lönen blir väl på fredan för de flesta och då klarar man ju även de de flestas "betalt imon 5 dagar"
    Så då tycker du att BB verkar bättre? 
  • Duntoffla
    stökmamma skrev 2011-02-13 14:40:38 följande:
    ja, tror nog de, då har man ju precis fått lite pengar och vet att det snart kommer mer. Och nu är det ju en lite kortare månad oxå
    Äsch, jag vet inte Tror nog mer på 20 isåfall, för nu börjar ju även sportloven..... 
    Ja, då kör jag nog på det och hoppas på det bästa.
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-02-13 18:06:57 följande:
    Jag laddade min prolist i dag med 43 auktioner. Tog de flesta till måndag kväll. Då solsidan är på söndagar o jag tror måånga ser på det.
    Haha... man ska tänka på allt. Tisdagar ingen bra då det var Desperate Housewifes....
  • Duntoffla
    Flock skrev 2011-02-13 18:18:53 följande:
    Hej!

Idag inventerade jag skåpet inför våren. Tänkte hänga fram nya jackor, lurvar och regnställ. Tycker det är så roligt att ha ett skåp fyllt med gobitar som bara väntar på att plockas fram.
    Idag blev det dock inte så roligt. När jag skulle ta fram det fina blåa regnstället med elefanter från Ida T, upptäcker jag att jag har köpt två jackor istället för jacka-byxa! Gråter   Gråter Fy, farao vad jag surar...
    Någon som vet var jag kan köpa blåa regnbyxor med elefanter i stl 110/116???
    Finns inte på tradera
    Ja, fast de hänger på dagis. Används förvisso inte där...
  • Duntoffla
    Flock skrev 2011-02-13 18:35:40 följande:
    Har du så stora?? Används de inte så kanske jag kan få köpa Skäms Drömmer
    Är din kille lång??
    Ja, jag köpte de rejält tilltagna tidigare men det är nog egentligen föst nu de börjar bli lagom. Min kille är ca 104 cm.  Jag ska kika på dem imorgon på dagis för här hemma har vi gröna grodor i samma storlek och på dagis används bara hans Nanook överdragsbrallor. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17